Ik heb de search doorlopen maar kan niets concreets vinden.
Probleem is het volgende:
Bij een kennis heb ik een Ati Radeon 64 Mb ViVo geïnstalleerd en Windows 2000. Systeem draait prima op 1 ding na. Iedere keer als de OpenGl tab in de display settings aangeklikt wordt, reboot het systeem spontaan. Je kunt dus ook nooit bij de settings komen om het te disable'n. Ook reboot de computer als bij sommige spelen, ik neem aan als OpenGL aangesproken wordt.
Ik heb de hele Ati-site al afgespeurd en ze een mailtje gestuurd. Maar helaas krijg ik dan een algemeen mailtje terug dat antwoord geeft op andere, voornamelijk Windows 98 gerelateerde, problemen.
Even wat meer gegevens:
- Intel SE440bx-2 moederbord met laatste Bios.
- Laatste drivers Ati gebruikt, zowel de aanbevolen als beta.
- DirectX 8a geïnstalleerd.
- Monitor goed geïnstalleerd (geeft Ati aan als voorwaarde).
- Apperature size is 64 Mb (geeft Ati ook aan).
- Vsync Direct3D disabled of enabled maakt niets uit.
Service Pack 2 van Windows 2000 heb ik express niet geïnstalleerd omdat die weer andere problemen kan veroorzaken, zoals ik hier reeds heb vernomen. Ik heb ook gechecked of er problemen zouden zijn tussen het mobo/video kaart of AGP/videokaart maar Ati geeft zelf aan dat dit bord gewoon moet werken.
Herkent iemand dit probleem of weet je een oplossing, hoor ik het graag!
Probleem is het volgende:
Bij een kennis heb ik een Ati Radeon 64 Mb ViVo geïnstalleerd en Windows 2000. Systeem draait prima op 1 ding na. Iedere keer als de OpenGl tab in de display settings aangeklikt wordt, reboot het systeem spontaan. Je kunt dus ook nooit bij de settings komen om het te disable'n. Ook reboot de computer als bij sommige spelen, ik neem aan als OpenGL aangesproken wordt.
Ik heb de hele Ati-site al afgespeurd en ze een mailtje gestuurd. Maar helaas krijg ik dan een algemeen mailtje terug dat antwoord geeft op andere, voornamelijk Windows 98 gerelateerde, problemen.
Even wat meer gegevens:
- Intel SE440bx-2 moederbord met laatste Bios.
- Laatste drivers Ati gebruikt, zowel de aanbevolen als beta.
- DirectX 8a geïnstalleerd.
- Monitor goed geïnstalleerd (geeft Ati aan als voorwaarde).
- Apperature size is 64 Mb (geeft Ati ook aan).
- Vsync Direct3D disabled of enabled maakt niets uit.
Service Pack 2 van Windows 2000 heb ik express niet geïnstalleerd omdat die weer andere problemen kan veroorzaken, zoals ik hier reeds heb vernomen. Ik heb ook gechecked of er problemen zouden zijn tussen het mobo/video kaart of AGP/videokaart maar Ati geeft zelf aan dat dit bord gewoon moet werken.
Herkent iemand dit probleem of weet je een oplossing, hoor ik het graag!