Sinds kort krijg ik een zwart scherm bij het spelen van grafisch zware games (of tijdens het benchmarken). Dit zwarte scherm gaat niet weg en ik moet de pc handmatig resetten. Dit gebeurt niet willekeurig maar elke keer op hetzelfde moment (hetzelfde stuk in de game of hetzelfde gedeelde van de benchmark). Ik vraag me af waar dit aan ligt en hoe ik het kan oplossen.
Grafisch minder zware games kan ik wel spelen, maar ik merk wel dat er frequent haperingen zijn (al zeggen de FPS counters dat er niks mis is)
...
AMD Radeon RX 480 (MSI 8gb)
AMD Ryzen 5 2600
ASRock B450m Pro4
16 GB RAM (DDR 4)
...
Ik heb mijn voeding vervangen met een oudere en dat verhielp het probleem. Hierom heb ik een nieuwe voeding gekocht. Dit hielp, maar een paar weken later keerde het probleem terug. Ik ben nu dus bang dat het hier toch niet aan lag, maar wel verward dat het tijdelijk hielp.
Ik heb ook de drivers meerdere keren (clean) geherinstalleerd en heb laatst ook mijn Windows opnieuw ingesteld. Ook een clean boot helpt niet.
...
Grafisch minder zware games kan ik wel spelen, maar ik merk wel dat er frequent haperingen zijn (al zeggen de FPS counters dat er niks mis is)
...
AMD Radeon RX 480 (MSI 8gb)
AMD Ryzen 5 2600
ASRock B450m Pro4
16 GB RAM (DDR 4)
...
Ik heb mijn voeding vervangen met een oudere en dat verhielp het probleem. Hierom heb ik een nieuwe voeding gekocht. Dit hielp, maar een paar weken later keerde het probleem terug. Ik ben nu dus bang dat het hier toch niet aan lag, maar wel verward dat het tijdelijk hielp.
Ik heb ook de drivers meerdere keren (clean) geherinstalleerd en heb laatst ook mijn Windows opnieuw ingesteld. Ook een clean boot helpt niet.
...