Welke webshops leveren niet via postNL?

Pagina: 1
Acties:
  • 3.494 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1217244

Topicstarter
Goedemorgen heren,

Weet iemand welke NL computerwinkels een andere bezorgdienst dan postNL aanbieden, denk aan DHL, UPS etc? Ik heb de laatste tijd ontzettend veel gedoe gehad met postNL tot op het punt dat ik niet meer wil bestellen bij webshops die hen als enige bezorgdienst gebruiken.
Het is zelfs zo erg geworden met postNL dat ik liever via Caseking vanuit Duitsland bestel en met UPS laat versturen.

Tot nu toe bestelde ik altijd bij Koelblauw, Alternate, Azerty of Megekko maar alle 4 maken alleen gebruik van postNL. :(

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 1217244 op 06-06-2019 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:23
Alternate verstuurd ook met pakketdienst van DHL. Gewoon even aangeven.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jantje2000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 07-06 22:00
Tja, misschien dat PostNL het slecht doet bij jou, maar DHL, UPS en DPD zijn echt niet heel veel beter hoor. Over het algemeen is PostNL toch een van de betere bezorgdiensten.

Overigens: Coolblue bezorgt toch zelf en niet via PostNl?

De wet van Murphy: Alles wat fout kan gaan zal fout gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-06 15:33

Agent47

I always close my contracts.

Kan je niet afhalen bij een pakketpunt, gaat altijd goed toch? Of zit er een andere reden achter?

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-06 22:29
Jantje2000 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 09:06:
Tja, misschien dat PostNL het slecht doet bij jou, maar DHL, UPS en DPD zijn echt niet heel veel beter hoor. Over het algemeen is PostNL toch een van de betere bezorgdiensten.

De kleine pakketjes van CoolBlue gaan via PostNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantje2000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 07-06 22:00
CappieL schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 09:07:
[...]

Ah oke, dat wist ik niet

De wet van Murphy: Alles wat fout kan gaan zal fout gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-06 23:18
Beter gelijk bij de wortel/bron aanpakken zodat je deze keuze niet hoeft te maken.
Dus wat zijn de problemen met post nl ?

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
Agent47 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 09:06:
Kan je niet afhalen bij een pakketpunt, gaat altijd goed toch? Of zit er een andere reden achter?
Het lijkt structureel fout te gaan in het sorteercentrum, naar een pakketpunt laten versturen wordt voor mij onhandig, aangezien ik geen auto meer heb.
De webshop waar ik de spullen besteld heb, kan zelf ook niet meer dan met postNL mailen en bellen. Op een gegeven moment krijg je je geld of je spullen maar het is zonde van de tijd als het zo gaat.

Coolblue gebruikt inderdaad postNL voor kleinere pakketten, voor witgoed hebben ze een eigen bezorgdienst.

Bedankt voor de tip mbt. Alternate, ik was in veronderstelling dat zij alleen postNL gebruiken.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 1217244 op 06-06-2019 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-06 18:05

iMars

Full time prutser

Gisteren nog een klein pakketje van Alternate mogen ontvangen, verzonden per UPS (kleine stata en power kabeltjes).

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Anoniem: 1217244 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 09:09:
[...]

Het lijkt structureel fout te gaan in het sorteercentrum, naar een pakketpunt laten versturen wordt voor mij onhandig, aangezien ik geen auto meer heb.
De webshop waar ik de spullen besteld heb, kan zelf ook niet meer dan met postNL mailen en bellen. Op een gegeven moment krijg je je geld of je spullen maar het is zonde van de tijd als het zo gaat.

Coolblue gebruikt inderdaad postNL voor kleinere pakketten, voor witgoed hebben ze een eigen bezorgdienst.

Bedankt voor de tip mbt. Alternate, ik was in veronderstelling dat zij alleen postNL gebruiken.
Want je pakketten raken daar kwijt? Blijven hangen? Heb je iets meer informatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:54

vhal

ಠ_ಠ

CappieL schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 09:07:
[...]
Niet helemaal waar, afhankelijk waar je woont worden pakketjes (ook kleinere) ook bezorgd door hun eigen bezorgfiets, in de straat bij ons komt regelmatig een bakfiets met kleine CB-pakketjes. Witgoed e.d. regelen ze ook zelf met hun bus.

Overigens ben ik wel benieuwd wat de reden is waarom PostNL geen optie (meer) is...

[ Voor 9% gewijzigd door vhal op 06-06-2019 09:14 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ze lijken telkens in het sorteercentrum te blijven hangen. De app geeft steeds aan dat het morgen bezorgd wordt, je blijft thuis en een uur voor de bezorging, springt hij zomaar naar bezorgtijd: Morgen. Deze week is het al 4x gebeurd en het gaat maar door.

