Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben een eigen server aan het bouwen en alles is dus nieuw.
Heb nog geen andere ervaring met het samenstellen van een eigen computer/server.
Dit is mijn setup:

Asus ws x299 pro
intel core i7 9800X
corsair DDR4 Vengeance LPX 4x8GB 2400MHZ
Dark Rock 4 Pro cpu-koeler
Dark Power Pro 11 1200W
WD Red, 4 TB
PNY Quadro P620

Heb alles deftig in elkaar gestoken en als hij opstart krijg ik na 10-tal seconden code 55 (memory not installed) voor enkele seconden op mijn moederbord en daarna crasht hij.
Heb al veel zitten opzoeken ivm die code maar zonder succes.
Ben gestart met alle 4 de ram latjes op de juiste positie te steken, daarna overgegaan op 1tje in de juiste slot (C1 volgens de handleiding). ook zonder succes.

Heb volgende ook al gedaan aangezien dit probleem wel heel dicht lag bij het mijne:
https://gathering.tweaker...message/56162065#56162065
maar ook zonder succes.

Ben dan beginnen opzoeken of mijn ram wel degelijk compatibel is met het moederbord en volgens de asus site (https://www.asus.com/be-n...WS-X299-PRO/HelpDesk_QVL/)
staat mijn ram bij de compatibele (CMK32GX4M4A2400C14). Er is echter wel 1 klein verschil, op mijn ram staat versie 3.31 terwijl in de lijst versie 4.23 staat. Dus was ik wel aan het twijfelen of dit wel degelijk compatibel is?

Ben ook al naar de shop geweest waar ik alles heb gekocht maar daar vinden ze het probleem ook niet direct en hebben ze mij niet echt verder kunnen helpen. ze hebben mij aangeraden om ander latjes te zoeken / kopen en deze dan te testen. indien die dan niet werkten terug sturen. (wat ik een rare oplossing vind…)
Hopelijk kan iemand mij hier wel wat meer uitleg geven over welke volgende stappen ik het best onderneem.

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:28

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Heb je wel de goede BIOS (of voor de zekerheid de goede geflashed)? Dat mis ik even in je startpost ;)

[ Voor 20% gewijzigd door MAX3400 op 05-06-2019 21:32 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 17:38
Gevalletje bios update vermoed ik. kijk in de handleiding hoe je dat moet doen.

Edit: MAX was mij net voor :P

[ Voor 17% gewijzigd door Uszka op 05-06-2019 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb de nieuwste van asus gedownload, juiste naam gegeven (WSPRO.CAP).
USB in de juiste slot gestoken, en de knop ingehouden tot het lichtje knipperde. dan 1-2minuutjes gewacht tot het lichtje uitging.
Heb het de eerste keer met alle 4 de latjes in mijn moederbord gedaan. dan pas die tweakers post gezien waarin werd gezegd dat je best alle ram er uit doet vooraleer je bios update.
Dus dat ook gedaan. zonder succes allemaal.

Ik hoop dat die eerste update niet alles verpest heeft?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2019 21:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:28

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Misschien een domme observatie; je 9800X wil graag 2666MHz RAM hebben, je hebt 2400MHz gekocht. Dat RAM compatible is met een moederbord, wil niet zeggen dat de CPU het grappig vindt.

Dat gezegd; ik weet niet of een 9800X wel wil booten of werken met 2400MHz geheugen; allicht kan je daar eens een blik op werpen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad…
Na wat zoeken heb ik het nu ook gezien dat mijn cpu dus liever 2666mhz ram wil.
Had er niet aan gedacht dat CPU en Ram ook op die manier compatibel moesten zijn.
Bedankt voor de hulp en de observatie. Lijkt mss inderdaad stom, maar dit kan wel rap gemist worden door iemand die er niet al te veel van kent (ik dus…).
Hopelijk zal dit alles oplossen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hello its me again…

Ik heb dus nieuw ram gekocht: corsair DDR4 Vengeance LPX 2x8GB 2666MHZ
Met goede hoop dan opnieuw op start geduwd.
Maar helaas. nog steeds dezelfde fout.
Code 55 op het moederbord en dan valt hij na 10secs uit.

