Hoeveel schadevrije jaren heb ik?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unxperiaz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22-03-2024
Binnenkort hoop ik een tweedehands auto aan te schaffen.
Nu ben ik reeds aan het kijken wat een verzekering zal gaan kosten (alsmede info om op de dag van de deal er eentje te kunnen afsluiten).
Nu wordt er bij premieberekening gevraagd naar mijn schadevrije jaren.
Maar dat weet ik niet; de laatste keer dat ik verzekerd was (en een auto in bezit had) is ruim twintig jaar geleden.
Kan me niet herinneren bij welke maatschappij, en ook het kenteken weet ik niet meer.
Met het kenteken zou ik terecht kunnen bij "Roy data", een dienst die je jouw schadevrije jaren kan vertellen.
Hoe ga ik nu te werk?
Is er op één of andere manier nog te achterhalen wat mijn laatste kenteken was, cq hoeveel schadevrije jaren ik had opgebouwd, toentertijd?
Of moet ik mijn verlies nemen en nul schadevrije jaren opgeven (met als gevolg een hoge premie)?
Iemand die enige wijsheid hieromtrent in pacht heeft?
Bij voorbaat dank!

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:20

Rico

Wie dit leest is gek....

Schadevrije jaren zijn maar 2 jaren geldig na stoppen verzekering. Dus je hebt nu 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unxperiaz
Aha, dat is zeer informatief.
En zeer snel!

Hartelijk dank daarvoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Correctie van @Rico.. Het is zelfs slechts 1 jaar na opzegging (of 3 jaar bij opschorten). Maar de boodschap blijft gelijk.. als je het aantal jaren niet meer kan herinneren begin je op 0.

https://www.unitedconsume...devrije-jaren/roydata.jsp

btw.. negatieve schadevrijejaren blijven wel nog 5 jaar inde boeken.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2019 00:15 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-08 21:16

DataGhost

iPL dev

Rico schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 23:55:
Schadevrije jaren zijn maar 2 jaren geldig na stoppen verzekering. Dus je hebt nu 0
Ik heb dit toevallig pas uitgezocht, en het is in de meeste gevallen 3 jaar. Blijft het voor de TS 0 :+

edit:
Bron 1, bron 2, bron 3 (actueel van een verzekeraar dus geen oud blog oid)

[ Voor 40% gewijzigd door DataGhost op 07-06-2019 00:20 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Krulliebol
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08-01 18:52
Technisch gezien ben je toch al 20 jaar schadevrij? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• unxperiaz
Krulliebol schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 00:15:
Technisch gezien ben je toch al 20 jaar schadevrij? :+
Dat was ook mijn redenatie, maar ik vermoedde dat de verzekeringsmaatschappijen er een andere op na zouden houden 🤔😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fender89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-08 15:15
@unxperiaz
Rico en Pindakaaspotje zijn een beetje te voorbarig m.i,

i.p.v. klakkeloos de eerste hit van HoyHoy over te nemen, verwijs ik liever naar de website van de consumentenbond. Hier staat diverse informatie bij elkaar.

Verzekeraars mogen zelf bepalen welke geldigheidstermijn ze hanteren.
Bij de meeste verzekeraars zijn je schadevrije jaren na opzegging nog 3 jaar geldig. Maar dit kan ook minder , 1 of 2 jaar, of juist meer zijn.
Altijd even controleren / navragen bij de verzekeraar (polisvoorwaarden)

In jou geval, 20 jaar geleden, kan wel gesteld worden dat ze verlopen zijn en je vanaf 0 schadevrije jaren begint. (.... Dit wil niet zeggen dat je ook onderaan de BM ladder begint. Grote kans dat je ergens vanaf trede 5 of 6 instroomt)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-08 09:52

Metalfreak

Hoije woh!

