Toon posts:

Ervaring gepolierd beton als terras

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
We zijn van plan om binnenkort ons terras te laten leggen door een aannemer.
De beton-look vonden we heel mooi dus hebben even gekeken wat de mogelijkheden zijn.
Gepolierd beton staat momenteel op onze nummer 1.

Na wat opzoeken blijken veel mensen last te hebben van:
- Scheurtjes
- Kleur verschillen
- Vuil

Wat zijn jullie ervaringen met gepolierd beton? Hebben veel mensen hier last van of zijn deze terrassen slecht geplaatst?
Op welke prijs mogen wij ongeveer rekenen? Het gaat ongeveer om +- 20m².

Zoiets zouden wij graag willen.Het beton wel te verstaan. 8)7
Afbeeldingslocatie: https://betonreform.nl/wp-content/uploads/2016/04/terrassen-3.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2019 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:19

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

Verwijderd schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 14:45:... Hebben veel mensen hier last van of zijn deze terrassen slecht geplaatst?
[Afbeelding]
Ja en nee;
Beton krimpt als het uithardt, er zullen dus altijd krimpscheurtjes ontstaan, wat dan niet betekend dat e.e.a. slecht geplaatst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maubaan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-09 11:46
als het in de zomer warm is zal het weer uitzetten en ga je zeker weten in de hoeken scheuren krijgen. advies is om "blokken" te storten en krimp en uitzet ruimte er tussen te laten zodat je minder kans op schade hebt

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mauricebaan schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 15:25:
als het in de zomer warm is zal het weer uitzetten en ga je zeker weten in de hoeken scheuren krijgen. advies is om "blokken" te storten en krimp en uitzet ruimte er tussen te laten zodat je minder kans op schade hebt
Er gingen sws wat uitzetgroefjes voorzien worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Verwijderd schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 14:45:
We zijn van plan om binnenkort ons terras te laten leggen door een aannemer.
De beton-look vonden we heel mooi dus hebben even gekeken wat de mogelijkheden zijn.
Gepolierd beton staat momenteel op onze nummer 1.

Na wat opzoeken blijken veel mensen last te hebben van:
- Scheurtjes
- Kleur verschillen
- Vuil

Wat zijn jullie ervaringen met gepolierd beton? Hebben veel mensen hier last van of zijn deze terrassen slecht geplaatst?
Op welke prijs mogen wij ongeveer rekenen? Het gaat ongeveer om +- 20m².

Zoiets zouden wij graag willen.Het beton wel te verstaan. 8)7
[Afbeelding]
Brand je niet enorm je voeten in de zomer hieraan?

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:24

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Voldoende uitzetstroken en goede ondergrond voorkomt veel van de problemen. Kleurverschillen ga je altijd hebben, das zelfs deel van de charme vind ik. Maar vlekken krijg je vooral door het feit dat hij onvoldoende gepolierd werd en niet correct onderhouden werd.
Het is de bedoeling dat je beton niet poreus wordt. Daarvoor moet hij goed behandeld worden en onderhouden worden. Werkje is minder arbeidsintensief als natuursteen, niks is het ook niet.

Zoals bij alle soorten terras, een goede installateur voorkomt de meeste ongemakken achteraf... Een goede kiezen kan ik je niet bij helpen.
NeFoRcE schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 15:33:
[...]

Brand je niet enorm je voeten in de zomer hieraan?
Goed polieren en onderhouden geeft een veel hogere graad van reflectie. Beter dan de meeste stenen tegels.

[ Voor 19% gewijzigd door Joindry op 06-06-2019 15:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-09 16:31

Ravefiend

Carpe diem!

Je vraag doet me denken aan het YT kanaal Odell Complete Concrete. Die legt het vaak heel goed wat betreft materialen en technieken dat 'ie gebruikt.

[ Voor 21% gewijzigd door Ravefiend op 06-06-2019 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:43
Is zoiets niet spekglad in de herfst/winterperiode, helemaal als er bijv. ook nog wat groene aanslag op komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-09 16:00

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

ik heb een geslepen betonnen gietvloer in mn keuken, maar idd ontstaan er best ook scheurtjes en Craquelé (in de topafsluiting)... ook slijtage zie je gewoon snel en je moet enorm oppassen met bv meubels erop of als er bv vochtigheid op valt.

