Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webke
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 27-08-2021
Hey, graag had ik even jullie advies gevraagd.

Ik heb altijd een iphone gehad.
Mijn huidige iphone 6 is dringend aan vervanging toe en aangezien apple echt wel te duur is geworden voor wat het bied zou ik willen overstappen naar android.

Ik ken dus absoluut niets van android en zijn smartphones.

Ik zoek een goede smartphone voor ongeveer 600 tot max 800€.
daarbij kwam ik dus als eerste uit bij de grote namen zijnde samsung s10e. deze spreekt mij voornamelijk aan omwille van de grootte (als in: een pak kleiner dan de andere).
de bloatware waar ik overal van hoor schrikt mij een beetje af alsook de fingerprint-scan aan de zijkant.

Daarna kwam ik op de oneplus 7. ondertussen neig ik vooral naar dit merk, vooral de 'naakte' os waar je heel veel in kan personaliseren spreekt mij hierin hard aan en de snelheid van het toestel.
Echter geraak ik er maar niet uit of ik de gewone versie of de pro moet kopen.

Ik heb geen ervaring met curved screens dus ik weet nog niet of dit me gaat liggen ofniet.
verder neem ik wel graag foto's maar daar heb ik ook een reflexcamera voor dus al dan niet de betere camera setup op de gsm is een twijfelpunt voor mij.
Is de extra 150€ het dan echt waard gewoon voor een snellere charge te hebben en 90hz scherm?

Algemeen spreekt dus de one plus mij het meeste aan, de extra snelheid is heel belangrijk voor mij, echter heb ik schrik van de gigantische omvang van die toestellen.
graag jullie ervaringen en advies of ik voor de one plus 7, de one plus 7 pro of misschien toch maar de s10e moet gaan?

alvast bedankt!

ps. alle advies over omschakelen van iphone naar android is ook welkom ;)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:21
Voor omschakelen is het belangrijk te bedenken dat Apple van ales voor je regelt in de achtergrond die je nu bij Apple weg moet halen, of het nu je Whatsapp geschiedenis is, of dat het contacten in iCloud zijn.
Hier een idee hoe het kan: https://www.belsimpel.nl/...cks/overstappen-vanaf-ios
Verder formaat testen kun je door in de winkel toestellen van hetzelfde formaat vast te houden, vergeet ook niet mee te nemen of je een hoes er omheen wil nu tegenwoordig alles glas is.

Vanaf de iPhone 6 is een moderne toptelefoon altijd een stap vooruit, ik zou alleen de hele S10 serie naast de Oneplus 7 leggen, en dan het vergelijk maken tussen functionaliteit in formaat. de OP7 Pro en S10+ is dan echt een betere vergelijking.
De S10 is meer verkocht, dus meer hoesjes e.d. accessoires. Verder is er weinig verschil voor garantie e.d. tussen de merken en is het vooral wat vind je mooi en fijn.
OP7 vs OP7 Pro of S10+, is het vaker thuis kunnen laten van je reflexcamera een argument?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webke
swhnld schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 13:01:
Voor omschakelen is het belangrijk te bedenken dat Apple van ales voor je regelt in de achtergrond die je nu bij Apple weg moet halen, of het nu je Whatsapp geschiedenis is, of dat het contacten in iCloud zijn.
Hier een idee hoe het kan: https://www.belsimpel.nl/...cks/overstappen-vanaf-ios
Verder formaat testen kun je door in de winkel toestellen van hetzelfde formaat vast te houden, vergeet ook niet mee te nemen of je een hoes er omheen wil nu tegenwoordig alles glas is.

