Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nieksvd
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 16-09 20:51
Sinds de 3.5mm-jack van mijn telefoon het begint te begeven, en ik geen zin heb om een reparatie te betalen, is het tijd voor mij om over te stappen op draadloos. Ik heb een sterke voorkeur voor in-ear in tegenstelling tot een koptelefoon, voornamelijk i.v.m. reizen (noise cancelling is niet belangrijk).

Ik heb een tijdje terug een goedkope airpod-kloon in huis gehaald (TWS i7). De verbinding was oké, de latency pittig slecht en de geluidskwaliteit erg matig; genoeg voor bijv. op de fiets, maar in een stillere omgeving als de trein merk je dat echt. Daarnaast zaten er vervelende knipperende lampjes op, die afwisselden tussen rood en blauw; ziet er niet uit.

Waar ik dus nu naar op zoek ben, is een paar oortjes (volledig draadloos of een draadje ertussen maakt niet uit, als 't maar bluetooth is) voor een zacht prijsje, met enigszins goede geluidskwaliteit en aardige latency i.v.m. video kijken.
Wat ik zelf al gevonden heb, zijn de Xiaomi Airdots, maar de reviews daarvan lopen erg uiteen. Via AliExpress voor ruim twee tientjes te vinden, dus da's vrij netjes.

Andere suggesties zijn welkom!

Edit: Ik heb geen problemen met AliExpress / GearBest o.i.d., als de verkoper maar betrouwbaar is :)

[ Voor 4% gewijzigd door nieksvd op 06-06-2019 13:06 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NickH92
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 28-07 19:20
Zelf gebruik ik de QCY QS1 TWS 5.0 Bluetooth van ome AliExpress, kost je 17 euro en naar mijn mening erg goed geluid.
Beter zelfs dan dure(AKG, Teufel) bedrade oordopjes, maargoed dat is subjectief. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haruhi
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-09 10:37
NickH92 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 13:13:
Zelf gebruik ik de QCY QS1 TWS 5.0 Bluetooth van ome AliExpress, kost je 17 euro en naar mijn mening erg goed geluid.
Beter zelfs dan dure(AKG, Teufel) bedrade oordopjes, maargoed dat is subjectief. ;)
Ja, ik heb ze zelf ook.
Als Noise Cancelling geen issue is zou ik daarvoor gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Neem dan wel de nieuwe versie, de QCY QS2 :)

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nieksvd
Ruzor schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 13:24:
Neem dan wel de nieuwe versie, de QCY QS2 :)
Wat is, naast een luttele 3€ aan prijsverschil, beter aan de QS2? Ik kan alleen de IP x4 rating vinden, maar verder zie ik vrij weinig verschil?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --Erik--
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb ze ook (de QCY QS2), geloof dat het doosje waar je ze in bewaard/oplaad wat beter is t.o.v. de de QCY QS1.

V&A Bosch L-boxxen - V&A Bosch GTB 12v-11 - V&A Keim - V&A schakelmateriaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 12:12
Het doosje is mooier? :+

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --Erik--
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Gevonden:
rens-br schreef op woensdag 3 april 2019 @ 11:09:
[...]

Overigens zou ik nu wel de opvolger (QCY QS2) kopen. De oortjes zijn hetzelfde maar de case heeft een grotere accu en is afsluitbaar. De prijs van de opvolger fluctueert alleen enorm. Vorige week was die te koop voor zo'n 20 euro, maar momenteel staat de op 80. :/

V&A Bosch L-boxxen - V&A Bosch GTB 12v-11 - V&A Keim - V&A schakelmateriaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nieksvd
Afsluitbaar is wel erg fijn voor het meenemen. Thanks! Ziet er naar uit dat het de QS2's gaan worden. Zodra ze binnen zijn (over een maand of zo) zal ik proberen in dit topic m'n ervaringen te delen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:56

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Er zit een wat grotere batterij in het doosje van versie 2 ( als ik het goed heb)
Ik heb de QS1 ook, zeer tevreden mee :Y

Batterij indicatie via je telefoon, en gaat lekker lang mee. Nog nooit leeg gehad tijdens sport of Neflix kijken via een laptop, gaat een uur of 5 mee denk ik op 1 lading

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vuurtjih
Beter én mooier dus.

Prijs valt trouwens precies onder de importgrens, is ook mooi meegenomen (21,94)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:21
@janvanduschoten Hoe blijven de oortjes zitten bijv. hardlopen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

YoGi_Berra schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 13:38:
@janvanduschoten Hoe blijven de oortjes zitten bijv. hardlopen?
Bij mij blijven ze goed zitten, vallen tijdens het sporten niet uit. Ze zitten bij mij zo comfortabel dat je vergeet dat je ze in hebt, dus moet oppassen als je ff een ander shirt / trui wilt aantrekken, dan kunnen ze los gaan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nieksvd
janvanduschoten schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 13:40:
[...]

