Toon posts:

G400 of GeForce

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoipipeloi,

Het geld brandt nu echt in mijn zakken, dus ik ga zeer binnenkort (eigenlijk was ik van plan vanavond, maar ja) zo'n formuliertje bij Xenon invullen. Wat me er nog van weerhoudt is het volgende. Ik weet bij god niet welke videokaart ik moet kopen.

Ik heb al een Philips 109P 19" monitor in de bestelling staan en ik ben vaak in de weer met programma's als Pagemaker en Photoshop. 2D kwaliteit is dus belangrijk.

G400 dus. (Ik denk aan een Matrox Millennium G400 SH 32 Mb, 345 pieken)

Maar een spelletje op z'n tijd lust ik ook wel.

GeForce? (Zo ja, dan wordt dat een Asus V6800 GeForce 32 Mb DDR Pure, 559 pieken).

Het idee is evt. om, als het een G400 wordt, het prijsverschil opzij te zetten en te gaan sparen voor bijvoorbeeld een G800. Wordt het een GF, dan moet de kaart ietsies langer mee, natuurlijk.

Meningen?

Verwijderd

heb zelf g400 dh Ga vooral NIET voor iets anders als je autocad, proE enz enz wilt draaien dan deze kaart. en een spelletje op z'n tijd? Ik heb net nieuwe beta drivers geinstalleerd en haal fps 93 in quake 3, dus dat zit wel goed....

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Yep, neem de G400. Matrox G400 2D = zeer zeer goed, GeForce 2D = redelijk.

PC Specs

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Wachten op de g800, die is zeker de moeite waard. Maar voor 350 heb je al een noname gforce en die zijn beter dan de g 400.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Verwijderd

Topicstarter
Noname doe ik niet aan, wachten is geen optie. Ik heb al gewacht tot T-bird en socket A mobo's een beetje te krijgen waren, op die manier blijf je wachten.

Overigens wordt je tegegesproken door de andere posters, die zeggen dat een G400 juist beter is. Misschien (OK, zeker) niet op 3D-gebied, maar wel op 2D gebied, wat wat mij betreft toch net ff belangrijker is.

Ik heb inmiddels een G400 besteld, zoals gezegd kan die over een half jaar (ik gok dat ze dan pas een keertje een beetje normaal te krijgen zijn) altijd nog plaatsmaken voor een G800.

Verwijderd

Outlow:

Heb jij ze wel es in actie gezien?

in 2D is een G400 superieur t.o.v. een Geforce/TNT whatever....
Vooral met vette monitors zie je dat verschil uitstekend.

En in 3D staat ie ook zijn mannetje, alhoewel daar de Geforce sneller is.

Kijk, niet voor iedereen geld beter=sneller.
Sommige hechten ook nog waarde aan andere zaken zoals features en beeld-kwaliteit.

• edward2
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Als games niet op de eerste plaats komen is de G400 een prima keus.

Niet op voorraad.

Verwijderd

outlaw
posted 28-07-2000 01:24 by outlaw

--------------------------------------------------------------------------------
Wachten op de g800, die is zeker de moeite waard. Maar voor 350 heb je al een noname gforce en die zijn beter dan de g 400
-------------------------------------

OMG outlaw praat AUB niet zo lomp alsof je alles weet,
hahahah beter dan de g 400.....Yeah, Whatever. We zijn niet allmeaal spel freaks. Als we de beste willen nemen voor spellen namen we allemaal wel een Hercules 3D Prophet II GTS of een Creative Blaster riva TNT2 M64. En de g400 max dualhead is een uitstekend kaartje en geeft z'n mooi beeld dat je het bijna niet maar uithoud en meteen mot janken. ach ja, koop er zelf 1 zou ik zegguh..en ga dan lullah.
-me OUT! :P

• Rozz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-08 10:41

Rozz

I'm an Apogian!!

Hoi Haywire*...

Ik heb ze allebei in m`n systeem gehad met dezelfde monitor (nou ja..109MP(=Brilliance)dan :))
en heb nu een v6600Pure voor games

Ik heb een paar systemen gebouwd voor de familie (en dus ook onderdelen in mijn systeem gezet om ff te kijken ;)) en het beeld van de G400(DH) was echt fantastisch!!!
vooral als je Photoshop e.d. gaat doen.