Er zijn overigens ook verzekeringsmaatschappijen die hier niet zo strikt naar kijken en inderdaad in een bepaalde trede instappen als je al zo lang je rijbewijs hebt. Maar dat kan natuurlijk niet via zo'n internet only verzekering.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
@unxperiaz ik weet niet wat de reden is dat je de afgelopen 20 jaar niet zelf verzekerd bent geweest, maar als dat is omdat je een lease-auto hebt gereden is er wel een mogelijkheid om een verklaring van de lease-maatschappij te vragen die alsnog recht geven op schadevrije jaren.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Heb je de afgelopen 20 jaar wel auto gereden ( lease maatschappij oid ) ?
Is dat schadevrij geweest, zou ik domweg dát invullen.

Je vult naar waarheid in, er zijn geen schade's gemaakt.
Je liegt niet, het is aan de maatschappij waar je naartoe gaat om dan te beoordelen of ze het waard vinden dat je klant wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n2theb
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21-08 07:43

n2theb

Tweakers Abonnee

Wat je enigszins kan doen is contact opnemen met een verzekeraar en daar eventueel je verhaal doen. In feiten moet je weer op 0 schadevrije jaren beginnen.. maar even bellen met een verzekeraar kan soms helpen om dan op een hogere trede te beginnen. In feiten doen ze dit door een commerciele trede toe te voegen aan je aanvraag. Maar dit bespaart snel al veel geld .

Je kan ook eerst gaan vergelijken met verschillende maatschappijen en daarna contact opnemen met verschillende verzekeraard om te kijken wat zij jou te bieden hebben. Meestal werkt contact opnemen voor een redelijke korting in vergelijking met het aanvragen via een website.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:13
FreshMaker schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 08:24:

Je liegt niet, het is aan de maatschappij waar je naartoe gaat om dan te beoordelen of ze het waard vinden dat je klant wordt.
Vervolgens krijg je een premie van 20 euro, controleren ze Roy data en je premie schiet omhoog naar 100 euro. Je schiet er niks mee op. Het staat allemaal in de kleine lettertjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
Schadevrije jaren vervallen na 2-3 jaar. Dus dat wordt ook bij gehouden al je niet in het systeem staat betekend gewoon 0 schade vrije jaren.

Daarna begin je net als de rest gewoon bij 0 je heb ook geen bewijs dat je schadevrij gereden heb omdat je niet gereden heb.

Dus 0 schadevrije jaren maar omdat je geen schade heb gereden (dus geen verzekering gehad heb) krijg je vaak wel al trede 3-5 etc. maar dat moet je aan je verzekering vragen. Plus met leeftijd kom je ook in een andere categorie dus dat scheelt ook weer. Dus gewoon aanvragen en kijken wat voor premie je krijgt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®

Zoals @Jimster al zegt zal dat totaal geen nut hebben, alle verzekeringsmaatschappijen controleren gewoon in Roy data, en passen het gewoon aan naar waarheid. Zoals ik eerder aangaf is er wel een mogelijkheid om daar vanaf te wijken met een verklaring van de lease-maatschappij, of misschien zelfs in onderhandeling met een verzerkeringsmaatschappij, maar gewoon een hoger getal invullen zal er niet voor zorgen dat daar ook daadwerkelijk mee gerekend wordt.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• otandreto
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-08 11:26
...
Dat is denk wel een goed vraag. Als je recent inderdaad een lease auto heb gehad, zou je contact op kunnen nemen met de leasemaatschappij. Mogelijk dat deze een verklaring of bewijs van schade vrije jaren wilt leveren dan wel registreren. Wellicht dat een verzekeraar dit wel wilt overnemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 23:34

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

otandreto schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 09:03:
[...]

Dat is denk wel een goed vraag. Als je recent inderdaad een lease auto heb gehad, zou je contact op kunnen nemen met de leasemaatschappij. Mogelijk dat deze een verklaring of bewijs van schade vrije jaren wilt leveren dan wel registreren. Wellicht dat een verzekeraar dit wel wilt overnemen.
Inderdaad, als je de afgelopen 20 jaar in leaseauto's hebt gereden, of met de auto van je partner hebt gereden, dan kan je via die leasemaatschappij(en) / verzekeraar(s) wellicht schadevrije jaren meekrijgen. Dus als dat het geval is, neem sowieso contact op met die partij(en), dat kan je aardig wat knaken schelen nu!

