Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram2912
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21-07 21:35
Ik zoek een?
Ik zoek een android telefoon als vervanging voor mijn Nokia 7 Plus. Hoewel ik het een erg fijn ding vind, is er een groot probleem wat terug blijft komen, namelijk de USB-C poort die constant kapot gaat. Ik ben dan nu ook van plan om wat meer geld uit te geven en een keer een "flagship" te nemen.

Wat is je budget?
Hoewel ik dit keer niet echt een limiet heb op het budget, is het natuurlijk wel leuk om geld te kunnen besparen. Ik hoef dus niet het duurste, omdat het het duurste is.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wat wil je er precies mee doen?
Ik gebruik mijn telefoon best veel. Ik gebruik de office suite en Onedrive voor uni, zit regelmatig op social media, browse veel op het internet en maak soms hier en daar een foto. Ook gebruik ik Spotify/Tidal voor meerdere uren per dag en heb ik gemiddeld dertig GB aan muziek gedownload staan. Het is voor mij dus belangrijk dat ik makkelijk kan multitasken en snelheid is dan ook het belangrijkste onderdeel van een telefoon voor mij.

Welke apparatuur heb je al?
Ik gebruik een Withings Steel HR smartwatch en al mijn audio apparatuur werkt via bluetooth. Ik geef dan dus ook niets om een headphone jack, alleen om een zeer stabiele bluetooth connectie met AptX HD ondersteuning. Daarnaast is een goed werkende NFC chip ook iets wat nodig is, ik gebruik zelden mijn pinpas.

Wat verwacht je te kunnen gaan doen?
Veel data te kunnen verwerken en delen via Onedrive, veel te kunnen multitasken en een goed scherm hebben voor media consumptie (het liefst zonder notch of andere cutout onzin). De camera's moeten okay zijn, maar echt hoge eisen heb ik daar niet voor, zolang het een prima plaatje kan schieten is het goed.

Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?
Het liefst iets wat dichtbij stock zit, aangezien ik dat fijn vind en het gewend ben van android one. Maar om eerlijk te zijn gaat het mij vooral om de garantie op updates en design consistentie. Ik wil geen bloatware.

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt?
Ik heb gekeken naar de Oneplus 7 Pro, een apparaat wat een goede allrounder lijkt te zijn met een fantastisch scherm. Ook de Galaxy S10+, die voor ongeveer hetzelfde geld te krijgen is, is een optie, maar die heeft wel een verschrikkelijke holepunch. Daarnaast is ook de Sony Xperia 1 een optie, al is die wel erg duur. Apple, Huawei en Honor worden het sowieso niet.

Naar welk merk gaat je voorkeur uit?
Ik heb geen loyaliteit bij specifieke merken. Ik weet wel dat ik een android wil hebben.

Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Oneplus 7 Pro
Samsung Galaxy S10+
Google Pixel 3XL
Sony Xperia 1
Nokia 9 Pureview
Asus Zenfone 6

Welke vragen heb je hier nog over?
Welke telefoon heeft minstens 2 a 3 jaar aan software updates? Welke telefoon is het snelst? Wat zijn de grootste verschillen tussen de camera's? Zijn er nog opmerkelijke dingen als het gaat om bouwkwaliteit?

Alvast bedankt voor de antwoorden, alles wordt gewaardeerd. :*)

Beste antwoord (via bram2912 op 09-06-2019 19:32)

