Momenteel heb ik een mini ITX systeem met intel i5 6600k, GA-Z170n Wifi, 16gb ram, Radeon RX 570 in een Coolermaster Elite 110 behuizing. Ik wilde graag overstappen op een micro ATX systeem met meer RAM. Mijn huidig systeem begint een beetje laggy te worden, als ik flink bezig ben.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal voornamelijk gebruikt worden voor heavy photo editing en processing. Daarbij wordt er gewerkt met RAW bestanden van 24mp en in de toekomst wellicht 42. Adobe Lightroom en Adobe Photoshop zullen in iedergeval tegelijkertijd worden gebruikt, met Google Chrome op de achtergrond. Verder zal er incidenteel een 4K filmpje worden geknutseld in Adobe Premiere. De computer wordt aangesloten op een 4K monitor.
Gamen doe ik totaal niet.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb niet echt een max, maar ik zat zelf te denken aan een bedrag van rond de 500 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dit zijn de componenten die ik wil meenemen.
De grafische kaart had ik gekocht, omdat ik graag 4K 60HZ output wilde en dit een van de weinige RX 570 kaarten was die in zo'n mini ITX systeem paste.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen bepaalde merkvoorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- microATX form factor
- de mogelijkheid om processor te upgraden in de toekomst, zonder de rest te veranderen.
- 32GB RAM
- Mogelijkheid om te overclocken
- Sterk genoeg om zonder hapering alles op uHD te kunnen weergeven op mijn monitor
- Upgrade van SSD en HDD in de toekomst
Ga je overklokken?
Ik ben niet vies van overclocken zolang het de prestaties voelbaar verbeterd. Ik doe het niet voor de kick.
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop dat jullie mij kunnen adviseren of dit een systeem is wat zal voldoen aan mijn behoeftes. Verder heb ik zel geen kaas gegeten van Ryzen en alle problemen rondom compatible DDR4, dus ik weet zo 1-2-3 niet of mijn gekozen DDR4 modules compatible zijn met mijn gekozen mobo en processor.
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal voornamelijk gebruikt worden voor heavy photo editing en processing. Daarbij wordt er gewerkt met RAW bestanden van 24mp en in de toekomst wellicht 42. Adobe Lightroom en Adobe Photoshop zullen in iedergeval tegelijkertijd worden gebruikt, met Google Chrome op de achtergrond. Verder zal er incidenteel een 4K filmpje worden geknutseld in Adobe Premiere. De computer wordt aangesloten op een 4K monitor.
Gamen doe ik totaal niet.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb niet echt een max, maar ik zat zelf te denken aan een bedrag van rond de 500 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dit zijn de componenten die ik wil meenemen.
De grafische kaart had ik gekocht, omdat ik graag 4K 60HZ output wilde en dit een van de weinige RX 570 kaarten was die in zo'n mini ITX systeem paste.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Videokaarten | Sapphire PULSE ITX Radeon RX 570 4GD5 (11266-34) | € 139,15 | € 139,15 |
| 1 | Interne harde schijven | WD Blue 3,5" (64MB cache, 7200rpm), 1TB | € 39,25 | € 39,25 |
| 1 | Voedingen | Antec VPF Series 450W | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Solid state drives | Samsung 840 EVO 250GB | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 178,40 | ||
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed | € 130,95 | € 130,95 |
| 1 | Moederborden | ASRock B450M Pro4 | € 74,90 | € 74,90 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Focus G Mini | € 49,90 | € 49,90 |
| 1 | Waterkoeling | Cooler Master MasterLiquid ML240L RGB | € 59,- | € 59,- |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3200C16 | € 169,- | € 169,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 483,75 | ||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen bepaalde merkvoorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- microATX form factor
- de mogelijkheid om processor te upgraden in de toekomst, zonder de rest te veranderen.
- 32GB RAM
- Mogelijkheid om te overclocken
- Sterk genoeg om zonder hapering alles op uHD te kunnen weergeven op mijn monitor
- Upgrade van SSD en HDD in de toekomst
Ga je overklokken?
Ik ben niet vies van overclocken zolang het de prestaties voelbaar verbeterd. Ik doe het niet voor de kick.
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop dat jullie mij kunnen adviseren of dit een systeem is wat zal voldoen aan mijn behoeftes. Verder heb ik zel geen kaas gegeten van Ryzen en alle problemen rondom compatible DDR4, dus ik weet zo 1-2-3 niet of mijn gekozen DDR4 modules compatible zijn met mijn gekozen mobo en processor.
Alvast bedankt voor jullie hulp.