Vanaf de iPhone 6 is een moderne toptelefoon altijd een stap vooruit, ik zou alleen de hele S10 serie naast de Oneplus 7 leggen, en dan het vergelijk maken tussen functionaliteit in formaat. de OP7 Pro en S10+ is dan echt een betere vergelijking.
De S10 is meer verkocht, dus meer hoesjes e.d. accessoires. Verder is er weinig verschil voor garantie e.d. tussen de merken en is het vooral wat vind je mooi en fijn.
OP7 vs OP7 Pro of S10+, is het vaker thuis kunnen laten van je reflexcamera een argument?
bedankt alvast voor de link!
Dit ga ik zeker nog eens doen ja; ik vermoed dat het waarschijnlijk gewoon even wennen is.

de s10 en s10+ had ik niet mee opgenomen omdat daar de prijs ineens wel een stuk de hoogte in schiet. dan gaan we terug richting prijzen zoals een iphone van rond de 1000€ en meer. dat wil ik er niet aan geven.

ik ga de reflex camera er niet voor thuis laten, wel is zo dat zelfs nu al als ik hem niet bij heb en toevallig iets mooi tegenkom ik het wel leuk vind om dan toch iets deftig te kunnen schieten met men smartphone. maar de smartphone is zeker niet bedoeld voor foto's te trekken in de eerste plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:21
Webke schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 15:03:
[...]
ik ga de reflex camera er niet voor thuis laten, wel is zo dat zelfs nu al als ik hem niet bij heb en toevallig iets mooi tegenkom ik het wel leuk vind om dan toch iets deftig te kunnen schieten met men smartphone. maar de smartphone is zeker niet bedoeld voor foto's te trekken in de eerste plaats.
Dus waarom dan nog de twijfel om voor de 7 Pro gaan? Als de camera de upgrade niet waard is blijft het scherm over (waarvan je het verschil misschien alleen ziet als je ze naast elkaar houd, en het kost meer stroom), want je gaat er al op vooruit met de 7 in vergelijking met de iPhone 6?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StanNL
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 05-06 00:47
@Webke
De Galaxy S10 schiet heus niet richting de €1000 gelukkig. Hier in de pricewatch op Tweakers is hij "slechts" €644. Daarmee is hij een stuk goedkoper dan de OnePlus 7 Pro van €759 maar wel weer een slag duurder dan de reguliere OP7 van €559. De S10+ daarentegen is wel weer een stuk duurder, maar is het in mijn mening ook oprecht gewoon niet waard, tenzij je de telefoon van je werk krijgt biedt het niet genoeg om de prijs te rechtvaardigen.

De S10e zou ik persoonlijk buiten beschouwing laten. Deze is ongeveer net zo duur als een OP7 maar biedt wel echt aanzienlijk minder. Ik weet nog niet helemaal op welke doelgroep Samsung zich hiermee richt, want het prijsverschil met de reguliere S10 is gewoon te klein naar mijn mening.

Dan houd je nog de OP7, OP7 Pro en de S10 over. De belangrijkste verschillen op een rijtje:
  • De OP7 heeft een beeldschermresolutie die aanzienlijk lager is dan die van de andere twee toestellen. Het Samsung-paneel is echter onbetwist van hogere kwaliteit dan die van de beide OnePlus-toestellen.
  • De OP7 en OP7 Pro hebben inderdaad een kalere Android-versie, resulterende in veelal eerdere Android-versie-updates en over het algemeen toch wel een wat vlottere interface.
  • De OP7 Pro heeft een van de beste camera-telefoons op het moment, en de camera van de S10 is weliswaar erg goed, maar toch net niet even goed. De reguliere OP7 heeft dan weer een iets mindere camera dan de S10, maar dat zit hem vooral in de toevoegingen: gewone foto's van de OP7 zijn hetzelfde als die van de OP7 Pro, maar de OP7 heeft geen groothoeklens en geen telefoto-lens die de OP7 Pro wel heeft.
  • De accuduur van de OP7 Pro is het best, gevolgd door die van de OP7 en daarna die van de S10. Het verschil tussen de OP7 en OP7 Pro is kleiner dan dat tussen de OP7 en de S10
Al met al zou ik gaan voor de S10, maar als je de extra €115 ervoor over hebt, zou ik juist weer voor de OnePlus 7 Pro gaan, want die is toch echt gewoon het beste van de drie. De OnePlus 7 is ook echt geen slecht toestel, maar doet gewoon wat bezuinigingen met name op cameragebied, geen gekke keuze dus voor €559, en het ligt er echt aan hoeveel je ervoor uit wilt geven. Tegenwoordig liggen alle toestellen wel erg dicht bij elkaar: ik kan alle drie de telefoons aanraden en het ligt puur aan hoeveel je het zelf waard vindt. Hier geldt puur dat het duurdere toestel beter is.

