Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn pc zal vooral gebruikt gaan worden voor software development, draaien van docker containers en af en toe virtuele machine's. Ook moet het mogelijk zijn om af en toe een spelletje te kunnen spelen zoals city skylines.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer € 1500
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Op dit moment gaat mijn voorkeur uit naar een processor van AMD vanwege de aankomende Ryzen serie. Ik draai nu op een moederbord van MSI en een voeding van Be Quiet, dit is me altijd goed bevallen maar voor andere merken sta ik ook gewoon open
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een zo stil mogelijke pc waar ik weer een tijdje mee vooruit kan. Ik bezit nu over een i5 3570K, 16GB ram, en een GTX 560. Met de nieuwe Ryzen serie in het vooruitzicht vind ik het een mooie tijd om een nieuw systeem samen te stellen.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik heb zelf natuurlijk al rond gekeken wat ik ongeveer zou willen hebben. Aangezien een computer een redelijk grote aankoop is hoor ik graag jullie meningen en advies over de samenstelling van de pc
Mijn pc zal vooral gebruikt gaan worden voor software development, draaien van docker containers en af en toe virtuele machine's. Ook moet het mogelijk zijn om af en toe een spelletje te kunnen spelen zoals city skylines.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer € 1500
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- Hardeschijf, 2TB
- Monitor, Dell U2711. Deze gaat in de toekomst vervangen worden door 2 monitoren met 4K resolutie
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X Boxed | € 340,- | € 340,- |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 2060 OC 6G | € 365,- | € 365,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Define R6 USB-C Matzwart | € 125,01 | € 125,01 |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 50,95 | € 50,95 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4-3200 CL14 | € 92,- | € 92,- |
| 1 | Voedingen | Corsair RM650x (2018) Zwart | € 99,90 | € 99,90 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 1TB | € 189,95 | € 189,95 |
| 1 | Overclocking | Arctic Silver 5 - 3,5 gram | € 5,99 | € 5,99 |
| 1 | Moederbord | (onbekend) AMD X570 | € 160 | € 160 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.408,80 | ||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Op dit moment gaat mijn voorkeur uit naar een processor van AMD vanwege de aankomende Ryzen serie. Ik draai nu op een moederbord van MSI en een voeding van Be Quiet, dit is me altijd goed bevallen maar voor andere merken sta ik ook gewoon open
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een zo stil mogelijke pc waar ik weer een tijdje mee vooruit kan. Ik bezit nu over een i5 3570K, 16GB ram, en een GTX 560. Met de nieuwe Ryzen serie in het vooruitzicht vind ik het een mooie tijd om een nieuw systeem samen te stellen.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik heb zelf natuurlijk al rond gekeken wat ik ongeveer zou willen hebben. Aangezien een computer een redelijk grote aankoop is hoor ik graag jullie meningen en advies over de samenstelling van de pc