Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de search doorlopen maar kan niets concreets vinden.

Probleem is het volgende:
Bij een kennis heb ik een Ati Radeon 64 Mb ViVo geïnstalleerd en Windows 2000. Systeem draait prima op 1 ding na. Iedere keer als de OpenGl tab in de display settings aangeklikt wordt, reboot het systeem spontaan. Je kunt dus ook nooit bij de settings komen om het te disable'n. Ook reboot de computer als bij sommige spelen, ik neem aan als OpenGL aangesproken wordt.

Ik heb de hele Ati-site al afgespeurd en ze een mailtje gestuurd. Maar helaas krijg ik dan een algemeen mailtje terug dat antwoord geeft op andere, voornamelijk Windows 98 gerelateerde, problemen.

Even wat meer gegevens:
- Intel SE440bx-2 moederbord met laatste Bios.
- Laatste drivers Ati gebruikt, zowel de aanbevolen als beta.
- DirectX 8a geïnstalleerd.
- Monitor goed geïnstalleerd (geeft Ati aan als voorwaarde).
- Apperature size is 64 Mb (geeft Ati ook aan).
- Vsync Direct3D disabled of enabled maakt niets uit.

Service Pack 2 van Windows 2000 heb ik express niet geïnstalleerd omdat die weer andere problemen kan veroorzaken, zoals ik hier reeds heb vernomen. Ik heb ook gechecked of er problemen zouden zijn tussen het mobo/video kaart of AGP/videokaart maar Ati geeft zelf aan dat dit bord gewoon moet werken.

Herkent iemand dit probleem of weet je een oplossing, hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat had ik eerst ook maar na een nieuwe install van windows was het weg :?

met radeontweaker kan je trouwens ook al die dingen instellen.. misschien dat dat wel werkt?? (weet zo niet waar je het kan vinden maar denk rage3d.com)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 27 juli 2001 12:37 schreef limp_bizkit het volgende:
dat had ik eerst ook maar na een nieuwe install van windows was het weg :?

met radeontweaker kan je trouwens ook al die dingen instellen.. misschien dat dat wel werkt?? (weet zo niet waar je het kan vinden maar denk rage3d.com)
Die Tweaker had ik ook al aan zitten denken, maar eigenlijk wilde ik nog even wachten totdat "de basis" goed is. Windows opnieuw installeren is altijd een optie. Als dat bij jou oplossing bood, is dat zeker een optie.

Vindt het wel jammer overigens dat de kaart niet goed werkt omdat ik eigenlijk geadviseerd heb deze kaart aan te schaffen naar het aantal uitermate positieve reacties hier op Tweakers.

Het systeem is trouwens van iemand die niet veel spellen speelt of de computer wil overclocken. Het is iemand die veel rommelt met bv. Photoshop etc en nu deze kaart icm een Pioneer DVD speler heeft aangeschaft. Deze is overigens nog niet eens ingebouwd. Venema heeft problemen met zijn leveringen momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Op sommige systemen met Windows 2000 zijn er problemen met ACPI. ACPI zet alle apparaten op IRQ 9 en dat gaat meestal goed.
Helaas *kan* het ook weleens mis gaan en kunnen deze apparaten niet goed met elkaar overweg.
Dit is dan op te lossen door in apparaatbeheer en de BIOS ACPI uit te schakelen.

(Bij mij draait de Radeon trouwens prima met ACPI, maar iedere configuratie is anders.)

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 27 juli 2001 12:50 schreef Tyrian het volgende:
Op sommige systemen met Windows 2000 zijn er problemen met ACPI. ACPI zet alle apparaten op IRQ 9 en dat gaat meestal goed.
Helaas *kan* het ook weleens mis gaan en kunnen deze apparaten niet goed met elkaar overweg.
Dit is dan op te lossen door in apparaatbeheer en de BIOS ACPI uit te schakelen.