Bij mij blijven ze goed zitten, vallen tijdens het sporten niet uit. Ze zitten bij mij zo comfortabel dat je vergeet dat je ze in hebt, dus moet oppassen als je ff een ander shirt / trui wilt aantrekken, dan kunnen ze los gaan :p
Hoe is de muziekbediening? Dus, pauze/afspelen, skippen, volume, kan dat en werkt het ook goed?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:37

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
nieksvd schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 13:48:
[...]

Hoe is de muziekbediening? Dus, pauze/afspelen, skippen, volume, kan dat en werkt het ook goed?
Werkt prima. :) kort indrukken is pauze, dubbel klik is vorig / volgend nummer, lang indrukken is Google Assistant. Volume valt er helaas niet mee te bedienen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NickH92
nieksvd schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 13:48:
[...]

Er zitten 2 fysieke knoppen op(1 per dopje) 1x indrukken is pauzeren, 2x op rechts is volgende nummer, 2x op links is vorige nummer.

Trouwens wat betreft de case, bij versie 1 zitten de oordopjes magnetisch in de case ''geklikt'' ik heb de case altijd los in mijn sporttas en ze zijn er nog nooit uit gevallen o.i.d.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nieksvd
rens-br schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 13:50:
[...]

Werkt prima. :) kort indrukken is pauze, dubbel klik is vorig / volgend nummer, lang indrukken is Google Assistant. Volume valt er helaas niet mee te bedienen.
NickH92 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 13:50:
[...]

Er zitten 2 fysieke knoppen op(1 per dopje) 1x indrukken is pauzeren, 2x op rechts is volgende nummer, 2x op links is vorige nummer.

Trouwens wat betreft de case, bij versie 1 zitten de oordopjes magnetisch in de case ''geklikt'' ik heb de case altijd los in mijn sporttas en ze zijn er nog nooit uit gevallen o.i.d.
Ah, bedankt, iig pauze/play en volgend/vorig nummer. Volume kan op de telefoon terwijl die op stand-by staat, op zich geen probleem. De bedrade apple-oortjes die ik nu gebruik hebben wel volume & play/pauze, maar die werkt helaas niet met Android :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krulliebol
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08-01 18:52
Volume wijzigen kan helemaal niet? Daar heb ik juist de meeste behoefte aan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Krulliebol schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 13:52:
Alleen via je telefoon, niet de dopjes zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krulliebol
Ja, dat bedoelde ik :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

NickH92 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 13:50:
Bij mij wel al een aantal keer, onhandige daarmee is dan ook dat de oortjes ineens verbonden zijn met mijn telefoon en ik bij inkomende oproepen niet verstaanbaar ben.
Krulliebol schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 13:52:
Standaard inderdaad niet, wellicht dat er met tooltjes nog het e.e.a. aangepast kan worden, maar daar heb ik mij nooit in verdiept.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NickH92
janvanduschoten schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 13:53:
[...]

Alleen via je telefoon, niet de dopjes zelf
Misschien kun je via Google Assistant wel schreeuwen dat hij het volume op 50% moet zetten :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

NickH92 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 13:54:
[...]

Misschien kun je via Google Assistant wel schreeuwen dat hij het volume op 50% moet zetten :P :+
Grappig, nog niet eerder aan gedacht. Vanavond thuis eens proberen. Of heb jij ze bij je @rens-br ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NickH92
rens-br schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 13:54:
[...]

Bij mij wel al een aantal keer, onhandige daarmee is dan ook dat de oortjes ineens verbonden zijn met mijn telefoon en ik bij inkomende oproepen niet verstaanbaar ben.

[...]

Standaard inderdaad niet, wellicht dat er met tooltjes nog het e.e.a. aangepast kan worden, maar daar heb ik mij nooit in verdiept.
Ja dat klopt idd, wanneer je de dopjes uit de case haalt gaan ze meteen aan en verbinden ze met je telefoon, doorgaans erg ideaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krulliebol
Dan zul je zien dat 'ie het verkeerd verstaat en het volume op 50 dB zet of zo. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

NickH92 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 13:56:
Ja dat klopt idd, wanneer je de dopjes uit de case haalt gaan ze meteen aan en verbinden ze met je telefoon, doorgaans erg ideaal :)
Helemaal mee eens. Normaal gesproken inderdaad ideaal!
Nadeel, daarvan is dat de muziek wel stopt met spelen.
janvanduschoten schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 13:56:
Grappig, nog niet eerder aan gedacht. Vanavond thuis eens proberen. Of heb jij ze bij je @rens-br ?
Nee, helaas momenteel in in de gelegenheid.

