Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjscheffer
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21-06 09:15
Hoe kan ik een Iphone deblokkeren wanneer er de melding komt: "iPhone is geblokkeerd, verbind met iTunes"?

Het gaat namelijk om de iPhone van mijn vader die helaas overleden is. Hij had meerdere laptops en ik kan niet ontdekken op welke laptop hij hem gebackuped heeft. Of misschien heeft hij hem wel helemaal niet gebackuped.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
ten eerste; van harte gecondoleerd met je vader.

Ik kan uit je post niet opmaken welke stappen je zelf al hebt ondernomen om een oplossing te vinden.

Kun je deze reeds ondernomen stappen delen?

[ Voor 6% gewijzigd door _Bailey_ op 05-06-2019 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Wat ook belangrijk is om te weten; wat is je doel? Wil je bij de data op de iPhone kunnen, of wil je de iPhone simpelweg weer in gebruik kunnen nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat kan enkel met iTunes. In aanvulling op @TommyboyNL: als je hem gewoon in gebruik wilt nemen, dan kan de iPhone gewoon gereset worden en alle data wordt dan verwijderd. Let op dat er mogelijk nog wel een iCloud lock opzit, dan moet je het emailadres + wachtwoord daarvan weten, anders kan je ‘t vergeten en kan enkel Apple daar iets aan doen als je de originele factuur hebt. Anders is ‘t einde verhaal voor de telefoon.

Wil je bij de data dan moet je de juiste pc/laptop vinden én het wachtwoord weten. Weet je die niet? Dan is ‘t helaas, maar je kan er niet in - de data is verloren.

Zie ook: http://osxdaily.com/2016/02/26/iphone-is-disabled-fix/

Deze melding krijg je overigens enkel na tig keer de foute pincode, dus ik gok dat je probeerde toegang te krijgen tot de data maar de code niet wist... Dan is dit waarschijnlijk slecht nieuws. :P

[ Voor 27% gewijzigd door WhatsappHack op 05-06-2019 19:06 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjscheffer
Het liefste wil ik toegang tot zijn gegevens. Foto’s etc.
Als dat niet lukt, jammer, dan is het nog altijd wel fijn om de telefoon aan een van mijn kids te geven.
Is het mogelijk om te achterhalen aan welke laptop/iTunes hij gekoppeld is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

hjscheffer schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 19:23:
Het liefste wil ik toegang tot zijn gegevens. Foto’s etc.
Als dat niet lukt, jammer, dan is het nog altijd wel fijn om de telefoon aan een van mijn kids te geven.
Is het mogelijk om te achterhalen aan welke laptop/iTunes hij gekoppeld is?
Je kunt het toestel aan elke PC hangen met iTunes, die kun je ook op Windows PC installeren.
Grote kans dat er een iCloud-Lock op zit. als je geen gegevens weet van het Apple-ID is het moeilijk het toestel vrij te maken.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjscheffer
Zijn wachtwoorden heb ik wel. Hij heeft alles opgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raginus3
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-09 08:36

raginus3

iPad Air 2 iPadOS 13

Je kan al hier https://appleid.apple.com/#!&page=signin zien welke devices (alleen apple devices of ook andere?) er gekoppelde zijn aan het iCloud account. Helpt dat de laptop vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:17
Gecondoleerd!
hjscheffer schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 18:46:
Hoe kan ik een Iphone deblokkeren wanneer er de melding komt: "iPhone is geblokkeerd, verbind met iTunes"?
Deze melding betekend h elaas dat alle toegang tot de iPhone is vergrendeld en je hem zult moeten wissen om hem uberhaupt opnieuw te kunnen gaan gebruiken. wat er op staat en niet is gebackupped, of niet in iCloud staat gaat daarmee verloren. Nu nog een (nieuwe) backup maken gaat niet.

Meer info daarover: https://support.apple.com/nl-nl/HT204306

Als je wilt kijken wat er allemaal in iCloud staat, kun je naar www.icloud.com gaan en daar inloggen met zijn Apple ID. Het kan hierbij gaan om Foto's, Contacten, Agenda's, Notities, Herinneringen en losse bestanden op iCloud Drive.

Je kunt op de computer in iTunes zien van welke apparaten een backup is gemaakt op die computer als je naar iTunes > Voorkeuren > Apparaten gaat.
Het kan ook zijn dat hij backups in iCloud maakte. Je kunt deze dan selecteren bij het opnieuw instellen na het herstel naar fabrieksinstellingen.

Meer info over de verschillende backups, etc: https://support.apple.com/nl-nl/HT204136

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Pagina: 1