Hi! Ik ben opzoek naar een pc voor muziekproductie. Mijn huidige laptop kan de programma's die ik nu gebruik niet aan, zeker sinds ik Kontakt gebruik. Arm ding.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Alleen muziekproductie. De programma's en plugins die ik gebruik zijn Ableton als DAW, daarbij FL studio en Kontakt als main plugin. Ik werk met audio en midi en heb doorgaan tussen de 10 en 25 tracks per nummer
Wat mag het systeem gaan kosten?
€800 - €900. Eigenlijk de meeste 'bang voor de buck'.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik ben in het bezit van twee mooie curved samsung schermen, een Kensington dockingstation voor extra aansluitingen (was nodig voor de laptop, waarschijnlijk niet meer voor de pc) en een externe audio kaart Scarlet 2i4 waar ik tevreden over ben
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Mijn gedachtengang: killer processor, top ramgeheugen 16gb. Hier kan ik nog 16gb bij steken indien nodig en een grote SSD.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel processor
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het doel is een PC die geen gedoe meer geeft met trage laadtijden van plugins, stotterend geluid en genoeg opslag op SSD. Gebouwd voor de lange termijn.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik wil graag advies over de beste configuratie. Nu heb ik een mix gemaakt van het basis- en high end gamesysteem uit de Best Buy Guide van Mei.
- Ga ik voor de i7 9700 of de i7 8700?
- Kingston 16gb uit het high end systeem of een goedkoper alternatief en dan 32 gb?
- Maakt het verschil of ik voor 1 tb SSD kies of is 2x 500 sneller? Bij voorkeur heb ik 1 schijf waar alles op staat.
- Heb ik nog koeling nodig?
- De lijst componenten is voor mijn gevoel wat kort. Heb ik zo een volledig, goedwerkend en snel systeem?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Alleen muziekproductie. De programma's en plugins die ik gebruik zijn Ableton als DAW, daarbij FL studio en Kontakt als main plugin. Ik werk met audio en midi en heb doorgaan tussen de 10 en 25 tracks per nummer
Wat mag het systeem gaan kosten?
€800 - €900. Eigenlijk de meeste 'bang voor de buck'.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik ben in het bezit van twee mooie curved samsung schermen, een Kensington dockingstation voor extra aansluitingen (was nodig voor de laptop, waarschijnlijk niet meer voor de pc) en een externe audio kaart Scarlet 2i4 waar ik tevreden over ben
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Mijn gedachtengang: killer processor, top ramgeheugen 16gb. Hier kan ik nog 16gb bij steken indien nodig en een grote SSD.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel processor
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het doel is een PC die geen gedoe meer geeft met trage laadtijden van plugins, stotterend geluid en genoeg opslag op SSD. Gebouwd voor de lange termijn.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik wil graag advies over de beste configuratie. Nu heb ik een mix gemaakt van het basis- en high end gamesysteem uit de Best Buy Guide van Mei.
- Ga ik voor de i7 9700 of de i7 8700?
- Kingston 16gb uit het high end systeem of een goedkoper alternatief en dan 32 gb?
- Maakt het verschil of ik voor 1 tb SSD kies of is 2x 500 sneller? Bij voorkeur heb ik 1 schijf waar alles op staat.
- Heb ik nog koeling nodig?
- De lijst componenten is voor mijn gevoel wat kort. Heb ik zo een volledig, goedwerkend en snel systeem?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i7-9700K Boxed | € 409,57 | € 409,57 |
| 1 | Moederborden | ASRock B450M Pro4 | € 74,90 | € 74,90 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Focus G Mini | € 49,90 | € 49,90 |
| 1 | Geheugen intern | Kingston HyperX Predator HX433C16PB3K2/16 | € 100,27 | € 100,27 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 11 400W | € 51,90 | € 51,90 |
| 1 | Solid state drives | Intel 660p 1TB | € 109,51 | € 109,51 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 796,05 | ||