[ Voor 47% gewijzigd door rens-br op 06-06-2019 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:34
Kijk ook eens naar Bluetooth receivers. Dan kun je alle oordopjes en koptelefoons met 3,5 plug gebruiken en heb je wel geen draad naar je telefoon. En je kunt ze opladen met micro-usb.

Zoiets of zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
O88088 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 13:57:
Kijk ook eens naar Bluetooth receivers. Dan kun je alle oordopjes en koptelefoons met 3,5 plug gebruiken en heb je wel geen draad naar je telefoon. En je kunt ze opladen met micro-usb.

Zoiets of zoiets.
Zit je nog steeds met dat draad :+
De enige reden als ik over zou gaan, dat ik dan van dat draad af ben.

al maakt dat voor TS natuurlijk niet uit, omdat z'n 3,5mm stuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20

FeaR

In GoT we trust

Aankoopadvies doen we in Consumentenelektronica Aankoopadvies, AUD > CEA.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nieksvd
[...]

Ben nu wel oprecht benieuwd of dit werkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

nieksvd schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 21:39:
[...]

Ben nu wel oprecht benieuwd of dit werkt
Net getest, werkt prima bij mij. Je kunt zeggen "zet het volume op 10 (of 100%) voor maximaal volume, etc. Ook bijvoorbeeld commando's als " volume 20% minder " doet hij goed.

Een van de knoppen vasthouden, wachten op de Assistent toon, en inspreken :)

[ Voor 10% gewijzigd door janvanduschoten op 08-06-2019 16:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nieksvd
Voor de geïnteresseerden, of wie dit topic later nog terugleest:

Ik heb ze binnen! De geluidskwaliteit is vele malen beter dan die airpod-kloons. Ik ben geen kenner, maar voor deze prijs is 't erg netjes. Ze gingen uit het doosje meteen in auto-pairing, dit duurde maar enkele seconden, waarna de telefoon ze al kon vinden. Vlekkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thenotorious
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-09 11:43
janvanduschoten schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 13:56:
[...]

Hoe is de mic kwaliteit in gesprekken met de QCY QS2's? Ik wil ze gebruiken voor muziek maar eigenlijk ook vooral voor op het werk om mee te bellen, vaak heb ik vrije handen nodig tijdens het bellen dus dan zijn draadloze oordopjes ideaal.

[ Voor 32% gewijzigd door Thenotorious op 27-06-2019 19:01 ]

Im notorious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Thenotorious schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 19:00:
[...]

Hoe is de mic kwaliteit in gesprekken met de QCY QS2's?
Zolang je niet in een omgeving staat met veel omgevingsgeluid zijn ze perfect. Zit je bijvoorbeeld op de fiets, dan hoor je de wind erg goed (en de persoon ook hoor).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20

FeaR

In GoT we trust

Oordopjes en andere (audio/video)devices voor mobiel gebruik vallen onder Mobile, ik verhuis het topic die kant dan ook op: CEA > ATT

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vic83
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15-09 11:41
Ik heb ze inmiddels ook binnen en ook zeer onder indruk!
Wel heb ik nog wat gebruiksvragen (tips gevraagd :D )
Waaraan kun je het doosje het beste opladen? Wat is de gemiddelde tijd dat het doosje moet opladen?

Verdere tips zijn natuurlijk ook welkom!
nieksvd schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 17:40:
Voor de geïnteresseerden, of wie dit topic later nog terugleest:

Ik heb ze binnen! De geluidskwaliteit is vele malen beter dan die airpod-kloons. Ik ben geen kenner, maar voor deze prijs is 't erg netjes. Ze gingen uit het doosje meteen in auto-pairing, dit duurde maar enkele seconden, waarna de telefoon ze al kon vinden. Vlekkeloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Vic83 schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 10:39:
Waaraan kun je het doosje het beste opladen? Wat is de gemiddelde tijd dat het doosje moet opladen?
Hang hem meestal gewoon aan mijn laptop, maar in principe zou elke USB-oplader moeten werken. Ik heb de tijd niet bijgehouden verder, maar 30 tot 60 minuten is het doosje volgens mij wel vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geefmede5
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 26-04-2022
Ik heb zelf de QCY T4 gekocht en dat zijn wat mij betreft een van de betere oordopjes voor die prijs. Eigenlijk zijn alle oordopjes van QCY de hoogste kwaliteit voor die prijs: *snip spam*

[ Voor 26% gewijzigd door RobIII op 27-04-2022 13:09 ]

Pagina: 1