Ik heb geprobeerd om met hen te bellen maar kreeg te horen dat er 15 mensen in de wachtrij voor mij waren.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 1217244 op 06-06-2019 09:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:54

vhal

ಠ_ಠ

Anoniem: 1217244 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 09:14:
Ze lijken telkens in het sorteercentrum te blijven hangen. De app geeft steeds aan dat het morgen bezorgd wordt, je blijft thuis en een uur voor de bezorging, springt hij zomaar naar bezorgtijd: Morgen. Deze week is het al 4x gebeurd en het gaat maar door.
En als je nou een belt met PostNL om dit kenbaar te maken? Woon je op een nummer met een toevoeging waar het sorteersysteem even niks mee kan?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online

Ik heb geprobeerd om met hen te bellen maar kreeg te horen dat er 15 mensen in de wachtrij voor mij waren.
dat heb ik deze week ook 2x gehad. bij mij geven ze het altijd bij de buren af, dus ik hoef niet thuis te wachten. is dat geen optie voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Oke en bel je ze daarover? het kan aan van alles liggen, maar het gaat dus om het bezorg moment, en niet zo zeer dat ze kwijt raken iod

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ze zijn zo goed als onbereikbaar via de telefoon, elke keer 10+ man in de wachtrij ;(
Ik heb ook via de chat op de website mijn gegevens achtergelaten maar helaas, je hoort niks terug.

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 1217244 op 06-06-2019 09:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:34
@Anoniem: 1217244 Twitter, Facebook, chat? Die zijn allemaal erg snel.

Moet ook eerlijk zijn dat PostNL ongeacht de bezorger het hier gewoon erg goed doet en dat ik het liefste PostNL mijn pakjes laat bezorgen. Tuurlijk gebeurd het wel eens dat een pakje het niet haalt op die dag, maar aan de andere kant ga ik er echt niet voor thuis blijven. Gelukkig als ze er aan denken droppen ze het bij de buren. Heb eerder een hekel aan bedrijven die handtekening verplicht maken zonder keuze of bezorging bij de buren niet toe staan. Zo irritant.

De andere diensten zoals DHL, DPD etc zijn hier echt pijn met de bezorging, maar uiteraard is het voor iedere regio weer anders. Dat begrijp ik maar al te goed.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Anoniem: 1217244 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 09:16:
Ze zijn zo goed als onbereikbaar via de telefoon, elke keer 10+ man in de wachtrij ;(
Ik heb ook via de chat op de website mijn gegevens achtergelaten maar helaas, je hoort niks terug.
Nou ik heb ook wel vaker gebeld met postnl.
Meestal ben ik wel snel aan de lijn. .En anders wacht je toch lekker?

Of durf je niet te bellen?
Beetje vaag topic als je het mij vraagt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33

maar ze hebben meer telefonisten, dus zolang zal het niet duren, lijkt er meer op dat je niet echt bij klaagt en de moeilijke weg kiest.

Ik zou bellen, en evt je app updaten of eerder de site verversen, geen idee hoe je op het moment dat de boel verspringt aan het controleren bent, maar het kan ook daar aan liggen. maar dat horen we zo van je

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online

Tens

let me drink about it

Anoniem: 1217244 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 09:16:
Toch maar even wachten dan, van hier klagen wordt het ook niet beter.

off topic: er zijn ook winkels waar je gewoon binnen kunt stappen en dingen die je koopt zelf mee naar huis kunt nemen.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Helaas niet op de polder @Tens in Almere, in een stad met 200k+ bewonders is er maar 1 fatsoenlijke computerwinkel maar die kan niet leveren waar ik naar op zoek ben (denk een Lian Li O11) en aangezien ik toch geen auto heb, is 'even de winkel binnenlopen' eigenlijk geen optie.

Het is geen klaagtopic maar een informatietopic, tot nu toe zijn we dus er achter dat Alternate een optie is.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 1217244 op 06-06-2019 09:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07-06 12:22

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Het ligt er helemaal aan waar je woont. Andere bedrijven zijn zeker niet beter. Nog erger is DHL. De bezorgtijd aanpassen op de website werkt vaak niet. En je kan je pakketje als je niet thuis bent rustig een half uur rijden verder ophalen. Als het te groot is. Postnl pakketjes kan je wel vaak om de hoek ophalen.

