"When you find yourself in the company of a halfling and an ill-tempered Dragon, remember, you do not have to outrun the Dragon...you just have to outrun the halfling."
(Je zit lokaal in de 192.168.x.x. range, neem ik aan).
"When you find yourself in the company of a halfling and an ill-tempered Dragon, remember, you do not have to outrun the Dragon...you just have to outrun the halfling."
Waarom werkt het dan ook niet als ik gebruik maak van het ip adres van de server?Wat is mijn SSH/FTP verbinding traaaaaaag!
De reverse lookup werkt waarschijnlijk niet. Voeg het IP met de hostname toe aan /etc/hosts of je lokale DNS server.
Verwijderd
127.0.0.1 localhost.domein.nl localhost
10.0.0.10 domein.nl
moet er dan nog iets herstart worden?
het is geen windowsOp vrijdag 27 juli 2001 13:34 schreef bras het volgende:
dat moet dan het ip adres zijn van de netwerk kaart aan de interne kant toch?
127.0.0.1 localhost.domein.nl localhost
10.0.0.10 domein.nl
moet er dan nog iets herstart worden?
Need I say more?
Ik frut, dus ik epibreer
Omdat SSH, FTP en SMTP allemaal een reverse lookup doen. Zet de IP's van de machines die lokaal connecten in /etc/hostsWaarom werkt het dan ook niet als ik gebruik maak van het ip adres van de server?
Ik frut, dus ik epibreer
Als compu A met (bijv) ssh inlogt op compu B, dan voert compu B een reverse lookup uit op het IP van compu A, maw: hij probeert op te zoeken welke domeinnaam hoort bij het IP van compu A. Daarom heb je dit probleem ook als je zelf gewoon het IP adres intypt.Op vrijdag 27 juli 2001 13:14 schreef bras het volgende:
Waarom werkt het dan ook niet als ik gebruik maak van het ip adres van de server?
Om die reverse lookup te laten lukken, moet de computer een naam aan een IP kunnen koppelen en andersom. Hiervoor kijkt hij eerst in /etc/hosts, en daarna queried hij de DNS servers uit /etc/resolv.conf.