Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• be3a18
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-09 17:29
In een eerder topic kwam mijn Huawei P8 lite ter sprake waarbij de Wi-Fi het begeven heeft. Daar is niks meer aan te doen. De laatste redding was wellicht terug gaan naar fabrieksinstellingen. Van te voren heb ik een back-up gemaakt naar mijn PC met de Huawei tool voor de PC (via Exporteren) omdat ik de telefoon niet rechtstreeks kon benaderen via de Verkenner (foutje van mezelf). Daarna telefoon terug gezet naar fabrieksinstellingen. Er verdwenen echter geen bestanden van de telefoon, zowel de WhatsApp directory als alle foto's zijn nog gewoon aanwezig. En met alles er nog in. Bij WhatsApp had ik verder eerst een lokale back-up gemaakt, mijn data bundel is te klein om dit via 4G te doen.

Als ik WhatsApp nu opnieuw installeer wordt de back-up gevonden op de telefoon, echter met een onzinnige datum (1970 of zoiets) en een grootte van 0. Dat gaat dus niet goed. Ik heb 2 vragen:

- waarom is de telefoon niet echt leeg gemaakt?
- hoe krijg ik de back-up alsnog terug in WhatsApp?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-09 18:18
Die bestanden staan zeker op de SD kaart, die wordt niet leeggemaakt bij terug naar fabrieksinstellingen.

Whatsapp backup gaat denk ik naar local storage, en die zal wel leeg zijn gemaakt. Ik geef het een kleine kans dat je je backup nog hebt. Die had je natuurlijk ff ergens veilig moeten opslaan voordat je naar fabrieksinstellingen zou gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ictinteresse
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-09 21:30
Staat de datum van je telefoon wel correct?
Is je telefoon nu wel via 4G verbonden (of werkt wifi misschien alweer)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• be3a18
spokje schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 14:33:
Die bestanden staan zeker op de SD kaart, die wordt niet leeggemaakt bij terug naar fabrieksinstellingen.

Whatsapp backup gaat denk ik naar local storage, en die zal wel leeg zijn gemaakt. Ik geef het een kleine kans dat je je backup nog hebt. Die had je natuurlijk ff ergens veilig moeten opslaan voordat je naar fabrieksinstellingen zou gaan.
Er zit geen SD kaart in de telefoon. De back-up staat ook nog op de PC. Dus rara waarom er niks is verwijderd. Daar ging ik juist van uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• be3a18
ictinteresse schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 14:36:
Staat de datum van je telefoon wel correct?
Is je telefoon nu wel via 4G verbonden (of werkt wifi misschien alweer)?
Ik heb het vandaag weer geprobeerd (via wat nog op de telefoon stond). Datum en tijd staan goed, precies dezelfde melding. Wi-Fi is einde verhaal op deze telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ictinteresse
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-09 21:30
be3a18 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 14:38:
[...]

Ik heb het vandaag weer geprobeerd (via wat nog op de telefoon stond). Datum en tijd staan goed, precies dezelfde melding. Wi-Fi is einde verhaal op deze telefoon.
Doe even 1 reactie editen in het vervolg, zo hoef je niet meerdere reactie achter elkaar te posten.

Maar heb je nu wel of geen internet verbinding op je telefoon toen je de backup probeerde te herstellen?
Printscreen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• be3a18
Dat van de dubbele reactie weet ik, sorry.

Omdat er nog 'iets' op de telefoon staat van WhatsApp (eigenlijk alles nog) probeert WhatsApp volgens mij die back-up terug te zetten. En dat geeft die foutmelding (een printscreen is even lastig, dan moet ik het hele proces nog eens over doen). Ik heb verder maar een data bundel van 2,5GB. Als ik mijn laatste back-up vanaf internet terug zet ben ik bijna over de helft van de bundel heen.

Ik moet sowieso een andere smartphone hebben omdat Wi-Fi overleden is. Dan zet ik de back-up terug vanaf mijn PC naar de nieuwe smartphone en probeer het nog een keer.

Dit topic kan op slot. Ik mist wat dialoogvensters (is soms wat lastig op een smartphone) en toen ik die goed beantwoorde ging het wel goed.

[ Voor 26% gewijzigd door be3a18 op 07-06-2019 08:37 ]

Pagina: 1