site counters / analysis

Pagina: 1
Acties:
  • 153 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• PhoeniX-
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-04 09:11
Middag,

ik ben bezig met een 'onderzoek' naar zogenaamde 'counters' / 'analysis' tools voor sites van bedrijven, maar aangezien ik bij mijn zoektocht op internet voornamelijk terecht kwam bij gratis of simpele tools (nedstat / analog achtige log analyzers) en anders in een segment van > $7500 ( of netgenesis van $150000 :) ), ben ik op zoek naar tools die daar misschien een beetje tussenin liggen qua prijs / functionaliteit.

Misschien dat iemand ervaringen heeft met zulk soort programma's? Het maakt niet zo bijzonder veel uit of het hier log file analyzers zijn of services zoals nedstat.

Alvast bedankt !

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-05 13:05
http://www.webtrends.com

Webtrends is een van de meest uitgebreide log analyzers. Niet alleen httpd log maar ook ftp, streaming media en firewall logs hapt hij. Zijn verschillende versies van, prijzen vanaf ~$500

Verwijderd

Wat is er mis met webalizer?

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-05 13:05
Op vrijdag 27 juli 2001 13:22 schreef sproggle het volgende:
Wat is er mis met webalizer?
Helemaal niks mis mee... werkt zelf perfect. Maar hij is met een onderzoek bezig en het is nou niet dat Webalizer alle gegevens uit de logfiles haalt. Daarnaast kun je bv met Webtrends ook analyses op demand uitvoeren aan de hand van in te geven variabelen waar dan weer een raport uitrolt.

• PhoeniX-
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-04 09:11
webalizer had ik inderdaad al opgenomen in 't onderzoek .. dat doet als ik het allemaal goed heb begrepen ongeveer het zelfde als 'analog'.

Webtrends vond ik bijzonder lastig om goede informatie over te vinden, aangezien het op de site niet echt duidelijk wordt wat de verschillende pakketten nu inhouden. Daardoor was me nu ook niet helemaal duidelijk waar je nu voor gaat betalen enzo ..

Webtrendslive daarentegen was wel weer erg duidelijk .. dit is zeg maar de hosted versie van webtrends ..

Maar heeft iemand ervaring met zulk soort tools die op jouw webserver draaien voor een zakelijke site ? Wat betreft prijs maakt het niet al te veel uit in ieder geval .. gooi maar op en ik heb d'r wat aan :)

iig thnkz voor de reacties tot nu toe !