Rtx 2070 en Battlefield 5

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goksenin
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-03-2023
Beste Tweakers,

Ik weet niet zeker of dit de juiste plek is voor mijn topic maar hierbij:

Ik heb 2 weken geleden een Asus Rog strix rtx 2070 OC edition videokaart geinstaleerd in mijn systeem. Kaart werkt prima en draait heerlijk. Alleen ik zit nu met het volgende probleem. Ik speel Battlefield 5 en ik krijg tussendoor fps drops..spel draait vloeiend gemiddeld op 120 fps alleen wanneer er in een keer veel actie komt dropt het opeens naar 40 voor een seconde maar als de drukke acties blijven komen heeft mijn systeem er toch moeite mee. Nu is de vraag mee hoe kan dit?

Bf 5 instellingen:
Resolutie: 1920x1080 144hz
Graphics Ultra
Dx 12 Off
Rtx Off
Future frame rendering on
Gpu memory restriction off
V synch off

Mijn specs:
Windows 10 64 bit
Cpu: i7 7700k @ 4.6 ghz voltage 1.2
Gpu: asus rtx 2070 OC edition
Ram: 16gb corsair vengeance @3200mhz voltage 1.35
Moederbord: asus rog strix Z270F Gaming
Opslag: SSD

Hoop dat iemand mij hiermee kan helpen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Installeer eens MSI afterburner en zet de onscreen display stats aan. Ik denk dat je 7700K tegen de 100% aanloopt op alle cores en threads. Wat je beschrijft is namelijk typerend CPU bottleneck gedrag en BF5 is extreem zwaar voor CPU's. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sweatleek
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 08-10 18:16

Sweatleek

404: Member Not Found

eerste hit op google want wist niet wat Future frame rendering was. Probeer het eens uit te zetten en kijken of het dan wel beter gaat ? En trouwens wat dried er eigenlijk in de achtergrond en wat was je vorige GPU ? (zo ja heb je al eens een DDU geporbeert)

The moral of the story
Fewer pre-rendered frames/future frame rendering/renderaheadlimit WILL ALWAYS give you less input latency. But often, especially at high framerates, that improvement in input lag is so small that it is essentially insignificant, and quite often, the cost of it is FAR greater than the benefit, as you can get crappy framerates, variation in frametimes and input latency that make your aim inconsistent, and all that bad stuff.

source

[ Voor 26% gewijzigd door Sweatleek op 05-06-2019 23:20 ]

confused reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goksenin
@DaniëlWW2 Dankjewel voor je tip! Inderdaad mijn cpu loopt gemiddeld rond 80% op alle cores. En hij springt op bepaalde momenten op 100%..helaas. Hierdoor krijg die gekke fps drops. Wat zou een alternatief zijn om bf 5 wel te spelen met een goede cpu? Dan moet ik zeker ook een nieuw moederbord kopen? 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goksenin
@Sweatleek toen ik mijn videokaart binnen had gekregen heb ik windows opnieuw geinstaleerd om met een schone lijk te beginnen. Ik denk dat DDU dan niet echt veel nut heeft of wel? En wat future frame rendering betreft heb ik on en off geprobeerd. Merk weinig verschil eerlijk gezegd 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:22
Zet DX12 eens aan? Wanneer ik DX12 uit heb krijg ik ook minder FPS en minder steady FPS op mijn 2080 op 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik heb een 7700k op stock draaien, met een significant zwakkere GPU (R9 Fury) en 1440p (al zal dat niet veel doen voor de CPU). Ik heb nooit frame rate drops gemerkt, behalve als ik Youtube op achtergrond heb draaien (maar dan kreeg ik complete freezes), en zit rond de 80 fps ofzo (significant minder dan jij, door zwakkere GPU, maar dan merk ik drops naar 40 wel). Enige verschil verder is dat ik op High hem heb ipv Ultra. Oftewel misschien een optie eens te kijken of je veel verschil in kwaliteit ziet als je hem op high instelt ipv ultra?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Goksenin schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 08:16:
@DaniëlWW2 Dankjewel voor je tip! Inderdaad mijn cpu loopt gemiddeld rond 80% op alle cores. En hij springt op bepaalde momenten op 100%..helaas. Hierdoor krijg die gekke fps drops. Wat zou een alternatief zijn om bf 5 wel te spelen met een goede cpu? Dan moet ik zeker ook een nieuw moederbord kopen? 😂
Daar was ik al bang voor. Ik heb zelf een R7 1700 en een Vega 56. Ik weet wat voor extreme pieken BF5 kan vragen. Ik heb niet echt last van grote frameratedrops, maar ik heb dan wel regelmatig 50%+ load op alle 16 threads.

