Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teaubiasch
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17-09 18:06
Goedenavond,

Ik zit met het volgende:
Sinds begin maart heb ik een nieuwe baan. Deze heb ik gevonden via een recruiter en werk er via een deta-vast constructie.

Vanaf de eerste week had ik al wat twijfels, en die is alleen maar sterker geworden. Het werk spreekt me niet aan. Het is veelal bureauwerk en ik kom er achter dat dat niet bij me past. Ik vind de sfeer op kantoor erg slecht, en de werkdruk ligt ontzettend hoog.

Ik vond dat ik eerst maar eens een halfjaar vol moest maken, maar ik zie niet hoe dit gaat veranderen.

Ik vraag me af welke stappen ik moet gaan nemen
- het aan de recruiter voorleggen
- het aan mijn leidinggevende voorleggen (al zie ik niet in hoe hij het kan veranderen)

In hoeverre kan ik na drie maanden een deta-vast jaarcontract opzeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Officieel kan je een tijdelijk contract niet tussentijds opzeggen maar een werkgever zit natuurlijk ook niet op een ongemotiveerde werknemer te wachten.
Ik zou het de leidinggevende voorleggen dat je het werk wat je doet niks aan vind en misschien hebben ze wel iets anders voor je binnen hetzelfde bedrijf.

Als ze dat niet hebben en je contract niet voortijdig willen beëindigen kan je natuurlijk ook je werk gewoon slecht doen waardoor ze je graag zien vertrekken. Niet helemaal netjes maar je leeft maar 1 keer en om dan maanden lang iets te doen wat je niks aan vind vind ik zwaarder wegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:31
Wat staat er in je contract over opzeggen? Een tijdelijk contract is in principe uitzitten tenzij beide partijen met ontbinding akkoord gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ik zou inderdaad eerst de overeenkomst even doorlezen. Standaard is een tijdelijk contract niet opzegbaar, maar veel contracten hebben wel een clausule met een opzegtermijn, dus als dat gewoon vermeld staat dan kun je sowieso gewoon opzegggen. Als die mogelijkheid er niet is, dan zul je sowieso in overleg moeten gaan met de partij waar je de arbeidsovereenkomst mee hebt ( Ik neem aan dat dat de recruiter/werving&selectiebureau is ).

Daarnaast is het vooral ook de vraag wat je nu zelf verder wil? Als je graag via de recruiter een andere werkgever wil zoeken dan zul je inderdaad met ze in gesprek moeten gaan. Een andere optie is om gewoon zelf wat anders te zoeken ( Mits je natuurlijk de huidige overeekomst zelf op kunt zeggen ).

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny_H
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:32
Ik weet niet welke detacheerder jij hebt, maar ik ben zelf ook bij mijn vorige werkgever binnen gekomen met een deta-vast constructie. Wat mij altijd werd meegegeven was dat als jij niet happy bent niemand wint. Dat kon ik dan met mijn contact van het detacherings buro (JobCoach) bespreken waar een plan werd opgesteld.

Als het al geescaleerd was, kon die zelf als mediator inspringen en kon ik iom JobCoach direct stoppen. Uiteraard kon de werkgever dat ook aangezien je een tijdelijk contract had. Bel je detacheerder, leg het verhaal voor en wees duidelijk in hoe snel je weg wilt, of je een andere klus wilt en waar.

The only source of knowledge is experience...