Bestelling na bijna een jaar nog niet ontvangen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jabbah
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-09 15:00
Beste Tweakers,

Op 9 augustus vorig jaar hebben wij een kussenset besteld voor onze picknicktafel bij Webshop X. Tot op heden hebben wij nog steeds ons geld niet terug ontvangen. Hieronder is dagboekvorm wat er tot nu toe gebeurd is:

9-8-2018 - Bestelling gedaan a 189 euro
25-8-2018 - Product nog niet geleverd. Email verstuurd met de vraag wat de status is
16-9-2018 - Nog geen reactie. Wederom een email gestuurd
17-9-2018 - Reactie ontvangen:

"Sorry voor de slecht communicatie.
*knip* Ook de naam van een leverancier doet er (nog) niet toe, onze leverancier is failliet gegaan en we zijn bezig met een nieuwe leverancier.
Alles waar we zes jaar voor gewerkt hebben zijn we kwijt geraakt.
Ik hoop zo spoedig mogelijk te kunnen leveren of uw geld terug te storten.
U kunt mij ook altijd bellen op telefoonnummer 06-xxxxxxxx"

Heel vervelend natuurlijk, maar niet mijn probleem. Hierna hebben we het even gelaten en is het ook even van onze radar verdwenen.

14-1-2019 - De volgende email ontvangen

"Beste klant, Zoals u misschien inmiddels heeft vernomen heb ik een verschrikkelijk jaar achter de rug zowel
prive als zakelijk. Na zes jaar moet ik helemaal opnieuw beginnen.
Ik heb inmiddels het vooruitzicht dat ik vanaf Maart uw picknicktafel kan leveren of dan wel uw geld terug te storten. Dat zal waarschijnlijk niet gelijk aan het begin van de maand zijn.
Ik zal wel mijn bedrijf helemaal opnieuw gezond moeten maken en eind januari hiermee starten.

Het spijt mij heel erg hoe alles is verlopen ook wat betreft de communicatie. U kunt uiteraard ook bij mij langs komen als u het een en ander wilt bespreken.
Nogmaals mijn excues"

Nog maar even afwachten dus....

Vorige week - Tussen januari en heden hebben we een paar keer geprobeerd te bellen, maar niemand te pakken gekregen. Vorige week de webshop eigenaar toch telefonisch weten te bereiken. We konden kiezen, het product laten leveren of het geld teruggestort krijgen. Gekozen voor het laatste. Hij heeft aangegeven dat hij er voor zou zorgen dat het geld afgelopen dinsdag op de rekening zou staan.

Nu - Geld helaas niet ontvangen...

Ik ga weer bellen. Eerst wil ik graag advies hoe dit het beste aan te pakken. Ik weet niet of ik er nog op kan vertrouwen dat wij het geld nog terugkrijgen. Hoe kan ik het beste het telefoontje aanvliegen? En wat zijn de stappen als we weer geen contact kunnen krijgen?

[ Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 06-06-2019 17:20 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-09 18:59
Ik zou een nette aangetekende brief sturen en niet bellen. Verzoek ze het geld binnen twee weken terug te storten en wacht rustig op het antwoord. Zoals ik het lees is het geen oplichter maar eerder iemand die tot z'n nek in de problemen zit. Dat er dan iets tussendoor glipt is niet goed maar wel begrijpelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Check eerst eens of de KvK van de verkoper waar je initieel de bestelling hebt gedaan niet failliet is verklaard en/of de huidige verkoper dezelfde KvK heeft ?

Als het een ander KvK heeft, dan heb je waarschijnlijk weinig of geen rechten om de vordering op te eisen (ergo: ander juridische entiteit)

Je kan en kon al na ca 30 dagen niet leveren, zelfstandig en eenzijdig de koopovereenkomst ontbinden en direct geld terug eisen. Je hebt en had dus al recht op het geld, nu is het dus een kwestie van opeisen/halen en de vraag hoeveel geld en energie je hier in wilt steken bij een potentiële "kale kip"die geen geld heeft.

[ Voor 66% gewijzigd door Breezers op 06-06-2019 14:07 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-03 19:17
Eerste vraag die bij mij opkomt is. Waarom heb je dit in godsnaam een jaar laten lopen??

Op 17-09-2018 biedt de eigenaar aan het aankoopbedrag terug te storten.
Uit de conversatie die daarop volgt, maak ik op dat je daar niet mee akkoord bent gegaan & de zaak hebt laten lopen.
Gezien de situatie begrijp ik dat niet zo goed, rode vlaggen overal.

[ Voor 3% gewijzigd door LocK_Out op 06-06-2019 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:34
LocK_Out schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 14:20:
Eerste vraag die bij mij opkomt is. Waarom heb je dit in godsnaam een jaar laten lopen??
Nou inderdaad!

Volgens mij kun je niets anders doen dan goed in contact blijven en hopen dat de verkoper zijn afspraken uiteindelijk na komt. Elke euro die je terug ontvangt is winst lijkt me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jabbah
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-09 15:00
Breezers schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 14:02:
Check eerst eens of de KvK van de verkoper waar je initieel de bestelling hebt gedaan niet failliet is verklaard en/of de huidige verkoper dezelfde KvK heeft ?
KVK is ongewijzigd, dus het lijkt erop dat webshop eigenaar zelf niet failliet is en z'n bedrijfje niet leven in heeft geblazen.
LocK_Out schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 14:20:
Wij hebben er op vertrouwd, wellicht naief, dat het product nog wel geleverd zou worden. Het was een dermate afwijkende maat, dat we die niet zomaar ergens anders konden krijgen.

[ Voor 32% gewijzigd door Jabbah op 06-06-2019 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Heb je een rechtsbijstandsverzekering of wil je zelf gaan procederen? Zonee, kun je niet meer doen dan het nog eens lief vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-03 19:17
@Jabbah Ik snap het ergens wel. Tip voor de volgende keer. Dit zijn duidelijke red flags dat een toko waarschijnlijk over de kop gaat.
Pagina: 1