Winkel verwijst mij naar de vervoerder.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapteynn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-09 16:24

Kapteynn

Kapteyn -Silvermoon-

Topicstarter
Dag Tweakers,

Ik zit momenteel met een kastje>muur verhaal en ik ben even benieuwd wat jullie mening hier omtrent is.

Situatie is als volgt. Om de winkel niet gelijk in kwaad daglicht te zetten noem ik het even winkel X.

Koelkast laten leveren door winkel X. Winkel X bied de service om deze thuis te installeren. Tijdens installatie is er kennelijk iets scherps over mijn laminaat geschuurd met een diepe kras van +- 6cm lang tot gevolg.

Contact opgenomen met de winkel hoe we tot een passende oplossing konden komen. Foto's etc aangeleverd en later teruggebeld dat de winkel het ging opnemen met hun vervoerder(derde partij). Na een maand niks gehoord te hebben maar eens geïnformeerd wat de status is. De medewerker van winkel X gaf eerlijk toe dat hij vergeten was de melding door te zetten na de vervoerder maar dat er binnen 5 werkdagen contact met mij zou worden opgenomen met een passende oplossing. Vervolgens neemt de vervoerder contact met mij op en wil dezelfde informatie/foto's hebben die ook reeds naar winkel X verzonden waren.

Voor mijn gevoel heb ik niks met de vervoerder nodig. De dienst is immers afgenomen bij winkel X en daarmee bestaat ook de overeenkomst. Welke partijen daar eventueel aan mee werken is voor mij als klant niet relevant. Uit eindelijk nog maar een belletje gewaagd naar de winkel om aan te geven dat het een kwestie is tussen mij als klant en hun als winkel X. Toch blijven ze mij verwijzen naar het vervoersbedrijf.

Ondertussen zit ik dus 6 weken met een defecte vloer en kom ik geen steek verder.

Mag de winkel mij in deze kwestie stug doorverwijzen naar een partij waarmee ik geen overeenkomst o.i.d. heb? Hoort de winkel hierin niet de regie te behouden en uiteindelijk een oplossing aan te bieden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stijn1309
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:34
Nee dit mag niet. Jij hebt een product EN dienst bij winkel X afgenomen namelijk de koelkast en het laten installeren. Dat hun deze dienst uitbesteden heeft voor jou 0,0 waarde.

Succes met de afhandeling als de winkel niets wilt doen...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-09 18:59
Volgens mij doe je onnodig moeilijk. Die vervoerder is waarschijnlijk gewoon verzekerd voor schade dus die kunnen het makkelijk afhandelen. De winkel kan het waarschijnlijk ook wel voor je regelen maar dan gaan zij gewoon fungeren als tussenpersoon tussen jou en hun vervoerder. Schiet je niks mee op en het eindresultaat is hetzelfde. Het duurt waarschijnlijk zelfs langer omdat je dan met reactietijden van twee bedrijven te maken hebt.

Pas als je er met de vervoerder niet uitkomt zou ik weer bij de winkel aankloppen.

[ Voor 8% gewijzigd door O88088 op 06-06-2019 13:50 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 15:33

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Kapteynn schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 13:39:
Hoort de winkel hierin niet de regie te behouden en uiteindelijk een oplossing aan te bieden?
Tuurlijk, maar wat is er mis om even nog wat foto's te mailen als de vervoerder hier om vraagt?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-09 06:29
Kapteynn schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 13:39:
Dag Tweakers,

Ik zit momenteel met een kastje>muur verhaal en ik ben even benieuwd wat jullie mening hier omtrent is.
Volgens mij een stukje overdreven. Je gaat volgens mij niet in rondjes. De veroorzaker neemt nu contact met je op.
Voor mijn gevoel heb ik niks met de vervoerder nodig. De dienst is immers afgenomen bij winkel X en daarmee bestaat ook de overeenkomst. Welke partijen daar eventueel aan mee werken is voor mij als klant niet relevant. Uit eindelijk nog maar een belletje gewaagd naar de winkel om aan te geven dat het een kwestie is tussen mij als klant en hun als winkel X. Toch blijven ze mij verwijzen naar het vervoersbedrijf.
Misschien omdat die de schade veroorzaakt hebben?
Ondertussen zit ik dus 6 weken met een defecte vloer en kom ik geen steek verder.
Defecte of beschadigde vloer?
Mag de winkel mij in deze kwestie stug doorverwijzen naar een partij waarmee ik geen overeenkomst o.i.d. heb? Hoort de winkel hierin niet de regie te behouden en uiteindelijk een oplossing aan te bieden?
Waar verwijst de winkel je door?
De veroorzaker neemt even direct contact met je op. Voordeel is dat de winkel er dus even uit is, en je veel sneller kan schakelen.

Stuur de foto's met je verhaal door. Neem gewoon de Email die je naar de Winkel gestuurd had. Neem de Winkel meteen mee.

Volgens mij valt dit onder, hoe moeilijk wil je het je zelf maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapteynn

Kapteynn

Kapteyn -Silvermoon-

Topicstarter
Ik begrijp uiteraard jullie reactie's. Gezien de negatieve ervaring met de vervoerder (Niet alleen de vloer) heb ik persoonlijk geen zin om zaken met deze partij te doen. Is het makkelijk om het met hun af te handelen? Ja misschien wel, indien ze de schade netjes vergoeden.

Mochten ze hierin nou moeilijk doen dan zit ik ineens tussen beide partijen in. Die zoals het in deze situatie geschetst is niks willen doen. Volgens mij is dan de kortste route dat ik rechtstreeks met winkel X schakel en dat ze uiteindelijk netjes met een oplossing komen. Het duurt inmiddels al 6 weken dus de rest kan er ook nog wel bij.