Verwijderd

Hey Virri domme dwaas ik vind jou eigelijk stukken lomper "lullah", domme "whatever" -dwaas. Dus ga eerst es naar school en dan pas lullah.

Verwijderd

Nou, ik moet zeggen dat de G400 het nog lekker doet, ik speel al mijn gamez in 1024x768, behalve Q3 omdat mijn CPU (is maar celeron 400@600) dat niet zo fijn vindt.

als je zegt 'geforce is beter in 3d' dan bedoel je natuurlijk snelheid. en in 2d is beter meteen betere kwaliteit. maar ik wil dus alleen ff kwijt dat 'beter' in 3d ook voor de G400 geldt, klein voorbeeld: Geforce doet geen trilinear filtering. je kunt het wel aanzetten, maar hij doetet niet... ik heb het vergeleken met een GeforceDDR... nou je wilt echt METEEN die g400 mnet trilinear filtering en maar 50fps hoor... tenminste ik wel. en bovendien zijn ze niet duur (345 zei je? hmmmz doen!) dan kun je altijd nog een G800 halen als die uit is (alsie uberhaupt komt, want niks is bevestigd)

ik zou zeggen ga voor de G400SH 32mb en koop later een G800. dan hebbie nu mooi 2d en mooi 3d wat ook nog snel zat is, en straks koop je je gewoon een G800 (Fusion?) en dan gaat de boel helemaal racen.

Ik blijf ook nog ff hangen bij mijn G400MAX. doet de boel nog prima.

PS. je kunt een G400 vaak opklokken tot MAXwaarden dus...

Verwijderd

matrox doen ik heb een DH die rockt daarvoor had ik een SH alleen de prijs is hoog... ik krijg hem voor 320 die SH dan

Verwijderd

Ja dat is een godverdome lastige keuze man. Het geld brand waarschijnlijk nog wel harder in mijn zakken en ook ik zit tussen precies diezelfde 2 te twijfelen momenteel! Uit verhalen moet die G400 wel genieten zijn qua beelkwaliteit maar toch heb ik een beetje het gevoel dat het wel een tikkeltje oud kaartje is alweer. Die GeForce is een stukkie nieuwer natuurlijk...en (daardoor) sneller....en kan dus weer langer mee. Nou heb ik een 19" Iiyama A901HT monitortje en geil wel een beetje op hele goeie beeldkwaliteit eerlijk gezegd. Dus zo gedacht zou ik zeker die G400 32 mb SH (oem) moeten halen voor 330,-......maar aan de andere kant heb ik weer dat kutgevoel (hehe had ik maar een kutgevoel) derover dat het al zo'n oud kaartje is en toch weer effe een stukkie trager is en de CPU een stuk meer belast. Dus eigelijk denk ik zelf wat meer aan een Elsa Erazor X GeForce 32 Mb (retail) voor 365,- aangezien ik daar toch wat langer mee denk door te kunnen gaan.
Zou ze gvd eigelijk allebei moeten kopen maar dat doe ik denk ik toch maar net niet.

• seq_uence
  • Laatst online: 01-08-2024
Ja dat is een godverdome lastige keuze man
Salrijn: Als je dan toch moet vloeken spel het dan in ieder geval goed :(

Donec eris felix, multos numerabis amicos

Verwijderd

oh jesus kankerchristus krijg ik nou meteen de bond tegen vloeken achter me reet aan?
godverdegodver nee he

Verwijderd

beetje jammer inf psycho, maar dat ligt dus echt aan je g400...

Verwijderd

Ik heb net een Elsa GeForce besteld maar toch doet het een beetje pijn dat ik dan nooit die wereldberoemde Matrox Millenium G400 (waar iedereen zo laaiend enthousiast over is en die een onovertroffen beeldkwaliteit schijnt te produceren) gehad heb. Als ik die Matrox besteld had, had het weer pijn gedaan dat ik die Elsa niet had besteld hehehe maarja......je moet een keuze maken he. Misschien dat ik in een gekke bui die Matrox der toch nog es bij koop gewoon voor de gein, dat ik die altijd nog ook es kan vergelijken met die GeForce en dan degene waar ik het meest tevreden over ben in me pc hou en de afvaller in de andere pc kan plaatsen ofzo met zen 14" merkloze monitortje (en momenteel s3 virge kaartje ;)haha...
Pagina: 1