Dit is helaas het probleem van de 7700K. In 2017 was eigenlijk al duidelijk dat het niet lang zou duren voordat je tegen een bottleneck aan zou lopen. Ik zou nu wachten op wat Ryzen 3000 gaat brengen over een paar weken en dan kijken. Je zal een nieuw moederbord nodig hebben omdat Z270 ook geen 8700K ondersteund. Waarschijnlijk moet je gaan kijken naar een goed B450 bordje van circa €100. Alternatief is enkele tientjes meer voor een goede X470. X570 lijkt namelijk extreem duur te worden en ik zie voorlopig niet echt reden om ervoor te betalen. X570 gaat geweldig zijn als je veel NVME SSD's hebt, SLI draait of gewoon heel veel expansiekaarten gebruikt. Voor een gemiddeld gaming systeem is het waarschijnlijk niet nodig. De videokaarten die PCI-E 3.0 echt maximaal belasten komen er ook pas over enkele jaren.

Qua CPU zal je moeten rekenen op minstens €200 voor een R5 3600. Het is op het moment nog niet echt duidelijk of die de 8700K gaat matchen of er net onder gaat blijven. Ook kan je nu alleen maar gissen naar OC potentieel. :)
Sissors schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 08:41:
Ik heb een 7700k op stock draaien, met een significant zwakkere GPU (R9 Fury) en 1440p (al zal dat niet veel doen voor de CPU). Ik heb nooit frame rate drops gemerkt, behalve als ik Youtube op achtergrond heb draaien (maar dan kreeg ik complete freezes), en zit rond de 80 fps ofzo (significant minder dan jij, door zwakkere GPU, maar dan merk ik drops naar 40 wel). Enige verschil verder is dat ik op High hem heb ipv Ultra. Oftewel misschien een optie eens te kijken of je veel verschil in kwaliteit ziet als je hem op high instelt ipv ultra?
Dat komt omdat je hier veel minder load op je CPU legt. Het probleem is juist dat elke frame die je erbij krijgt, zwaarder is voor de CPU. Elke frame renderen door de GPU vraagt om instructies van de CPU. Ga je een Fury combineren met 1440p, dan ga je tientallen frames minder krijgen dan met een RTX2070 en 1080p. Dat verschil gaat problematisch worden in een game zo zwaar als BF5. Twee cores erbij en dan heb je dit probleem niet meer. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niickvd
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-08 17:02
Probeer eens PhysX in het Nvidia control panel op je GPU in te stellen ipv op auto als je dit nog niet gedaan hebt. Bljkbaar gebruikt BFV je cpu hiervoor wat voor stutter en framedrops kan zorgen. Heeft bij mij ook geholpen. Mijn RTX 2080 werd ook niet volledig belast en mijn cpu (8700K) ging altijd richting de 80%. Daarna kreeg ik de volle GPU belasting en cpu hangt nu ook rond de 50%.

[ Voor 3% gewijzigd door Niickvd op 06-06-2019 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 10:24:

[...]

Dat komt omdat je hier veel minder load op je CPU legt. Het probleem is juist dat elke frame die je erbij krijgt, zwaarder is voor de CPU. Elke frame renderen door de GPU vraagt om instructies van de CPU. Ga je een Fury combineren met 1440p, dan ga je tientallen frames minder krijgen dan met een RTX2070 en 1080p. Dat verschil gaat problematisch worden in een game zo zwaar als BF5. Twee cores erbij en dan heb je dit probleem niet meer. :)
Dat begrijp ik, maar ik krijg met een mindere CPU (nou ja, zelfde CPU, maar op stock) geen frame drops naar 40fps. En verder is het enige relevante verschil dat ik hem op high draai ipv ultra (omdat mijn Fury ultra niet aan kan zonder significant lagere framerate te krijgen).

