Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Welke GPU voor 49" Widescreen monitor

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• NoobOnTour024
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 04-11 13:02
Hey allemaal,

Gisteren heb ik een Samsung LC49RG90SSUXEN widescreen monitor besteld.
Super voor de productiviteit tijdens het programmeren en dergelijke, maar ik zou natuurlijk gek zijn als ik er niet op zou gaan gamen.
Daarvoor ben ik op zoek naar een grafische kaart die dit scherm aan kan, hoge fps haalt en dat de aankomende jaren volhoudt wat betreft nieuwe releases voor games.

Mijn eerste belangrijke vraag is: het scherm ondersteund AMD FreeSync, maar in hoeverre is het daarom nodig/van voordeel om een AMD GPU te nemen?
De RTX 2080i is momenteel volgens mij nog steeds veruit de beste kaart, zelfs al ondersteund deze dus geen FreeSync.
Voor hoever ik weet is de Radeon VII het beste wat AMD momenteel te bieden heeft, maar wie weet zit ik daar naast of komen er binnenkort nieuwe modellen uit?

Wat de prijs betreft, ik vind het niet erg om veel geld aan een kaart uit te geven die aan de eerder genoemde eisen voldoet, maar ik vind het ook niet nodig om een Titan RTX aan te schaffen als dat overkill is, of als de prijs dan 2x zo hoog is en het maar een paar % meer performance oplevert.

EDIT: OF is het een idee om 2x AMD GPU's te combineren?

Als we dan toch bezig zijn, welke CPU combineer ik hier het beste mee? Ik zit wel een beetje te azen op de Ryzen 3000 serie die er aan zit te komen. Een 3800X of 3900X zelfs.
Of moet ik het met deze build toch echt nog steeds bij een dikke Intel houden? zeg een 9900K..

Hopelijk kunnen jullie me weer een beetje wegwijs maken na de afgelopen jaren weinig bezig te zijn geweest met dit soort zaken.
Alvast bedankt voor alle input!

[ Voor 1% gewijzigd door NoobOnTour024 op 06-06-2019 11:02 . Reden: Ideetje ]

Alle reacties

• Ixtli
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-11 11:11
Nvidia ondersteunt inmiddels wel freesync.

Voor hoge resoluties is een CPU niet van belang, want de GPU levert het meeste werk.
Met 1 grote MAAR die vaak weggelaten wordt: zodra je 'n hoge resolutie wil combineren met hoge fps (voor >100hz schermen) heb je opnieuw een krachtigere CPU nodig.