Usenet handleidingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Op werk af laten leveren een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online

Tens

let me drink about it

Ah, ok sorry, heb me vergist.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

En is dit dan vooral bij die "voor 23:59 besteld, morgen in huis" winkels? Of ook als de aangegeven bezorgtijd langer is dan 1 dag?

Ik heb doorgaans zeer weinig problemen gehad met pakketdiensten, een enkele keer dat het een dag langer duurt omdat ik het toch vrij laat besteld had.

Kun je geen zaterdag als bezorgdag selecteren? Vaak heb je die optie, iig bij Postnl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee, absoluut niet. Ik heb geen acute haast met mijn bestellingen, daarom bestel ik ook regelmatig in Duitsland. maar postNL is dermate misleidend met hun geautomatiseerd systeem dat elke dag de bezorgdag +1 opschuift dat ik daar geen gebruik meer van wil maken.

Zolang het pakket in het sorteercentrum blijft hangen (wat nu weer het geval is) kun je geen bezorgmoment kiezen. Het is dus niet per se dat het lang duur maar dat je niet eens weet wat er precies gebeurt. }:O
Als ze van tevoren aangeven 'wij hebben het druk, je pakket wordt over 3-4 dagen bezorgd' en ze komen dit na, is er niks aan het handje.

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 1217244 op 06-06-2019 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Jantje2000 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 09:06:

Hier zelfs de beveiligingscamera voor mijn buren moeten uitlezen, omdat we met twee man zien hoe de bezorger van DPD het pakje uit de bus laat vallen / gooit ( niet t e zien ;) )
En afgeeft aan de deur.
"Sorry, maar zo kreeg ik het al mee op het sorteercentrum"
Dus de klacht naar de leverancier stopte daar al.

Nee, DPD is ook geen 'goede' in deze

Hier gelukkig met de rest prima ervaringen, PostNL en DHL zijn vaste bezorgers hier in de wijk, die kennen hun klantjes , als ik niet thuis ben proberen ze eerst 2 deuren verder, en vice versa.
PostNL gaat zelfs een straat verder, naar mijn vaders adres :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:24
Wij verzenden met PostNL en merken ook dat er sinds verleden week elke dag veel pakketten vertraagd zijn. Hopelijk is het tijdelijk. Of heb je hier gewoon altijd last van?

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Aha vandaar de vele bellers, ik zou nog een poging wagen om te bellen @Anoniem: 1217244

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Dit fenomeen klinkt bekend:
ehtweak in "China-shopping levertijdentopic"
:-(

Maar om dan gelijk PostNL te bannen. ;)
Voor @Anoniem: 1217244 : als ik alle ervaringen met de logistieke cowboys van de afgelopen jaren zo'n beetje op een rij zet, is PostNL nog de minst slechtste van het stel. :X
DHL, DPD, GLS zijn nog beroerder.

Hooguit UPS steekt er bovenuit, maar die is vaak een stuk duurder; als je al kunt kiezen...

En voor alle reageerders die roepen dat je dan maar naar de winkel moet gaan. Duh... :F dan moet die wel enigszins in de buurt zijn, of überhaupt bestaan! Want vele producten zijn anno nu niet eens meer in een fysieke winkel verkrijgbaar. :|

[ Voor 24% gewijzigd door ehtweak op 06-06-2019 10:00 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Staar je niet blind op andere pakketdiensten. Ik heb afgelopen week nog 2 keer iets besteld dat met DHL werd bezorgd. Twee keer niet geleverd op de aangegeven dag, terwijl ik 's avonds laat wel de verzendbevestiging van de webshop had gehad. Bij één bestelling zat er ook nog een flink gat aan de doos.

In het verleden weleens met DHL gehad dat ik 100% zeker thuis was en de sneaky bastard had snel een briefje in de bus gedaan met de melding dat we er niet waren. Eigenlijk kijk ik of webshops juist wel met PostNL bezorgt.

Wat zegt je track & trace in het geval dat het niet lukt? Ik zie ook weleens dat webwinkels wel het pakketje alvast inboeken, maar dan niet aanbieden aan PostNL, zodat het inderdaad een dag later komt.

Edit: Oh... Bij sommige webshops bieden ze ook de mogelijkheid om nog dezelfde dag 's avonds te bezorgen. Kost wat meer, maar volgens mij wordt dat nooit met PostNL gedaan.

[ Voor 10% gewijzigd door wolly_a op 06-06-2019 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:35

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Ik snap de frustratie van TS wel over Postnl. Op zich heb ik geen problemen met de bezorging maar wel enorm veel problemen met hun gebrekkige en moeizame klantenservice zodra je ze nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJBoes
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 06-03 20:56
Anoniem: 1217244 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 09:40:
Nee, absoluut niet. Ik heb geen acute haast met mijn bestellingen, daarom bestel ik ook regelmatig in Duitsland. maar postNL is dermate misleidend met hun geautomatiseerd systeem dat elke dag de bezorgdag +1 opschuift dat ik daar geen gebruik meer van wil maken.

