Avast Driver Update software onveilig?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ekn1967
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 17-02-2023
Ik heb afgelopen weekend Avast Cleanup Premium gekocht inclusief Avast Driver Update.
Keurig de licentie ontvangen. Cleanup Premium was al geinstalleerd vanuit een proefversie, dus moest alleen nog "Avast Driver Update" installeren.

De e-mail instructie van Avast gevolgd, en bij downloaden van dit stukje software kreeg ik direct een popup melding van ESET Internet Security. Bewust de download wel doorgevoerd, en geprobeerd de software te installeren, en toch allerlei foutmeldingen inzake onveiligheid.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/41tBhJn/Avast-Driver-Update-Error.png

Contact opgenomen met Avast, die aangeven dat er niets aan de hand is, en dat de software volledig veilig is.

Waar kan dit aan liggen?
Is de software van Avast wel veilig?

[ Voor 3% gewijzigd door Microkid op 07-06-2019 11:55 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Waarom zou je een driver-updater installeren? Omdat je virusscanner hem aan je opdringt? Je koopt toch ook geen videorecorder omdat je TV-fabrikant zegt dat je hem nodig hebt?

Met drivers heb ik zoiets van "if it ain't broken, don't fix it". Tenzij er functionaliteit ontbreekt hoef je niet iedere week nieuwe drivers te installeren. En zelfs dan laat ik eerst mijn Windows zelf kijken of er niet ergens iets te halen is.
Ik zou avast (gewoon in de gratis versie) je PC laten beschermen en het verder geen zaken laten afhandelen die buiten hun normale werk liggen ;)

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-07 17:10
Kennelijk een oud issue al.

Zie https://forum.avast.com/index.php?topic=221015.0

Mijn idee is dat ESET niet zo lekker wilt werken met AVAST software, dus ik denk dat je het wel kan negeren.

Voor de zekerheid kan je bellen met ESET.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:28
Dit komt omdat beide programma's graag het tegenovergestelde willen doen.

ESET wil graag voorkomen dat er wijzigingen worden gemaakt en ongeoorloofde toegang tot essentiele delen is.
AVAST wil graag toegang tot die essentiele delen en ook nog "opschonen" en "updaten".

Dat botst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

ekn1967 schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 11:01:
Ik heb afgelopen weekend Avast Cleanup Premium gekocht inclusief Avast Driver Update.
Keurig de licentie ontvangen. Cleanup Premium was al geinstalleerd vanuit een proefversie, dus moest alleen nog "Avast Driver Update" installeren.

De e-mail instructie van Avast gevolgd, en bij downloaden van dit stukje software kreeg ik direct een popup melding van ESET Internet Security. Bewust de download wel doorgevoerd, en geprobeerd de software te installeren, en toch allerlei foutmeldingen inzake onveiligheid.

[Afbeelding]

Contact opgenomen met Avast, die aangeven dat er niets aan de hand is, en dat de software volledig veilig is.

Waar kan dit aan liggen?
Is de software van Avast wel veilig?
Waarom al deze onzin ?
Je hebt toch Windows update. (btw is Windows security prima, en heb je geen betaalde sec. nodig)
Om iets zgn te cleanen, kun je ook Ccleaner gebruiken.

(kom wekelijks PC's tegen met Avira, Avast, AVG door elkaar)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.