Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SizL
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 04-08 23:36
Iemand ervaring met 32GB Unbuffered ECC modules? Ze moeten wel bestaan (Samsung #M391A4G43AB1-CVF bijv.) maar via de Pricewatch kan ik ze niet of slecht vinden. Als ik daar het vakje 'wel ECC, niet registered' aanvink krijg ik allerlei module types die bij verder zoeken toch registered (RDIMM) blijken te zijn.

Ik lees in verschillende beschrijvingen van X570 moederborden dat sommige met max 128 GB aan UDIMMs uitgerust kunnen worden (bijv. ASUS Prime X570-PRO) en de Ryzen 3 processoren ook ECC modules zouden moeten ondersteunen. Voorlopig kan ik nog wel met 64GB uit de voeten, maar als ik dat met twee reepjes kan doen en dan later nog uitbreiden zou dat wel mooi zijn.

Maar goed, slecht te vinden dus, en zeker slecht (op prijs) te vergelijken. Any help appreciated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:54

rdejongjr

Gnome

Kan wel, zijn double height modules:
pricewatch: G.Skill Trident Z RGB DC F4-3000C14D-64GTZDC
Beetje duur nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Dit is iets heel anders. Dit zijn 8Gbit geheugenchips op een standaard die speciaal door ASUS is ontwikkeld om 32GB DIMM's te maken. Het werkt ook alleen maar op een paar Z390 bordjes. :)
https://www.anandtech.com...ll-zadak-2x32gb-ddr4-3200

Waar @SizL waarschijnlijk op zit te wachten is de bredere introductie van 16Gbit geheugenchips. Dan kan je 32GB DIMM's krijgen. Bijvoorbeeld die M378A4G43MB1-CTD DIMM's lijken wel te krijgen te zijn in Duitsland. Helaas doen de meeste Duitse webwinkels extreem moeilijk over verzenden naar Nederland. Daar kan je omheen met een "huifkar", maar het is omslachtig. Ik zou eigenlijk even afwachten tot na de Ryzen 3000 en X570 launch. Het zou zomaar kunnen dat ze de komende weken wel op gaan duiken in Nederland. Zo kan je ook afwachten of de claim van Unbuffered ECC ondersteuning ook echt klopt voor het bord dat je wil. Voor zover ik weet is ECC ondersteuning op Ryzen ook meer een geval van niet uitgeschakeld i.p.v specifiek ondersteund op brede basis. Ben verder waardeloos als het om de specifieken van ECC gaat dus vraag me niks. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.