[ Voor 5% gewijzigd door StanNL op 07-06-2019 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrhp
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-09 12:12
Ik zat afgelopen weken in het zelfde schuitje als jij, twijfelend tussen de S10 serie, OP7 of de OP7 Pro. Uiteindelijk voor de 7 Pro gegaan en heb er tot dusver geen moment spijt van. Het toestel is een genot om mee te werken, de snelheid en het vloeiende scherm kan de Samsung niet aan tippen.

Volgens mij zijn, in tegenstelling tot wat hierboven wordt gezegd, de camera's van de S10 een tikje beter, maar de OP7 camera's zijn ook goed, een veelzijdige setup en het maximale wordt er nu nog niet uitgehaald. Er worden continu software updates uitgerold voor de OP7 Pro met camera verbeteringen en als ik reviewers mag geloven, mag het resultaat er wezen.
https://www.xda-developer...enos-camera-improvements/

Ik kan de 7 Pro van harte aanbevelen. Mocht je die te groot vinden, de reguliere 7 is even snel maar je levert wel in op display en zoom/ultrawide camera. De S10-serie zijn ook hele complete toestellen dus uiteindelijk kan je geen verkeerde keuze maken.

Tip: als je toestellen via Belsimpel met abonnement koopt, ben je onder de streep goedkoper uit voor je toestelkosten. Na 2 jaar heb ik 660 betaald voor de 8/256GB versie, scheelt nogal wat met als je via OnePlus zelf koopt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-09 20:37
StanNL schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 21:52:
@Webke
. Ik weet nog niet helemaal op welke doelgroep Samsung zich hiermee richt, want het prijsverschil met de reguliere S10 is gewoon te klein naar mijn mening.
Mensen die een kleiner en/of geen edge scherm willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanNL
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 05-06 00:47
kever678 schreef op maandag 10 juni 2019 @ 11:15:
[...]

Mensen die een kleiner en/of geen edge scherm willen?
Goeie, ja. Helemaal het ontbreken van een drge scherm is een belangrijke voor velen. De reden van mijn opmerking was dat S10e eerst beschreven werd als een budget-variant, terwijl het prijsverschil niet groot genoeg is om de verschillen ertussen te rechtvaardigen.

Maar voor sommigen heeft de budget-variant juist voordelen ten opzichte van de duurdere S10 inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-09 20:37
StanNL schreef op maandag 10 juni 2019 @ 11:21:
[...]

Goeie, ja. Helemaal het ontbreken van een drge scherm is een belangrijke voor velen. De reden van mijn opmerking was dat S10e eerst beschreven werd als een budget-variant, terwijl het prijsverschil niet groot genoeg is om de verschillen ertussen te rechtvaardigen.

Maar voor sommigen heeft de budget-variant juist voordelen ten opzichte van de duurdere S10 inderdaad.
Verder eens met je hoor, als je daar geen waarde aan hecht dan zou ik ook voor de reguliere versie gaan.

Denk dat hij beperkte prijsverschil ook komt doordat de S10 eerder uitgekomen is en daardoor meer gezakt is qua prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theredspecial
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Hallo Webke, waar heb je uiteindelijk voor gekozen?

Ik heb dezelfde twijfels, vandaar!

True republicanism is the sovereignty of the people. There are natural and imprescriptible rights which an entire nation has no right to violate. Vive La Republique!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Webke
theredspecial schreef op zondag 30 juni 2019 @ 23:35:
Hallo Webke, waar heb je uiteindelijk voor gekozen?

Ik heb dezelfde twijfels, vandaar!
uiteindelijk de 7 gekozen; nog geen moment spijt van ;)
Pagina: 1