Overigens heeft upgrade van 6600 naar 7700k wat dat betreft wel het veel beter gemaakt, want de 6600 had wel veel frame drops. (Overigens toen ik die nog geen 3 jaar geleden kocht, eind 2016, was het nog totaal niet duidelijk dat 4 threads niet voldoende zouden gaan zijn. Ja, de verhalen gingen dat meer nodig ging zijn, maar die verhalen gingen al 10 jaar rond).

Mijn punt is dus niet dat ik 80fps draai en hij 120fps, dat is logisch, maar dat ik geen framedrops naar 40fps krijg met dezelfde CPU en hij wel ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorick90
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 08-08 16:21
Het is niet alleen jij @Goksenin , hele volksstammen hebben last van dit fenomeen.
Dit stamt af uit een fout tussen windows en BFV in de short memory listing o.i.d.
Kijk even het volgende filmpje op YouTube, heel verhelderend: YouTube: Battlefield V's Performance Is Unacceptable

Dice/EA heeft dit punt al laten liggen vanaf BF1 en deze 'bug' heeft zich nu ook laten zien in BFV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goksenin
@Aschtra heb ik gedaan alleen heeft weinig nut helaas.

@Niickvd lijkt ook niks te helpen. Zowel aan/uit/auto geprobeerd. Geen resultaat.

@Yorick90 ik zie het ja...jeetje zelfs een upgrade zou dan misschien niet eens nut hebben 😂😂😂😂 wat een rot situatie is dit..ik vind het namelijk echt een goede game. Heb er veel plezier van.

@Sissors maakt niet zoveel uit op welke instellingen hij staat. Zelfs op Low krijg ik die rot framedrops..

@DaniëlWW2 thanks voor je mooie lange uitleg! Ik denk toch maar dat het tijd is om een overstap te doen naar AMD ipv Intel. Die Ryzen 2700x komt mooi uit de test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Goksenin schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 21:03:

@DaniëlWW2 thanks voor je mooie lange uitleg! Ik denk toch maar dat het tijd is om een overstap te doen naar AMD ipv Intel. Die Ryzen 2700x komt mooi uit de test.
Ik zou een paar weken wachten op Ryzen 3000. Er zullen genoeg games zijn waar je juist wat prestaties gaat inleveren als je van een 7700K naar een 2700X gaat. Met Ryzen 3000 zou dat niet meer zo moeten zijn. :)
Yorick90 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 13:03:
Het is niet alleen jij @Goksenin , hele volksstammen hebben last van dit fenomeen.
Dit stamt af uit een fout tussen windows en BFV in de short memory listing o.i.d.
Kijk even het volgende filmpje op YouTube, heel verhelderend: YouTube: Battlefield V's Performance Is Unacceptable

Dice/EA heeft dit punt al laten liggen vanaf BF1 en deze 'bug' heeft zich nu ook laten zien in BFV.
Interessant want deze kende ik nog niet. Neemt niet weg dat ik echt nergens last van heb en ik heb meestal een framerate weergave aan staan juist voor eventuele drops. Ik denk dat mijn R7 1700 er dan met brute rekenkracht doorheen kan breken. :)
Sissors schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 11:52:
[...]

Dat begrijp ik, maar ik krijg met een mindere CPU (nou ja, zelfde CPU, maar op stock) geen frame drops naar 40fps. En verder is het enige relevante verschil dat ik hem op high draai ipv ultra (omdat mijn Fury ultra niet aan kan zonder significant lagere framerate te krijgen).

Overigens heeft upgrade van 6600 naar 7700k wat dat betreft wel het veel beter gemaakt, want de 6600 had wel veel frame drops. (Overigens toen ik die nog geen 3 jaar geleden kocht, eind 2016, was het nog totaal niet duidelijk dat 4 threads niet voldoende zouden gaan zijn. Ja, de verhalen gingen dat meer nodig ging zijn, maar die verhalen gingen al 10 jaar rond).

Mijn punt is dus niet dat ik 80fps draai en hij 120fps, dat is logisch, maar dat ik geen framedrops naar 40fps krijg met dezelfde CPU en hij wel ;).
Dit komt juist omdat je de CPU minder zwaar belast. In feite heb je iets meer reserve voor CPU intensieve zaken omdat de videokaart minder van je CPU vraagt. Elke frame vraagt naast instructies verder ook physics op de CPU, en laat dat nu erg zwaar zijn in BF games. Daarom heb je waarschijnlijk die drops niet. Zou je bijvoorbeeld binnenkort naar een RTX2070 of RX5700 gaan, dan zou ik niet verbaast zijn als je wel die framedrops gaat krijgen.