Als iemand nog een idee heeft of iets ziet dat opmerkelijk is stuur maar gerust!
Momenteel kan alles helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Controleer de CPU socket eens op mogelijk verbogen pinnetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Net gekeken en het ziet er allemaal normaal uit.
Heel mijn server dus ook nog eens uit elkaar gehaald en weer in elkaar gestoken, alles lijkt volgens mij in orde.
Zou het dan kunnen zijn dat het moederbord gedeeltelijk kapot is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je nog een andere simpele videokaart om dat even uit te sluiten?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2019 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Neen, heb geen andere componenten, is mijn eerste build dus ook mijn eerste aankopen.
Kan wel eens proberen zonder de video kaart?

Net opgestart zonder GPU, geeft hetzelfde verhaaltje

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2019 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas heb je daar niet zoveel aan aangezien deze cpu geen igp heeft.
Hooguit kun je even opstarten en kijken of de foutcode verandert.
Iemand in de buurt van wie je even een kaartje kan lenen, staat er niet een goedkoop simpel pci-e kaartje in vraag & aanbod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 16:48
Ik vind het sowieso een bijzondere set:
Asus ws x299 pro
Waarom een Enthousiast platform als ook op het normale platform (socket 1151) 8 cores cpu's te krijgen zijn? En waarom geen Ryzen 7 2700X die maar zo'n 15% trager is?
intel core i7 9800X
€ 600,- ipv Ryzen 2700X van nog geen € 300
Je betaalt nu € 1.000 voor cpu en moederbord, terwijl een moederbord en die Ryzen 7 nog geen € 400 was geweest,
corsair DDR4 Vengeance LPX 4x8GB 2400MHZ
Traag geheugen en daarna koop je nu 2x8GB, terwijl je moederbord quad channel ondersteunt, dus 4x4 is logischer
Dark Power Pro 11 1200W
Waarom is hemels naam 1200 Watt, wat ben je van plan? Er zit niet eens een behoorlijke gpu in. Verbruik zal nog geen 300 watt zijn.
WD Red, 4 TB
Geen ssd?
PNY Quadro P620
Waarom een Quadro van € 200? Iedere gpu is voldoende als je gewoon beeld wilt, daar hoef je geen Quadro voor te hebben.

Je weet er niet veel van, (geheugen langzaam en daarna dual channel, igpu in een socket 2066-processor), dus ik ben benieuwd hoe je aan deze setup gekomen bent en wat je er mee gaat doen.

[ Voor 9% gewijzigd door White Feather op 12-06-2019 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
White Feather schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 21:43:
Ik vind het sowieso een bijzondere set:

Je weet er niet veel van, (geheugen langzaam en daarna dual channel, igpu in een socket 2066-processor), dus ik ben benieuwd hoe je aan deze setup gekomen bent en wat je er mee gaat doen.
Ik geef je hier zeker gelijk in.
Ik ben begin dit jaar op mijn gemakje beginnen opzoeken naar servers/builds/setups enz hoe alles in elkaar zit.

Asus workstation moederbord en Be-quit componenten kwamen vaak naar boven en heb dus die als basis gepakt. Heb dan veel te snel mijn eigen build gemaakt en nu zit ik er mee, ik vraag me nu (door alles beter op te zoeken en te begrijpen) vaak af waarom ik iets heb gekocht en niet iets anders. Had me zelf een max budget opgesteld en ben daar iets te vlug naar toe gegaan terwijl het goedkoper kon.

Heb nu ook die 2x8GB DDR4 gekocht om te testen of deze wel zouden werken. indien ze goed bleken zou ik sowieso nog 2 kopen.

Bedoeling van mijn server is om verschillende virtuele machines te draaien, ook mijn eigen gemaakte apps/api’s en databases hier op te beheren en te hosten (in een latere fase ook nog AI/face recognition stuff). Daarom ook mijn keuze voor de GPU om toch wat extra rekenkracht te kunnen benuttigen.
Pagina: 1