IPTV service en providers overzicht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakopi
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-12-2023
We kennen allemaal het tv aanbod van onze reguliere hollandse internet, tv en mobiele aanbieders.

Ik dacht hoe zit dat met de alternatieven. In dit geval IPTV, en met name de beschikbaarheid in Nederland.

Dus ik tikte 'iptv in europe' in mijn zoekmachine duckduckgo.

Het lijkt alsof er vele providers zijn met beschikbaarheid tot duizenden kanalen.
Met of zonder setup boxen.

In ieder geval voor mij het spreekwoordelijk 'door de bomen het bos niet meer zien'.

Op het eerste gezicht lijkt hier geen gericht overzicht of review van deze dienst en zijn providers op tweakers aanwezig te zijn. Of waar dan ook.

Of heb ik dit over het hoofd gezien? Het lijkt mij toch iets wat zeker de moeite waard zou zijn om hier op tweakers een item over te maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Felix!
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 23:32
Je weet dat 99% van de IPTV-bedrijven die je op google vindt op een schimmige (niet legale) manier aan zenders komen? Die diensten zijn dus niet legaal.

No one is listening until you fart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-04 10:05
Op Reddit kan je hier meer info over vinden zoals reviews.

De enige product die ik ken die legaal is in Nederland heeft al een topic: Ervaringen met Canal Digitaal live TV app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakopi
Felix! schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 09:49:
Je weet dat 99% van de IPTV-bedrijven die je op google vindt op een schimmige (niet legale) manier aan zenders komen? Die diensten zijn dus niet legaal.
Waar baseer je dat op? Misschien ligt het wel aan de zoekmachine die je gebruikt (Google :*) )

Voor zover ik kan zien zijn er in mijn duckduckgo zoekresultaten aardig wat providers te zien
die ok lijken.
Je kunt als consumer maar tot op zekere hoogte weten wanneer iets schimmigs is.
In dat opzicht zijn netflix, amazon net zo schimmig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
tweakopi schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 15:28:
[...]

Waar baseer je dat op? Misschien ligt het wel aan de zoekmachine die je gebruikt (Google :*) )

Voor zover ik kan zien zijn er in mijn duckduckgo zoekresultaten aardig wat providers te zien
die ok lijken.
Je kunt als consumer maar tot op zekere hoogte weten wanneer iets schimmigs is.
Hoezo zouden die in hemelsnaam schimmig zijn? Als je bedoelt omdat ze goedkoop zijn: Voor die ene serie/film die ik per weekend kijk waarbij het meeste aanbod verouderd is, zijn ze echt niet goedkoop. Voor iemand die elke dag twee series erop kijkt wel ja.

En misschien moet je gewoon een stukje common sense gebruiken. Als je kijkt hoeveel TV bij een internet pakket erbij kost, of hoeveel het bij Canal Digitaal kost, heb je het over ruwweg een €10-€15 per maand voor de standaard Nederlandse zenders en nog een enkele buitenlandse erbij (eg, BBC1). Nu zouden deze diensten voor vaak minder dan dat het aanbieden niet alleen voor Nederland, maar voor zo ongeveer elk land, met alle premium zenders erbij (eg Film 1, Fox sports, etc) en hele lijsten films die je on demand kan streamen.

Ze zijn allemaal illegaal waar jij het over hebt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-04 10:05
tweakopi schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 15:28:
[...]
Met Netflix en Amazon weet ik dat het goed zit. Bij het IPTV waar jij het over hebt schreeuwt het wel enorm dat dit grijs en vaak ook ondergronds zit.

Die kastjes koop je via via, bijvoorbeeld in de bazaar of aliexpress. Niet in de media markt. De abbo's zijn niet via iDeal bijvoorbeeld. Meestal is het PayPal naar tweakersgebruiker123@gmail.com bijvoorbeeld of paypal.me links. Brein is op dit moment ook actief bezig om Nederlandse handelaren in deze boxen aan te pakken (omdat deze diensten vaak ook films en series aanbieden).

Zoek maar eens even op https://tweakers.net/zoeken/?keyword=IPTV en je ziet dat er een actieve jacht op deze gasten zit hier in Nederland. Zoals ik al zei: Op dit moment is de enige legale abbo die je kan afsluiten zonder kabel abonement is Canal Digitaal. Voor de rest zijn de IPTV diensten van Ziggo, KPN, etc alleen toegankelijk voor hun kabel klanten. De rest is niet legale zooi.

Begrijp me niet verkeerd. Ik maak zelf ook gebruik van een dienst waar jij in de TS over praat. Maar aangezien je het in Geachte Redactie heb gepost verwacht je dat Tweakers deze diensten gaan vergelijken en aanraden. Vanwege bovenstaande en eerdere posts gaat dat dus niet gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakopi
@polopolo150 Ah, dat is al wat meer info

bedankt
Pagina: 1