Een lichte, stille laptop voor maximaal € 900 / € 1000,-...

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjeezD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-03 19:04
Hallo Tweakers!

Ik heb jullie hulp nodig want ik kom er zelf niet meer uit. Ik ben op zoek naar een lichte, dunne en stille laptop met een mat scherm (of een zeer goede anti reflectie coating) voor niet al te veel geld.

Wat ga je met je laptop doen?
Het is voornamelijk huis, tuin en keukengebruik maar zo af en toe ook iets zwaarder werk. Ik wil er minimaal een i5-8265 in hebben, 8 GB geheugen en 256 GB SSD. De schermgrootte mag of 13,3 of 14 inch zijn. Maximaal gewicht is voor mij +/- 1,5 KG.

Wat is je budget?
Maximaal € 900,- tot € 1000,-.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, daarom is voor mij een lichtgewicht ook belangrijk. Daarnaast wil ik een redelijke accuduur. Ik heb zelf zitten kijken vanaf 42 / 45 Wh, minimaal 3 cells.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik neig sterk naar een Dell. Ik heb van Asus al de Zenbook geprobeerd (zowel 13,3 als 14) maar beiden hadden last van coil whine. HP zou voor mij ook nog een optie zijn.

Zelf al geprobeerd...
De volgende laptops heb ik de afgelopen tijd in handen gehad en zijn het in ieder geval niet geworden:
  • Dell Vostro 5390 (ventilator die enorm veel herrie maakt, ondanks het "ventilatiebeheer" programma, en een te reflecterend scherm)
  • ASUS Zenbook UX433FA-A5047T (Coil Whine)
  • ASUS ZenBook 13 UX333FA-A3075T (ook Coil Whine...)
  • ASUS Pro P5440FA-BM0121R (vond de kwaliteit tegen vallen, daarnaast een ventilator met flink wat herrie)
  • HP ENVY 13-ah1100nd (slechte kwaliteit scherm en ook weer een ventilator die om het minste en geringste aansloeg).
Qua kwaliteit was ik het meest tevreden over de Dell Vostro 5390.

Hebben jullie nog iets wat ik nog kan proberen? Is er wellicht een andere Dell met bovenstaande specificaties waar iemand ervaring mee heeft welke wellicht wat voor mij is?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen! Alvast enorm bedankt!

Groet,

Sven

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:55

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Even een bommetje onder je budget leggen: in V&A staan regelmatig bijna nieuwe laptops te koop, inclusief nog 1 of meerdere jaren garantie, voor pak 'm beet, 500 Euro en met hogere specs dan wat je zelf al hebt gevonden.

Ik heb zo zelf een HP ProBook gekocht maar zie ook regelmatig Latitude 7-serie laptops langskomen. En door "net" iets hoger te mikken, als je dat wil, zie je vaak ook dat er dan een NVME-drive in zit of een net wat mooier scherm ofzo.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjeezD
Ik ben met mijn budget redelijk flexibel dus kan daar iets mee omhoog (en naar beneden natuurlijk altijd ;-)).

HP Probook ook had ik inderdaad ook al gespot, die stond nog op een reserve lijst. Met de Latitude 7 serie van Dell ben ik minder bekend. Dat is er in ieder geval eentje om een blik op te werpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppleeuw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-05-2024
Welke opties had je uiteindelijk over in je lijst en waar ben je op uitgekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjeezD
Uiteindelijk is het een Dell XPS 13 9380 geworden met een i5 8265, 256 GB, 8 GB en een 52 Whr batterij. Gekocht met 3 jaar garantie, iets boven de € 1.100,- uitgekomen.

Super tevreden met de keuze, uiteindelijk iets boven budget maar een hele fijne laptop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppleeuw
Goede keus. Die is helaas wat boven mijn budget. Waren er nog goedkopere opties over voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjeezD
Ik heb een HP ProBook en een HP EliteBook nog geprobeerd. De laatste een fijn apparaat maar de Dell werkte een stukje prettiger. Qua prijs zijn die HP's ook niet de goedkoopste. Ik zie wel dat Dell nu nog BF korting aanbiedt van 15% op de XPS. Maakt dat ze niet interessant voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Wat voor zwaarder werk? Anders kan je ook een Chrome ook nemen. Die zijn licht, stil, en snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Ik heb deze via de zaak in gebruik mogen nemen:
https://www.bol.com/nl/p/...0000109782459/#modal_open

Helemaal prima ding. Ik heb voorheen een HP gehad, een Lenovo en een Dell, maar deze is echt stukken beter.

Superstil, ook onder belasting. Voor mij persoonlijk subjectief een supergoed scherm. En volgens mij een redelijk grote accu. Ik kan er iig prima 6 uur op werken achter elkaar. Als je wat minder intensief werk doet, waarschijnlijk nog wat langer.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppleeuw
Het gaat om een aantal laptops (voor mij en de werknemers van m'n bedrijf) dus als ik richting XPS ga dan heeft dat wel significante invloed (zeker ook aangezien we in de toekomst van plan zijn er nog meer te kopen voor nieuwe werknemers).

De Asus vind ik op een of andere manier niet heel erg zakelijk overkomen (subjectief, dat weet ik) en ik neigde daardoor naar de Dell Vostro of Inspiron 5000, maar het glimmende scherm (en nu de ventilator) schrikken me toch wat af.
Pagina: 1