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• m2011
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:37
Je kan in elk geval sneller schadevrije jaren opbouwen door steeds na 185 dagen over te stappen, zie https://www.consumentenbo...ekering/schadevrije-jaren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Son Gohan
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 00:11
Mx. Alba schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 09:47:
[...]

Inderdaad, als je de afgelopen 20 jaar in leaseauto's hebt gereden, of met de auto van je partner hebt gereden, dan kan je via die leasemaatschappij(en) / verzekeraar(s) wellicht schadevrije jaren meekrijgen. Dus als dat het geval is, neem sowieso contact op met die partij(en), dat kan je aardig wat knaken schelen nu!
En als je bijv. de afgelopen 10 jaar in de auto van je vader,moeder, broer, zus, vriend of vriendin heb gereden? Kan je dat ook via de verzekeraars meekrijgen? Hoe werkt dat dan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 23:34

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Son Gohan schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 10:50:
En als je bijv. de afgelopen 10 jaar in de auto van je vader,moeder, broer, zus, vriend of vriendin heb gereden? Kan je dat ook via de verzekeraars meekrijgen? Hoe werkt dat dan?
Dan moet de verzekeringnemer (dus je vader, moeder, broer of whoever) jou bij die verzekeraar als medebestuurder opgeven. Dat kan bij sommige verzekeraars ook met terugwerkende kracht. En dan kan je van die verzekeraar schadevrije jaren krijgen. De verzekeraar is dat niet verplicht en de voorwaarden en coulanceregels van elke verzekeraar zijn weer anders. Gewoon vriendelijk vragen of het mogelijk is dan kom je het verst, maar ze kunnen en mogen ook gewoon "nee" zeggen.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fender89
De enige situatie waar ik mee bekend ben , is bij het splitsen van de polis. (bijv. bij echtscheiding). De huidige verzekeringnemer (.....let op: dit kan iemand anders zijn dan de eigenaar van de auto) dient dan een afstandsverklaring te ondertekenen, waarbij hij/zij afstand doet van de opgebouwde schadevrije jaren en deze toebedeeld wordt aan de ander.

Dus de een 'verliest' schadevrije jaren, en de ander krijgt ze mee.

Bij mijn weten geeft een verzekeraar niet zomaar schadevrije jaren aan iemand, omdat deze medebestuurder is geweest. (volgens mij mag dit wettelijk niet)
Wat ze wel kunnen doen, is je hoger op de BM ladder plaatsen zodat je al een hogere premiekorting hebt bij aanvang.

Schadevrije jaren en BM trede zijn 2 separate zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unxperiaz
Ik dank jullie allen heel hartelijk voor de hoeveelheid antwoorden; snel en zeer informatief.
En doe er zeker mijn voordeel mee (misschien zelfs een beetje geldelijk voordeel)!
Overigens heb ik in die afgelopen 20 a 25 jaar geen auto in bezit gehad, niet privé of lease.
Alleen af en toe de auto van mijn vader of broer geleend.
Ik denk dat ik de gewoon de verzekeringsmaatschappijen mijn verhaal voorleg en kijk of zij misschien iets aan die BM kunnen doen.
Nogmaals, bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n2theb
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21-08 07:43

n2theb

Tweakers Abonnee

fender89 schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 10:56:
[...]

De enige situatie waar ik mee bekend ben , is bij het splitsen van de polis. (bijv. bij echtscheiding). De huidige verzekeringnemer (.....let op: dit kan iemand anders zijn dan de eigenaar van de auto) dient dan een afstandsverklaring te ondertekenen, waarbij hij/zij afstand doet van de opgebouwde schadevrije jaren en deze toebedeeld wordt aan de ander.

Dus de een 'verliest' schadevrije jaren, en de ander krijgt ze mee.