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:55
Lees even de ervaringen topics hier in het forum van beide toestellen, welke problemen mensen ermee hebben, en maak dan je keuze. Weet het je het dan nog niet, ga met de meute mee en kies de Samsung, is het meest verkocht en makkelijker hoesjes voor te krijgen of voor onderdelen aan te komen hier.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
Ik ben van een Oneplus 3 naar een Samsung Note 8 gegaan vanwege 2 dingen, bluethooth problemen met de Oneplus (spontane reboots tijdens bluethooth gebruik, weigeren verbinding te maken, elke maand een update veranderde of het wel of niet werkte), en het pennetje voor snel aantekeningen op de universiteit. Pennetje gebruk ik weinig, maar de bluethooth problemen heb ik geen last meer van en toestel is enorm stabiel.
Verder leveren de toestellen in je lijstje allemaal 3 jaar updates vanaf release van het toestel (behalve misschien de Asus, dat merk ben ik niet voldoende bekent mee). Waarbij de Sony echt net uit is en deze maand een WH-1000XM3 headphone erbij geeft. https://www.sonymobile.com/nl/products/phones/xperia-1/
Met zijn aparte DAC voor Dolby Atmos, 4K scherm, game mode, etc. is het een toestel waar ik erg nieuwsgierig naar ben, maar nog niet in het echt gezien heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram2912
swhnld schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 17:22:
Ik ben van een Oneplus 3 naar een Samsung Note 8 gegaan vanwege 2 dingen, bluethooth problemen met de Oneplus (spontane reboots tijdens bluethooth gebruik, weigeren verbinding te maken, elke maand een update veranderde of het wel of niet werkte), en het pennetje voor snel aantekeningen op de universiteit. Pennetje gebruk ik weinig, maar de bluethooth problemen heb ik geen last meer van en toestel is enorm stabiel.
Verder leveren de toestellen in je lijstje allemaal 3 jaar updates vanaf release van het toestel (behalve misschien de Asus, dat merk ben ik niet voldoende bekent mee). Waarbij de Sony echt net uit is en deze maand een WH-1000XM3 headphone erbij geeft. https://www.sonymobile.com/nl/products/phones/xperia-1/
Met zijn aparte DAC voor Dolby Atmos, 4K scherm, game mode, etc. is het een toestel waar ik erg nieuwsgierig naar ben, maar nog niet in het echt gezien heb.
Ja, die Sony is best interessant, het enige probleem is dat ik al een WH-1000XM3 heb, dus daar heb ik niets aan. Er zijn helaas nog vrijwel geen reviews van, dus ik kan niet zien of het het extra geld waard is.
Aangezien Asus nu problemen heeft met patenten met Philips, lijken me de Samsung en de Oneplus de veiligste opties, dus ik denk dat het een van die twee wordt, maar welke is erg moeilijk (ze kosten even veel).

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Lees even de ervaringen topics hier in het forum van beide toestellen, welke problemen mensen ermee hebben, en maak dan je keuze. Weet het je het dan nog niet, ga met de meute mee en kies de Samsung, is het meest verkocht en makkelijker hoesjes voor te krijgen of voor onderdelen aan te komen hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• androidfreaker
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 05-06 18:16
Gsmarena heeft net een review klaar van de Xperia 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:42

pino85

Im just a Bird in the Sky

@bram2912

Review van de Sony tel

https://m.gsmarena.com/sony_xperia_1-ampr-1941.php

[ Voor 16% gewijzigd door pino85 op 09-06-2019 10:35 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram2912
swhnld schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 19:39:
Zojuist gedaan, het wordt de OnePlus door het grote, 90hz scherm. Bedankt!
Bedankt! Maar helaas is wat de Sony te bieden heeft een tweehonderd euro prijsverschil in mijn ogen niet waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:42

pino85

Im just a Bird in the Sky

Snap ik hij is duur, ik had ook een eerder Sony toestel en verkocht de headset door.
Toen was er geen prijsverschil meer.
Maar je hebt straks sowieso een top telefoon.

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesley-groet
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:15
bram2912 schreef op zondag 9 juni 2019 @ 19:31:
[...]

Zojuist gedaan, het wordt de OnePlus door het grote, 90hz scherm. Bedankt!

[...]

Bedankt! Maar helaas is wat de Sony te bieden heeft een tweehonderd euro prijsverschil in mijn ogen niet waard.
De Sony heeft een 120hz scherm voor gaming
Pagina: 1