Advies over database / software bouwen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brainovic
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-10 14:36
Beste Tweakers,

Allereerst hoop ik dat ik in het juiste forum mijn kwestie heb geplaatst. Zo niet, dan moet een mod even een klein trapje geven ben ik bang.

Ik wil graag een vrij specifieke database / stuk software bouwen. Het gaat om een systeem met informatie over spelers tijdens voetbalwedstrijden. Het is voor eigen gebruik, laat ik dat vooropstellen. Het idee is om op een virtueel veld (het liefst iets dat op een tablet/laptop kan draaien):

1) De formatie in te stellen / te schuiven (de positie van de spelers op het veld)
2) Op die positie een spelersnaam in te tikken, waarna die daar verschijnt
3) Als ik op de speler klik moet er relevante informatie uit de database komen
4) (optie) Speler moet 'geruild' (gewisseld) kunnen worden

Ik heb een voorbeeld hoe het ongeveer in mijn hoofd zit:

Voorbeeld

Hopelijk zijn jullie met alle aanweizge kennis bereid om mee te denken. Als het uiteindelijk minder grafisch wordt dan het voorbeeld kan ik daar waarschijnlijk wel mee leven. Ik vrees dat ik zelf niet de kennis en de tijd heb om dit te bouwen, tenzij iemand van jullie hier een simpele oplossing (of een bestaand stuk software) voor heeft/weet. Als er kosten aan verbonden zijn dan wil ik dat uiteraard best overwegen.

Alvast dank _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door brainovic op 06-06-2019 22:34 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Even heeel snel out of the box gedacht (en echt low level old school niks)

- ga eerst eens je speelveld indelen in rijen en kolommen (want daar moet je je opstelling in kwijt)
- elk vakje krijgt een "waarde" en daarin kan je een unique value uit je database met spelers plaatsen
- met "on mouse over" laat je dan de attributen van die speler zien

Per wedstrijd kan / mag je maar x keer wisselen dus je kan dan een "temp" database / array maken waarin je bijhoudt hoeveel wissels er per match zijn maar ook welke speler niet mag worden gekozen bij een volgende wissel.

Ga eerst eens voor jezelf de A4'tjes volkalken welke mogelijkheden er per veldhelft allemaal zijn; daarna kan je vaak veel simpeler / sneller denken wat voor voorwaarden je per team moet invullen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brainovic
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-10 14:36
MAX3400 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 23:23:
Even heeel snel out of the box gedacht (en echt low level old school niks)

- ga eerst eens je speelveld indelen in rijen en kolommen (want daar moet je je opstelling in kwijt)
- elk vakje krijgt een "waarde" en daarin kan je een unique value uit je database met spelers plaatsen
- met "on mouse over" laat je dan de attributen van die speler zien

Per wedstrijd kan / mag je maar x keer wisselen dus je kan dan een "temp" database / array maken waarin je bijhoudt hoeveel wissels er per match zijn maar ook welke speler niet mag worden gekozen bij een volgende wissel.

Ga eerst eens voor jezelf de A4'tjes volkalken welke mogelijkheden er per veldhelft allemaal zijn; daarna kan je vaak veel simpeler / sneller denken wat voor voorwaarden je per team moet invullen.
Dank, al klinkt dit voor mij al als hogere wiskunde (dan weet je op welk level ik zit :*) ). Zou er bepaalde software zijn waarmee ik dit als absolute leek op programmeer/database gebied voor elkaar zou kunnen krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Nee, dit is dermate complex dat je zelf aan de slag moet met kennis vergaren. Webbased met Angular/PHP en een DB moet je wel een eind komen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N