Bij mijn weten geeft een verzekeraar niet zomaar schadevrije jaren aan iemand, omdat deze medebestuurder is geweest. (volgens mij mag dit wettelijk niet)
Wat ze wel kunnen doen, is je hoger op de BM ladder plaatsen zodat je al een hogere premiekorting hebt bij aanvang.

Schadevrije jaren en BM trede zijn 2 separate zaken.
Wanneer je schadevrije jaren wilt, omdat je medebestuurder bent op de verzekering. Dan moet je als medebestuurder ook geregistreerd zijn op de verzekering. Maar let op niet alle verzekeraars zullen hier altijd in mee gaan.

'de een 'verliest' schadevrije jaren, en de ander krijgt ze mee.' :
Correct me if I wrong but.. naar mijn weten verliest de hoofdbestuurder verzekeringnemer dan al zijn schadevrije jaren en moet deze dan weer opnieuw opbouwen als hij deze overdraagt aan een ander.

[ Voor 4% gewijzigd door n2theb op 07-06-2019 15:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

Rico schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 23:55:
3 jaar, en een enkele verzekeraar (InShared) kijkt 4 jaar terug.

Bij mij best een probleem, want ik had 5 jaar meerdere auto's shortlease gereden en kreeg van maar 1 leasemij een verklaring van schadevrije jaren terug :(
De 7 jaar ervoor *poof*

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-08 22:37
Ik rij 30 jaar schadevrij en had de max no-claim, daarna 3 jaar geen auto op naam en alle no-claim is gewoon weg. (wegens lease-auto)

Volgens de verzekering moet ik eerst weer ervaring op doen met autorijden :) het risico is dan groter op ongelukken.

Ik heb er maar 1 woord voor,,,, stelletje oplichters.

[ Voor 3% gewijzigd door RoaDHouse op 07-06-2019 14:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandnick
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-08 08:40
unxperiaz schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 13:04:
Ik dank jullie allen heel hartelijk voor de hoeveelheid antwoorden; snel en zeer informatief.
En doe er zeker mijn voordeel mee (misschien zelfs een beetje geldelijk voordeel)!
Overigens heb ik in die afgelopen 20 a 25 jaar geen auto in bezit gehad, niet privé of lease.
Ik denk dat ik de gewoon de verzekeringsmaatschappijen mijn verhaal voorleg en kijk of zij misschien iets aan die BM kunnen doen.
Nogmaals, bedankt!
Volgens mij had ik het nog nergens langs zien komen, maar als je een partner / vrouw / man hebt met een auto op zijn/haar naam, dan kan het zo zijn dat je wel een gedeelte van de schadevrije jaren krijgt.

Zo is mijn vader laatst (eindelijk :X ) van mijn stiefmoeder gescheiden, alleen stond de auto op haar naam waardoor hij laatst bij het kopen van een auto ook eigenlijk op 0 moest beginnen. Na overleg met AllSecure (dacht ik) kreeg hij toch 5 schadevrije jaren als "cadeau".

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fender89
@n2theb
Correct me if I wrong but.. naar mijn weten verliest de hoofdbestuurder dan al zijn schadevrije jaren en moet deze dan weer opnieuw opbouwen als hij deze overdraagt aan een ander.
Klopt, als je de term 'hoofdbestuurder' vervangt door verzekeringnemer.

De verzekeringnemer (a.k.a. de polishouder) is degene die de schadevrije jaren opbouwt. Dit is lang niet altijd de hoofdbestuurder, of zelfs eigenaar wat dat betreft, van de auto.

Simpel voorbeeld: Vrouw is verzekeringnemer, en laten we zeggen dat ze niet eens een rijbewijs heeft en altijd fietst.
Man is hoofdbestuurder en eigenaar van de auto die op de polis staat.
Zodra de auto van de polis afgehaald wordt (bijvoorbeeld verkocht of overstap naar andere maatschappij) dan krijgt de vrouw de schadevrije jaren. (aldus zo geregistreerd wordt in RoyData)

In een echtscheidingssituatie kan dit dus onwenselijk zijn. Als Man zelf zijn auto gaat verzekeren staan er dus 0 schadevrije jaren geregistreerd, terwijl hij in de praktijk wel de (hoofd)bestuurder was.
Daarom kan Vrouw, als ze hieraan wil meewerken, een afstandsverklaring ondertekenen waarbij 'haar' schadevrijejaren overgeheveld worden naar de Man.