(Bij mij draait de Radeon trouwens prima met ACPI, maar iedere configuratie is anders.)
That doesn't ring a bell... heet die optie altijd ACPI in de Bios?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nog meer oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 12:58

4POX

Everybody is wired

Heb je ook al windowsupdate uitgevoerd.. Komt soms ook wel leuke dingen tegens

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Had ik ook al gedaan, alleen niet de videodriver gebruikt die daar staat maar de reguliere van Ati zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij MaxPayne MOET je sp2 installen, anders werkt er iets niet goed, misschien moet jij het ook maar proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zit daar wel aan te denken, maar eenmaal installed, kun je niet meer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ooit van GHOST gehoord? Dat is een backup programma van symantec/norton, wat in minimale tijd een reserve kopie van je systeem kan maken.

In het geval je systeem na het toepassen van SP2 niet meer werkt, zet je binnen het 1/2 uur weer de vorige toestand terug...

Ennuh tijdens de sp2 install kan je ervoor kiezen de vervangen files te bewaren, en er is dus wel een uninstall mogelijkheid. Gewoon bij add/remove software kun je hem weer weghalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ooit van Ghost gehoord! Gebruik het pas sinds versie 3. Maar bedankt voor je uitleg! Lees de topic nog eens zou ik zeggen. Ooit van arrogant gehoord? Dat is net zoals deodorant maar stinkt het meer. Kan ook een andere computer kopen, dan is het probleem ook weg.

Vraag toch hoe ik een probleem met een Radeon kan oplossen, niet hoe ik SP-2 kan de-installeren, of mis ik iets? Als je niets anders te doen hebt dan offtopic te posten en belerend over te komen, kun je ook zwijgen. En dat œ uur klopt ook al niet, laat staan dat je een SP compleet kunt uninstallen. Forget it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt maar weer.... doe maar een slotje aub.

Volgende keer zal ik een topic maken "wie heeft de groenste moederplank" of "mijn videokaart loopt 220 km/h" of "ik heb weer een kinderachtige casemod met blauwe lichtjes en gaten in mijn kast for no reason".

Op die pochonderwerpen wordt tenminste wel gereageerd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wou dat ik kon helpen :'( Helaas is het enige wat ik kan bedenken een clean install van windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Helpt ook niet, is al geprobeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goed, SR-2 staat erop. Geen verschil. Ati driver van Windows update gebruikt, maakt ook niet uit, IE5 of IE6 biedt ook geen uitkomst.

Sterker nog, als je een mpeg opstart, komt ook de befaamde klik en reboot de computer. Begin zo langzamerhand te denken dat de kaart niet helemaal koosjer is.

[stimulatiemode]
Kom op zeg, er zijn hier toch wel mensen die iets kunnen melden? Begin zo langzamerhand te denken dat het kennisniveau een stuk minder hoog is dan ik dacht. Pochonderwerpen en op- en afsnijdt onderwerpen vinden gretig aftrek, maar als iemand een werkelijk probleem heeft krijg je, buiten de clichématige opmerkingen als "gebruik de search" of "installeer Windows opnieuw", nauwelijks respons. Dat is niet alleen in deze thread maar het valt me op dat er nauwelijks probleemoplossend gedacht wordt.
[/stimulatiemode]

Hoofdprijs is een setje lampjes en een spuitbus naar keuze!
Genoeg uitdaging zo? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had in het begin ook soms met w2k spontane reboots. Maar na een tijd je zijn ze overgegaan.

Hoe zijn de temperaturen van je systeem :? (het is maar een ideeetje)

Ik draai w2k zonder servicepacks. Met servicepacks kan ik niet meer in w2k komen.
w2k haat mijn Maxtor :r maar ik niet O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zei al dat hij niet overclockt is en uit het feit dat het een Intel SE440bx-2 mobo is, kun je afleiden dat het geen hi-performance systeem is maar een deugdelijk marginaal systeem. Cpu temperatuuur ligt zo rond de 30-34C.

Buiten de videokaart zelf, kan het haast geen hardwareprobleem zijn. Het probleem doet zich namelijk voor op het moment dat je OpenGl aanspreekt en vervolgens "klikt" het systeem en dat is proces dat in Windows "software-gestuurd" is. Het is dezelfde klik die je hoort als je regulier herstart of afsluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
Op zaterdag 28 juli 2001 18:54 schreef okidokie het volgende:
Bedankt maar weer.... doe maar een slotje aub.

