Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toon1932
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 15-07-2024
Hallo,

Ik ben al een tijdje in het bezit van een mediaspeler van Xtreamer, namelijk de Prodigy 4K. Ik heb het apparaat redelijk aan de gang gekregen. Dit was niet makkelijk want manual is erg slecht, geen support, etc.
Uiteindelijk is het resultaat redelijk goed, al laat de bediening zich moeilijk handelen!

Nu zit ik al een tijdje te stoeien om de speler in mijn bedraad netwerk op te nemen. Dit is deels gelukt. Ik zie mijn Mede8er en de gedeelde schijven onder SMB in de explorer van het apparaat.

Maar op mijn pc vindt ik de speler wel via "Advanced IP scanner". Maar bij het proberen van het maken van een netwerk verbinding is het onmogelijk een verbinding te maken!

Ik krijg dan de melding " Het externe apparaat of externe bron accepteert de verbinding niet".

Ik heb bij de speler al op bedraad gezet, door ethernet te selecteren.

Dan zie ik een lijstje met setting: IP adres: gelijk aan het adres wat ik via de IP scanner zie, maar met een hele riedel tekens erachter: fe80::21c:85ff:fe51:736%eth0.

Daaronder staat het Ethernet MAC Adres

Daaronder staan de Proxy en IP settings:

Zien er als volgt uit:

Proxy Geen
IP Setting Static
IP adres Het adres wat ik ook zie in de IP Scanner
Gateway Het ip adres van mijn netwerk xxx.xxx.xxx.1
Network Prefix length 24
DNS 1 84.116.46.22
DNS 2 84.116.46.23

Als laatste optie op het algemene scherm staat PPPoE Settings Disconnected

Hoe kan het apparaat op mijn pc zien net als mijn mede8ers?

Ik gebruik win 10 en heb een bedraad netwerk dat het gewoon goed doet. Dit wordt geregeld via een connectbox van Ziggo.

Wie kan me hier een tip of een advies geven in de goede richting?

Alvast heel erg bedankt!!

Groeten Toon :)