Vrouw heeft vanaf dat moment dan 0 jaren.

@hollandnick
Volgens mij had ik het nog nergens langs zien komen, maar als je een partner / vrouw / man hebt met een auto op zijn/haar naam, dan kan het zo zijn dat je wel een gedeelte van de schadevrije jaren krijgt.
Lees pagina 1 ... :) ;)
Zo is mijn vader laatst (eindelijk :X ) van mijn stiefmoeder gescheiden, alleen stond de auto op haar naam waardoor hij laatst bij het kopen van een auto ook eigenlijk op 0 moest beginnen. Na overleg met AllSecure (dacht ik) kreeg hij toch 5 schadevrije jaren als "cadeau".
Weet je heel zeker dat hij "schadevrije jaren" heeft 'gekregen' , of dat hij extra BM treden/korting heeft gekregen?

Schadevrije jaren lijkt me namelijk heel sterk
Commerciële korting ( lees: hogere begintplaatsing in BM trede) kan wel. Dit willen verzekeraars meestal wel doen voor 'goede klanten'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-08 15:31

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Je kan een belletje plegen naar de verzekeraar, of die het kan nazien voor je in RoyData. Misschien kan je ook nog een korting krijgen als je besluit je ergens te verzekeren. Vraag altijd offerte. Met de goedkoopste ga je vervolgens naar PromoVend*m, en zeg je dat je elders een polis kan krijgen voor x bedrag. PromoV**** zal als je ze mag geloven er nog eens 20% onder gaan zitten.

Als je auto via garage koopt kan je daar ook verzekering aflsuiten. Grote kans dat je via de dealert nog goedkoper kan.

[ Voor 13% gewijzigd door Nijl op 07-06-2019 16:37 ]

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Nijl schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 16:36:
Je kan een belletje plegen naar de verzekeraar, of die het kan nazien voor je in RoyData. Misschien kan je ook nog een korting krijgen als je besluit je ergens te verzekeren. Vraag altijd offerte. Met de goedkoopste ga je vervolgens naar PromoVend*m, en zeg je dat je elders een polis kan krijgen voor x bedrag. PromoV**** zal als je ze mag geloven er nog eens 20% onder gaan zitten.
Dikke kans dat ze een oudere auto niet eens verzekeren.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-08 21:05
RoaDHouse schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 13:41:
Ik rij 30 jaar schadevrij en had de max no-claim, daarna 3 jaar geen auto op naam en alle no-claim is gewoon weg. (wegens lease-auto)

Volgens de verzekering moet ik eerst weer ervaring op doen met autorijden :) het risico is dan groter op ongelukken.

Het moment dat je je eigen auto verkoopt of anderzins uit de polis haalt, weet je al dat je “iets” moet regelen om de schadevrije jaren te behouden.

Je had aan het begin van de leaseperiode kunnen checken wat deze maatschappij met je roydata zou doen.

En eventueel een motorfiets kopen en voor 6 euro per maand in de WA zetten. Een motor is een hele goede drager van schadevrije jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan moet je wel eerst een motorrijbewijs hebben ;). Daarnaast 10 euro per maand wegenbelasting + 5 euro verzekering.. Dan ben je nog wel wat geldt kwijt als "garantie". Als je goed shopt in de verschillende verzekeringen zie je dat het verschil tussen 0 schade vrije jaren en 10 niet erg groot hoeft te zijn... zeker bij alleen WA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 11:08

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Jimster schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 08:30:
[...]
Vervolgens krijg je een premie van 20 euro, controleren ze Roy data en je premie schiet omhoog naar 100 euro. Je schiet er niks mee op. Het staat allemaal in de kleine lettertjes.
Sterker nog, ze kunnen je direct royeren / de verzekering opzeggen.