@Rolfie Het had inderdaad beschadigde vloer moeten zijn.

Edit: De eerste regel van de vervoerder begon met "Is de schade binnen 48 uur gemeld? Zo,ja dan bewijs aanleveren dat dit inderdaad het geval is en indien telefonische melding tijd/datum van het gesprek aanleveren"

Die regel gaf mij al niet erg veel hoop in een goede afloop. Schade is overigens buiten de 48 uur gemeld. Echter staat nergens in de voorwaarden dat ik verplicht ben om binnen 48 uur een melding te maken.

[ Voor 23% gewijzigd door Kapteynn op 06-06-2019 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-09 09:25
Volgens mij is de winkel uiteindelijk degene die verantwoordelijk is. De vraag is echter, hoe lang wil je dit rekken?
Ik ga ervanuit dat de transporteur (Dyna...?) wel verzekerd is en dat ze dit redelijk vlot kunnen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-03 19:17
Zelfde is bij mij gebeurd maar dan met zeil. Scheur & putten in het zeil.
Uiteindelijk van de vervoerder geld gestort gekregen tbv reparatie. Zijn medewerkers hebben de schade aangericht & niet het personeel van de webshop waar je het product hebt gekocht.
Daarom moet je het bewijs naar hun sturen. Niet zo moeilijk doen, dan komen jullie er vast wel uit.

[ Voor 18% gewijzigd door LocK_Out op 06-06-2019 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Kapteynn schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 14:06:
Mochten ze hierin nou moeilijk doen dan zit ik ineens tussen beide partijen in.
Stuur eerst die foto's gewoon en wacht dan af of ze moeilijk gaan doen. Daarna kan je altijd nog terug naar de winkel want ze blijven verantwoordelijk.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapteynn

Kapteynn

Kapteyn -Silvermoon-

Topicstarter
Check. Principe kwestie loslaten. Indien de afloop niet naar wens is alsnog de winkel hun verantwoordelijk laten nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 15:33

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Kapteynn schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 14:06:
Ik begrijp uiteraard jullie reactie's. Gezien de negatieve ervaring met de vervoerder (Niet alleen de vloer) heb ik persoonlijk geen zin om zaken met deze partij te doen. Is het makkelijk om het met hun af te handelen? Ja misschien wel, indien ze de schade netjes vergoeden.
Alternatief is de winkel aangetekend aansprakelijk stellen met een goed opgesteld brief, met daarin een redelijke reactietijd. Dan leg je verantwoordelijkheid en actie expliciet bij hun neer.

Ik verwacht overigens niet dat de doorlooptijd of uitkomst veranderd, maar veel meer opties heb je niet als je niet met de vervoerder wil schakelen.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
LocK_Out schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 14:16:
Zijn medewerkers hebben de schade aangericht & niet het personeel van de webshop waar je het product hebt gekocht.
Hoewel je voor de rest gelijk hebt, wil ik dit er toch nog uit pikken: De medewerkers van het installatiebedrijf, ingehuurd door de webshop, hebben de schade aangericht. Voor TS zijn dit in principe "de bezorgers van de webshop" die toevallig ook voor andere webshops werken. Maar de dienst voor installatie is besteld bij de webshop, en dus is de webshop verantwoordelijk. De installateurs hebben dan weer verantwoordelijkheid af te leggen naar de webshop toe.

Niet dat ik het niet met je eens ben dat het nuttiger is om het geschil direct met de installateur af te handelen, maar in deze situatie was de installateur weldegelijk "personeel van de webshop" voor zover dat TS aangaat. Op welke manier de verkoper hun personeel inhuurt is niet van belang voor de koper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Het is maar de vraag of er iemand aansprakelijk is. Het vervoer van zware huishoudelijke apparatuur brengt nu eenmaal risico's met zich mee. Waar het om gaat is of de bezorgers iets verkeerd hebben gedaan wat je hen kunt toerekenen. Hebben ze de koelkast over de vloer gesleept? Waren de wieltjes van het steekwagentje erg vuil zodat ze konden blokkeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:41
stijn1309 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 13:48:
Nee dit mag niet. Jij hebt een product EN dienst bij winkel X afgenomen namelijk de koelkast en het laten installeren. Dat hun deze dienst uitbesteden heeft voor jou 0,0 waarde.

Succes met de afhandeling als de winkel niets wilt doen...
Je roept dit wel heel stellig met de geringen info. Het kan prima dat je een product koopt bij winkel x en dat winkel x bemedelt voor je met vervoered Y. En dan is vervoerder Y weldegelijk verantwordelijk en niet winkel X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1309
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:34
loki504 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 15:57:
[...]

Je roept dit wel heel stellig met de geringen info. Het kan prima dat je een product koopt bij winkel x en dat winkel x bemedelt voor je met vervoered Y. En dan is vervoerder Y weldegelijk verantwordelijk en niet winkel X.
TS zegt duidelijk dit: Koelkast laten leveren door winkel X. Winkel X bied de service om deze thuis te installeren.

Dus dan ga ik er inderdaad stellig vanuit dat Winkel X het als service aanbied en niet als een marktplaats / werkspot dienst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
stijn1309 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 16:09:
[...]

TS zegt duidelijk dit: Koelkast laten leveren door winkel X. Winkel X bied de service om deze thuis te installeren.

Dus dan ga ik er inderdaad stellig vanuit dat Winkel X het als service aanbied en niet als een marktplaats / werkspot dienst.
Daarnaast kan je dit ook afleiding uit de afhandeling door de winkel, die eerst zelf de melding doorzetten naar de vervoerder. Als de winkel niet de opdrachtgever was van de vervoerder, zou dit niet zijn gebeurd.
Pagina: 1