Volgende keer zal ik een topic maken "wie heeft de groenste moederplank" of "mijn videokaart loopt 220 km/h" of "ik heb weer een kinderachtige casemod met blauwe lichtjes en gaten in mijn kast for no reason".

Op die pochonderwerpen wordt tenminste wel gereageerd :(
okidokie: Tyrian geeft je een tip waarvan ik denk dat het op zijn minst interessant is het uit te zoeken. In plaats van dat je dat oppakt en bijvoorbeeld een listing maakt van IRQ allocation ga je klagen dat er naar jouw smaak te weinig wordt gereageerd. Ik weet inderdaad niet of je dan verder komt.
Trouwens no flame intended :)

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
Okidokie, als ik een aantal opmerkingen van je sommeer:

- tegen Captain-Kurk:
Ooit van arrogant gehoord? Dat is net zoals deodorant maar stinkt het meer.
- tegen alle mensen op gathering
Begin zo langzamerhand te denken dat het kennisniveau een stuk minder hoog is dan ik dacht.
Kijk als je zo begint dan vind ik het niet raar dat men hier op een gegeven moment geen zin meer heeft om je met je probleem te helpen. Het is jouw probleem en als jij het niet kan oplossen dan is dat niet de schuld van de tweakers hier op GoT ofzo.

Misschien ben jij gewoon wel veel slimmer dan andere tweakers. Wil je dat dan horen :(

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-09 08:20
okidoki: n.a.v. je opmerking over deodorant: het uitschelden van iemand anders is not done, zo gedragen Tweakers zich niet!

Daarom een vriendelijk verzoek dit niet meer te doen. Tevens heb je een waarschuwing te pakken, denk volgende keer dus goed na!

Veel plezier op het forum.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Laat ook maar, je hebt toch het laatste woord.

Verwijderd

[oud topic maar toch interessant]
Zodra ik het programma "windvd" installeer en dit programma start krijg ik ook deze klik(plotselinge reboot). En daarna een bluescreen bij het opstarten(ook bij safemode). De enigste oplossing is "format c:/s" en opnieuw het os installeren.

Win2000 sp2
Ati Radeon DDR 32 mb

Ook met de nieuwste drivers ge-installeerd werkt het niet.

Zijn er meer mensen met deze problemen? Of mensen met andere oplossingen ?

Groeten, Insanatic

Verwijderd

Op zondag 29 juli 2001 17:24 schreef okidokie het volgende:
Goed, SR-2 staat erop. Geen verschil. Ati driver van Windows update gebruikt, maakt ook niet uit, IE5 of IE6 biedt ook geen uitkomst.

Sterker nog, als je een mpeg opstart, komt ook de befaamde klik en reboot de computer. Begin zo langzamerhand te denken dat de kaart niet helemaal koosjer is.

[stimulatiemode]
Kom op zeg, er zijn hier toch wel mensen die iets kunnen melden? Begin zo langzamerhand te denken dat het kennisniveau een stuk minder hoog is dan ik dacht. Pochonderwerpen en op- en afsnijdt onderwerpen vinden gretig aftrek, maar als iemand een werkelijk probleem heeft krijg je, buiten de clichématige opmerkingen als "gebruik de search" of "installeer Windows opnieuw", nauwelijks respons. Dat is niet alleen in deze thread maar het valt me op dat er nauwelijks probleemoplossend gedacht wordt.
[/stimulatiemode]

Hoofdprijs is een setje lampjes en een spuitbus naar keuze!
Genoeg uitdaging zo? >:)
met zo'n grote mond reageren mensen niet zo snel. :r

Maar ff ontopic. Ik denkdat er brakke hardware tussen zit. Waarschijnlijk de Radeon.

EDIT
BAH, iemand had een oud topic omhoog geschopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk even in ATI radeon 7500 topic, ik wil niet zielig doen, maar ik kom na installatie van de nieuwste ATI drivers voor mijn ATI Radeon 7500 Retail, zelfs niet verder dan een zwart scherm.

Ik zie dus wel het begin van w2k opstarten, maar na het laatste blouwe blokje krijg ik een zwart scherm, en de melding van mijn monitor: Frequency is out of range.

Geloof me, ik heb de meeste dingen geprobeerd, ik ben het goed zat, en ik hoop dat er techneuten hier zijn die me de oplossing kunnen bieden.