Dat levert je een nóg veel groter probleem op. Een van de standaardvragen is namelijk of ooit wel eens een verzekering is geweigerd danwel is opgezegd door je verzekeraar. Is het antwoord "ja", kan het betekenen dat je heel moeilijk nog aan een verzekering komt en/of te maken krijgt met een forse premie en/of bijzondere voorwaarden.

Mag je je opeens hier melden:
https://verzekeren.vereende.nl/

(Voorheen bekend als Rialto, het afvoerputje. Als je dáár geweigerd word, krijg je gewoon geen verzekering.)

Nee, dit soort grappen kan TS beter niet uithalen. De gevolgen kunnen veel groter zijn dan een paar SVJ minder omdat 'ie een leaseauto heeft gehad én geen verklaring van SVJ bij einde leasecontract.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:03
unxperiaz schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 13:04:
Nogmaals, bedankt!
Ik denk dat je gewoon op 0 begint.
De no-claim korting is juist zo gemaakt omdat mensen die voor het eerst auto rijden, lang geen auto hebben gehad, of in het verleden schade hebben gehad, een hoger risico hebben om schade te rijden.

Maar, netjes vragen kan altijd. Liegen / de waarheid verdraaien voor een betere premie moet je in ieder geval nooit doen.
Als ze er achter komen ben je de verzekering kwijt en kom je bij geen gewone verzekeraar nog binnen.
Er zijn wel speciale verzekeringen voor mensen die gepakt zijn op fraude, of die heel veel schadeclaims hebben. Maar dan betaal je 2 tot 3x zoveel.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:06

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

DropjesLover schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 13:35:
[...]
Bij mij best een probleem, want ik had 5 jaar meerdere auto's shortlease gereden en kreeg van maar 1 leasemij een verklaring van schadevrije jaren terug :(
De 7 jaar ervoor *poof*
Niet elke verzekeraar accepteert het maar: zodra je van verzekeraar wisselt (of lease-mij): brief opvragen met je schadevrije jaren vermeld. En hele zwikkie indienen als "bewijs" bij een nieuwe verzekering.

Nee heb je, ja kan je krijgen. Heb dit nl wel gedaan en toen ik weer privé ging rijden, had ik brieven voor 5 & 2 & 4 jaren schadevrij ipv van (jouw situatie) 1 brief. Dat werd toen als bewijs geaccepteerd door een bepaalde verzekeraar (ipv de Roy database) dus dat was goedkoop verzekeren :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 11:08

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

@unxperiaz Schiet me opeens te binnen: Woon je samen / heb je een partner mét motorvoertuig en/of schadevrije jaren? Het is namelijk niet ongebruikelijk, dat je daar op mee kunt liften.

Wij hebben samen 1 auto, verzekering staat op 1 naam, de ander staat gemeld als "regelmatig bestuurder" en bouwt daarmee SVJ op. (Catch is wel, als 1 van ons beiden nu brokken maakt, gaan de SVJ van de verzekeringsnemer d'r aan. Daar komt immers de claim op.)

Mocht je dus een partner hebben met voertuig en/of SVJ, zou je de verzekering op diens naam kunnen zetten en jezelf als regelmatig bestuurder, waardoor je mee kunt liften.

De exacte details zul je even met je verzekeringsmaatschappij moeten afstemmen.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:24
RoaDHouse schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 13:41:

In dit soort gevallen kun je het beste een oldtimer brommer/motor(frame) aanschaffen, verzekeren voor een habbekrats en die in een hoek van je berging plaatsen. Anders raak je inderdaad je jaren kwijt :|

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m2011
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:37
Verwijderd schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 10:09:
Dan moet je wel eerst een motorrijbewijs hebben ;).
Een rijbewijs is alleen nodig als je erop wilt rijden, niet als je de motor alleen wilt bezitten en verzekeren. Een verzekeraar kan alsnog een rijbewijs eisen, dus je moet wel even informeren welke verzekeraar dit wel doet.
Pagina: 1