Wordpress Networking (Domein & Directory wordt overgeslagen)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Excuus titel het moet Directory zijn inplaats van Categorie.

Mijn vraag
Ik weet hoe ik Wordpress Networking moet activeren.
https://wordx.press/how-t...ltisite-to-a-single-site/
YouTube: How To Setup WordPress Multisite\

En het werkt ook, alleen er is 1 probleem. Ik kan niet kiezen tussen Sub Domein of Sub directory. Er word standaard Domein gekozen waardoor het ....voorbeeld.com word in plaats van www.voorbeeld.com/.... Ik heb gelezen dat de hosting provider iets moet doen zodat ik dit kan doen. Ik weet alleen niet wat, ik heb hoog en laag gezocht naar een oplossing maar ik kan niets vinden. Ik heb zelfs de hosting provider ook gesproken maar die zeggen dat ze niet met de situatie kunnen helpen.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Wordpress ( Wordpress Networking)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Geactiveerd en er achter gekomen wat de probleem is. Back up uitgevoerd en nog een geprobeerd, en toen stond er dat er een Wordpress network aanwezig was wat raar is want ik heb een back up uitgevoerd. Dus de stap dat ik kan kiezen tussen domein en sub Directory is gewoon overgeslagen waardoor ik werd geleid naar de stap met de codes die je in Config.PHP en At moet invullen.

Dus in het kort:

Ik kon in het begin geen Sub Domein of Sub Directory kiezen, Domein was al gekozen voor mij.
Na dat ik de Back up had gedaan en ik opnieuw wilde proberen bleek dat er een Wordpress Network aanwezig was waardoor die eerste stap was overlagen.
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dus wat je nu eigenlijk gewoon wilt is zoeken bij google naar 'wordpress multisite convert subdomain to subdirectory'?
Verwijderd schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 23:16:
Geactiveerd en er achter gekomen wat de probleem is. Back up uitgevoerd en nog een geprobeerd, en toen stond er dat er een Wordpress network aanwezig was wat raar is want ik heb een back up uitgevoerd. Dus de stap dat ik kan kiezen tussen domein en sub Directory is gewoon overgeslagen waardoor ik werd geleid naar de stap met de codes die je in Config.PHP en At moet invullen.
Even voor de duidelijkheid: Bij het maken van een backup maak je slechts een kopie van de draaiende omgeving. Wat jij wilt doen is het herstellen (restore) van de backup. Lijkt me dat je je dat bedoelt ;) Echter bij het restoren wordt, standaard, niet automatisch het aanwezige ook verwijderd. Dus enkel de in de backup aanwezige bestanden en database records worden overschreven. Wat jij dus zal willen is eerst de huidige omgeving verwijderen en dan de restore uitvoeren. Pas dan sta je volledig terug op het moment van de backup.

[ Voor 73% gewijzigd door Room42 op 07-06-2019 00:17 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe moet ik dat doen? en wat moet de hostprovider doen met het stukje wat ik zij over de Domein en Directory?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Evan, dit heeft heel veel duidelijk gemaakt. Bedankt voor je bericht.

https://premium.wpmudev.o...-directories-sub-domains/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@Verwijderd Wie is die Evan waar je het tegen hebt? :? ;)

Wat de hostingprovider zou moeten doen weet ik niet. Veel zou met de .htaccess geregeld moeten kunnen worden. Waar loop je tegenaan? Of is het met die laatste link gelukt?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja en nee, ik heb gelezen dat google moeilijk doet met wordpress multisite als vindbaarheid en mijn website is een webshop. Ik heb ook gelezen dat je gigantisch veel aanpassingen moet doen om het op de google search engine te laten verschijnen.

Dus ik heb besloten om het te verwijderen. Ik heb de codes terug gebracht naar normaal, met de Htacces file en de Public.php. Ik moest nog iets doen met de table maar ik durf daar zelf niet aan te zitten, het ging om te volgende files.

wp_blogs
wp_blog_versions
wp_registration_log
wp_signups
wp_site
wp_sitemeta

Maar ik krijg gevoel dat deze files er standaard al inzitten dus ik heb ze gewoon laten zitten in plaats van verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinal
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 14:12
Verwijderd schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 18:33:
ik heb gelezen dat google moeilijk doet met wordpress multisite als vindbaarheid en mijn website is een webshop. Ik heb ook gelezen dat je gigantisch veel aanpassingen moet doen om het op de google search engine te laten verschijnen.
Waar heb je dat gelezen dan? Want volgens mij is het onzin. Ik heb meerdere keren multisites gemaakt en nooit problemen gehad met vindbaarheid.

Full-stack webdeveloper in Groningen

Pagina: 1