Vervolgens waren er al jaren aanwijzingen dat quadcores niet afdoende meer waren. AC Unity wordt nog steeds verafschuwd terwijl de game met reden zeer CPU intensief was. Crysis 3 was ook een game die eigenlijk niet echt goed draaide op quadcore i5's en BF1 was eigenlijk de nagel aan de doodskist van de quadcore i5. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Ik kan echt geen enkele logische verklaring bedenken waarom je meer framedrops zou krijgen met een krachtigere GPU. Het kan uiteraard dat het effect er van beperkt is omdat je daarna door je CPU wordt beperkt, maar je zou nooit een lagere framerate moeten krijgen met een betere GPU.
Vooral gezien ik van plan ben precies die stap die je noemt te maken, vraag ik me af waarom je lagere framerates zou krijgen met een sterkere GPU.

En die aanwijzingen waren er al jaren ja, al heel veel jaar om precies te zijn ;). Maar tot nu toe gebeurde het nooit. Hell, als ik terug denk aan alle topics waarin AMD videokaarten werden aangeraden omdat snel alles DX12 zou zijn en AMD het daarmee relatief goed deed, ondertussen draaien we nog steeds heel veel op DX11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekke Jantje
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-09-2020
Hier ervaar ik het zelfde met de i9 9900k en een GTX 1080Ti, 1440p ultra, undergrow low. Gemiddeld haal ik 100-140 fps maar zo nu en dan op drukke stukken hapert het beeld en krijg ik een flinke frametime spike. Ik denk dat het aan de game ligt in combinatie met windows 10. De CPU is maar half aan het werk.

Asrock Z370 Extreme4 i9 9900k 16gb NightHawk 3200mhz MSI GTX1080Ti gaminingX 2 Evo 512gb m.2 over chipset pcie lanes Corair hx750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Hapert hij alleen bij jou echt, of heb je een drop in framerate naar een 40FPS zoals de TS? Want dat zijn wel verschillende dingen. Echte haperen en frametime spikes heb ik gehad en bleek te komen door Youtube op de achtergrond voor muziek. Dus misschien is dat ook bij jou een achtergrond programma.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Desiler
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:58
Dit kan te maken hebben met Standby Memory List. Dit is een bug die vanaf 1703 uit mijn hoofd al aanwezig is.

https://www.reddit.com/r/...tuttering_in_bfv_and_bf1/

Dit programma gebruik ik zelf, heb nergens meer last van met een i7 9700K en een GTX 1080 als ik dit proggy in de background run.

https://www.wagnardsoft.c...st-cleaner-v1000-released

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goksenin
Beetje een late reactie allemaal maar ik heb een soort oplossing gevonden. Het komt deels door mijn cpu want die springt soms op 100% gebruik waardoor ik fps drops krijg. Maar wat ik nu heb gedaan is bij opties fullscreen heb ik borderless screen van gemaakt. Op een of ander manier werkt dit toch beter als fullscreen. Directx 12 doet het ook beter als directx11. En gpu memory restriction is off en future frame rendering on. Misschien dat andere mensen hier wat aan hebben? :) in ieder geval dankjulliewel voor alle help. Ben weer een stukje wijzer geworden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:08
Desiler schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 10:36:
Dit kan te maken hebben met Standby Memory List. Dit is een bug die vanaf 1703 uit mijn hoofd al aanwezig is.

https://www.reddit.com/r/...tuttering_in_bfv_and_bf1/

Dit programma gebruik ik zelf, heb nergens meer last van met een i7 9700K en een GTX 1080 als ik dit proggy in de background run.

https://www.wagnardsoft.c...st-cleaner-v1000-released
inderdaad, hier gaat het ook over die Standby Memory List YouTube: Battlefield V's Performance Is Unacceptable

https://www.techpowerup.com/review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goksenin
Klopt ja..jammer dat zo een mooi spel door zoiets verpest moet worden..agh ja E3 had weer allemaal mooie toekomst games dus ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-10 23:54
Had je niet liever de super versie van de kaart gehad ?

Ik heb dezelfde processor en moederbord en heb een 2070 super gekocht die komt vandaag met de post dus nu is mijn vraag hoe doet je kaart het in andere spellen enzo ?

Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

Pagina: 1