Vrienden klinken als robot op discord

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds een tijdje problemen met Discord. Iedereen klinkt, op een paar mensen na, bij mij als een robot of hebben heel veel lag terwijl de anderen dat niet hebben. Voor iedereen klink ik gewoon normaal dus ik denk ook niet dat het aan het internet ligt, ook al is mijn internet snelheid traag. Discord geeft ook aan dat mijn verbinding sterk is.

Ik heb al online gezocht maar het schijnt allemaal niet te werken. Aan en uit van modem en router doet ook niet veel.

Wat meer info:
Mbps (download) : ~3.80
[was ooit 8.00 maar blijkbaar neemt een nieuwe tv dit allemaal in wanneer die aan staat]
Ping: 20-50
Modem: v10a Experia box [net nieuw]

Weet iemand een oplossing hiervoor? En als het wel aan mijn internet ligt, is er een manier om discord voorrang te geven qua internet?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRDavies75
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-09 14:46

GRDavies75

PSN-id: GRDavies

Ik ga je waarschijnlijk geen directe tips/oplossingen geven, want ben zelf alleen qua naam bekend met Discord, maar ik doe de guestimation dat er vele paralellen bestaan met VoIP.
Voor VoIP heb je 3 aspecten als het aankomt op je internetlijn:
- Latency, hoe lang duurt het voordat je pakketje bij de bestemming aankomt, 20-50 ms klinkt als dikke prima.
- Jitter, zeg maar de consistentie van de "maat" van je pakketjes, daar heb je jitterbuffers voor, op basis van je verhaal kan ik daar weinig over zeggen.
Maar je probleem zit 'm waarschijnlijk in aspect 3 gezien je symptoom van de "blikkerigheid"
- Bandbreedte, afhankelijk van de codec, maar de gangbare codecs kosten 100 kilobit per seconde.

Hoewel het advies is om voor VoIP een dedicated lijntje te gebruiken, maar voor wie dat niet willen(€)/kunnen, dan heb je de mogelijkheid tot QoS (Quality of Service) oftewel een stukje bandbreedte te reserveren. Hoe je dat kan afdwingen op je modem/router en/of specifiek voor Discord, dat kan ik je dan niet vertellen, maar vermoedelijk wil je daar naar Googlen.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-09 10:09
Kan goed je internet snelheid zijn hoor.
Zeg ook je interactieve TV op, dit schiet niet op met een 8 mbit lijntje.
Wat doet ie uberhaupt met tv receiver uit?
En wat zijn de specs van je pc?

[ Voor 17% gewijzigd door 234FaTaLiTy op 06-06-2019 08:53 ]