het is me erg tegen gevallen hoe gevoelig hij is, eigenlijk verwacht je juist een industriele vloer die juist erg onaantastbaar is, maar dat valt best wel tegen.
was ook behoorlijk duur, ruim 3500 euro voor iets van 18 m2 (wat ook eraan lag dat er redelijk diep gegoten moest worden, tot 9 centimer diep)..
Is uiteindelijk gewoon een enorme stress tijd geweest, deels omdat het bedrijf dat het deed eigenlijk helemaal geen zin had (die deden eigenlijk voornamelijk nog grotere of nog duurdere designvloeren en wilden me de hele tijd meerkosten aansmeren of kwamen afspraken niet na... helaas bleek het het enige bedrijf in de omgeving die dat scheen te doen, zelfs navraag bij architecten doen bleek dat niemand anders dat zoals hen kon)

ik heb voor mn terras juist bewust gekozen voor grote keramieken tegels (met dus een beton-optiek, 60x60... voor een ander stuk terras achterin de tuin overweeg ik enkele tegels van 120x120) en deze zijn qua onderhoud een stuk prettiger en uiteindelijk ook gunstiger.

[ Voor 4% gewijzigd door RM-rf op 06-06-2019 15:51 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit ziet er ook wel een goed alternatief uit voor ons.
http://eurodal.be/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:24

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

ThinkPadd schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 15:49:
Is zoiets niet spekglad in de herfst/winterperiode, helemaal als er bijv. ook nog wat groene aanslag op komt?
Wat mij betreft is groenaanlag = slecht onderhoud
Das ook zo bij een houten terras.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chalk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:02
Ik schop dit topic even omhoog ipv zelf een nieuw te openen. Ben namelijk erg benieuwd of @Verwijderd dit terras inmiddels heeft laten aanleggen, en eventueel hoe dit uitgevoerd is / bevalt.

Op dit moment heb ik zelf ook een aantal prijzen opgevraagd maar ik vind het lastig om uit de offertes te halen wat het verschil is en of het wel is de afwerking is die we zoeken.

De voorbeelden van een dergelijk terras verschillen van heel mat tot heel glanzen. Sommige aanbieders hebben het over polieren en andere over een sealing met polijsten.

Dus... TS heb je dit nog laten uitvoeren? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07:15
Mat betekent makkelijk vuil worden, denk aan groene aanslag, bruine aanslag, en dat is dus regelmatig met de hogedruk poetsen, of met javel.

Glanzend kan mooi zijn, maar dat wordt bij regenweer zo erg glad, zeker als je schoenen draagt met leren zool, om nog niet te spreken van vorst.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 12:47
Tommie12 schreef op maandag 20 april 2020 @ 14:19:
Mat betekent makkelijk vuil worden, denk aan groene aanslag, bruine aanslag, en dat is dus regelmatig met de hogedruk poetsen,
Waardoor het oppervlakte ruwer/onregelmatiger/poreuzer wordt en er makkelijker aanslag op kan vormen en je weer moet poetsen en je het oppervlakte nog meer aantast en je nog sneller weer moet poetsen etc etc etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chalk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:02
Maar dat betekend dus dat een matte afwerking enkel gevlinderd is? En een glanzende afwerking geseald/gecoat is? Ook wil ik er voor waken dat het beton gaat "poederen" wat ik op verschillende plaatsen lees.

Op zich ben ik niet zo bang voor het gladde, het terras komt bij ons onder een overkapping waar het dus niet nat wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-09 21:11
Ik denk dat je vooral gewoon moet accepteren dat de boel leeft. Het is beton.

Wij hebben binnen een gevlinderde betonvloer, die krijgt een transparante PU laag waarmee hij waterdicht is. Scheuren zitten er al in (binnen moet het huis nog afgewerkt worden).
Buiten krijgen we ook gevlinderd beton (75m2), die doe ik denk ik zelf alleen impregneren. Hoe hij er dan later bij ligt maakt mij niet uit. Het zal niet als nieuw blijven maar dat hoort bij het materiaal.

3500 euro voor 18m2 gevlinderd beton is overigens bijzonder duur. Ik heb 5000 euro betaald voor 105m2, 12cm dik.

Polijsten is ook duur en maakt het glanzend en daardoor is het oppervlak heel dicht en dus ook beter bestand tegen vuil. Dat vind ik niet mooi voor een betonnen vloer, zeker buiten niet.

Je moet gewoon goed opletten als je buiten ergens beton ziet liggen, dan krijg je vaak al wel een idee hoe iets er na een paar jaar uitziet.

[ Voor 4% gewijzigd door Stefke op 21-04-2020 09:14 ]

Pagina: 1