Maar ik ben met je eens, dat die reviews en die intressante reacties dus blijkbaar gebaseerd zijn op theorie, want ATI kan niet eens fatsoenlijke drivers maken, die ATI rommel werkt gewoon niet.

Ik baal er enorm van dat ik zo moet klooien met een produkt dat hier zo goed is aangeprezen, en waar niemand of weinig mensen zeggen dat het niet werkt onder windows 2000.

Ik baal dus, en hoop op een oplossing :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 26 januari 2002 00:41 schreef wwessels het volgende:
Kijk even in ATI radeon 7500 topic, ik wil niet zielig doen, maar ik kom na installatie van de nieuwste ATI drivers voor mijn ATI Radeon 7500 Retail, zelfs niet verder dan een zwart scherm.

Ik zie dus wel het begin van w2k opstarten, maar na het laatste blouwe blokje krijg ik een zwart scherm, en de melding van mijn monitor: Frequency is out of range.

Geloof me, ik heb de meeste dingen geprobeerd, ik ben het goed zat, en ik hoop dat er techneuten hier zijn die me de oplossing kunnen bieden.

Maar ik ben met je eens, dat die reviews en die intressante reacties dus blijkbaar gebaseerd zijn op theorie, want ATI kan niet eens fatsoenlijke drivers maken, die ATI rommel werkt gewoon niet.

Ik baal er enorm van dat ik zo moet klooien met een produkt dat hier zo goed is aangeprezen, en waar niemand of weinig mensen zeggen dat het niet werkt onder windows 2000.

Ik baal dus, en hoop op een oplossing :(
Dit is mijn configuratie, die dus niet werkt!!! :(

Specificaties van mijn huidige configuratie:

Moederboard: MS-6340 v1.0
http://www.msi.com.tw/support/manual/manual.php?model=MS-6340M+V5.0

Geheugen 512 MB Kingston PC133 DIMM CL3

Harde Schijf:
1x20 Gig Maxtor, ata 66/100
1x40 Gig Maxtor, ata 66/100 7200 toeren.

Processor:
AMD Athlon 850 MHZ/200 FSB/Socket A &FAN

Monitors ter beschikking:
Philips 107E, Daewoo 710B

Drivers:
Nieuwste AGP drivers
ActiveX 8.x nieuwste versie
Nieuwste ATI drivers

3com Netwerkkaart 3c905TX

Tja, voor meer info stuur ff reactie probeer ik het te achterhalen.

Het enige wat ik niet heb gedaan is de bios met nieuwste versie flashen, omdat ik A, geen

goede dos bootflop meer heb, en B, niet duidelijk is welke bios versie ik dan nodig heb, en

C, ik nergens iets heb gevonden waarin staat dat ik dat nodig heb om de ATI Radeon 7500

Retail aan de praat te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het met een P3-650 (BX chipset) en WIN2K zonder meer meteen aan de praat gekregen .. Raar :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 26 januari 2002 18:38 schreef MeKnowHow het volgende:
Ik heb het met een P3-650 (BX chipset) en WIN2K zonder meer meteen aan de praat gekregen .. Raar :?
Wat ik ook heb ontdekt, is dat er volgens mij een deel van de NVidia drivers achter is gebleven, want met die ATI card kreeg ik een foutmelding van een runtime dll, nclocks en nog iets, die foutmelding kreeg ik niet toen ik de Nvidia kaart er weer in had gezet.
Misschien kan iemand hier iets mee???

Ook kan ik 1 driver in add-remove programs van ATI niet meer verwijderen, foutmelding is:
Unable to uninstall older non-ATI display drivers

Wie kan hierbij helpen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels met tooltje drivers kunnen verwijderen en foutmelding is ook weg, toch nog steeds geen beeld met ATI radeon 7500 retail binnen w2k.

Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wwessels is het je inmidels gelukt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• secutor
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:39
Ik heb het zelfde probleem, heb je inmiddels een oplossing gevonden?

Ik merk bij mij dat het probleem ligt in de controll panels, als ik die niet installeer werkt alles prima. Alleen kan ik dan niet de monitor instellingen regelen, erg irritand.

If you don’t measure you can’t improve -- Lord Kelvin

Pagina: 1