Zolang het pakket in het sorteercentrum blijft hangen (wat nu weer het geval is) kun je geen bezorgmoment kiezen. Het is dus niet per se dat het lang duur maar dat je niet eens weet wat er precies gebeurt. }:O
Als ze van tevoren aangeven 'wij hebben het druk, je pakket wordt over 3-4 dagen bezorgd' en ze komen dit na, is er niks aan het handje.
wacht ff jij hebt er dus ook last van. ik woon ook in almere en wacht nu al sinds vorige week vrijdag op mijn pakket! ik heb 4 keer een uitstel gekregen en 1 dag dat de hele zending gewoon niet gemuteerd is, en automatisch naar de volgende dag schuift! afhaalpunt werkt dus ook niet want ik laat het al afleveren bij een afhaalpunt! daar ben ik van de week geweest en ze zeggendat er een nieuwe sorteerder is. ook zij hebben er last van waar ze normaal 200 paketten per dag verwerken krijgen ze er nu maar 50 afgeleverd!

Er is iets goed mis bij postnl zo te merken!

als je heel diep over iets nadenkt dan kom je altijd uit op iets wat niet klopt. Doe maar is klopt altijd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YRH
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11:49

YRH

De storingen hebben waarschijnlijk te maken met de stakingen en feestdagen afgelopen week. woensdag staakten de chauffeurs, donderdag hemelvaart en vrijdag veel bedrijven dicht waardoor er enorm veel pakketten zijn blijven liggen. Moet nu allemaal opgelost worden waar ze het personeel niet voor hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@BJBoes
Ik heb net wat Google-Fu gedaan en het lijkt alsof het sorteercentrum in Almere (deels?) plat ligt.
Ben benieuwd hoe zij dit recht gaan zetten want het aantal pakketten wordt voor hen alleen maar groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Almere PostNL probleem:
https://www.omroepflevola...ten-postnl-door-storingen

...De verwachting is dat de vertraging nog wel een week of drie kan aanhouden....

[ Voor 29% gewijzigd door ehtweak op 06-06-2019 10:20 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Inderdaad, al werd er in het artikel alleen over regio Haven en Poort gesproken. Ik zit aan de andere kant van de stad maar blijkbaar hebben zij daar ook last van.

Het gekke is juist dat ik ondertussen nog iets anders heb laten opsturen via postNL (een M2 heatsinkje) en deze kwam wel de volgende dag aan, terwijl de andere pakketten met een behuizing en een voeding al sinds maandag in het sorteercentrum zitten.

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 1217244 op 06-06-2019 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJBoes
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 06-03 20:56
ehtweak schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 10:19:
Almere PostNL probleem:
https://www.omroepflevola...ten-postnl-door-storingen

...De verwachting is dat de vertraging nog wel een week of drie kan aanhouden....
leuk word gesproken over haven en poort, ik woon in buiten! vraag mij af of het voor heel almere geld

als je heel diep over iets nadenkt dan kom je altijd uit op iets wat niet klopt. Doe maar is klopt altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

BJBoes schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 10:21:
[...]
vraag mij af of het voor heel almere geld
Lees de reacties onder het gelinkte artikel maar eens... :-(

BTW: als er een storing is in een distributiecentrum van PostNL, dan zijn de gevolgen echt niet beperkt tot een paar wijken hoor. Onze PostNL pakjesman komt 's-ochtends uit Almere naar Lelystad gereden. En wat denk je; ook hier PostNL pakjes gezever. :(

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-06 07:59
Anoniem: 1217244 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 10:21:
Het gekke is juist dat ik ondertussen nog iets anders heb laten opsturen via postNL (een M2 heatsinkje) en deze kwam wel de volgende dag aan, terwijl de andere pakketten met een behuizing en een voeding al sinds maandag in het sorteercentrum zitten.
Toevallig kans dat dat heatsinkje klein genoeg was, dat het een brievenbuspakketje was? Pakketjes zijn een significant ander proces en worden op andere plekken gesorteerd dan de brievenbuspost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-06 15:26

Perkouw

Moderator General Chat
Dit topic krijgt van mij een slotje. Het lijkt nu meer een PostNL rant topic te worden en ik mis ook wat eigen inzet van de TS welke shops hij zelf al gevonden heeft die mogelijk met andere partijen werken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.