Canal+ met V3800 TVR???

Pagina: 1
Acties:

• Da_Jackal
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-08 17:15
Ik hoorde dat Canal+ decoderen met een Asus V3800 TVR mogelijk moet zijn. Na wat navraag kreeg ik 't volgende mailtje terug:
Hij heeft een zogenaamde booktree chipset om het beeld naar binnen te krijgen en hier is dus een programa voor te vinden.
Je gebruikt dan een videorecorder als tuner en kunt zo dus televisie kijken, alleen dat programa moet je zoeken voor de "booktree chipset". Je moet even kijken bij je drivers welke versie het precies is van de booktree...

Kan iemand me hier meer over vertellen???
Alvast bedankt.

• MNM(tm)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2025
Booktree = BrookTree...! :)

't gaat hier om de Bt848 en de Bt878 chips.
Let wel op: 't schijnt dat 't vaak niet wil lukken met de Bt848A chip!
't Beste is als je gewoon ff op je video-kaart kijkt wat voor chippie 't precies is...
De V3800TVR heeft geen eigen tuner, maar wèl 'n video-encoder chip (die Bt8x8 dus...)
Maar niet elke VCR is geschikt om als tuner te gebruiken: de meeste moderne VCR's hebben een automatisch zender-zoeksysteem, dat tijdens 't scannen kijkt of 'n zender sterk genoeg is dat de synchronisatie-signalen goed door komen. En dáár ontbreekt 't bij Canal+ nou net aan. 't Zender-zoeksysteem raast er dus vrolijk overheen... :(
Mocht de zoeker wèl stoppen, dan krijg je vaak nog een probleem met auto-mute. Dat houdt in dat als 't beeld onvoldoende van 'kwaliteit' is (dus ook hier weer die sync. controle), dat de VCR dan gewoon 't signaal 'dichtknijpt'. 't Beeld wordt dus zwart... Neee, je zult daarvoor op zoek moeten gaan naar 'n vrij oude VCR, zo-één met handmatige zender-instelling (met wieltjes enzo...) Die kennen in de meeste gevallen ook geen mute... ('k heb daar zelf 'n oude Panasonic NV-G7 voor...)

...With a touch of magic¿

• Da_Jackal
Aha, tnx.
Ik gebruik hier een brak GoldStar videoo'tje, die stopt bij de rotte ontvangst van Canal+, dus die zal 't probleem waarschijnlijk niet zijn. Weet je trouwens een site waar je de benodigde software kunt downen??? Die home.wanadoo.nl/~esnel is verdwenen (Tnx CiD :( ). Of mogen dat soort pagina's hier niet genoemd worden??

PS Ik wist niet zeker of ik 'm in dit forum moest plaatsen of in 't Audio/Video forum. Hopelijk heb ik de goede keus gemaakt??

• MNM(tm)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2025
...dat soort sites mag hier idd niet geplaatst worden :(
Ik hou me er verder ook niet (meer) mee bezig: 'k heb inmiddels 'n schuttel tegen de gevel zitten. Dat gaat véél makkelijker, èn...: mèt geluid! :P
Trouwens: Canal+ (en MovieHouse) decoderen vindt ik persoonlijk makkelijker gaan met 'n omgebouwde LuxCrypt decoder (werd 'vroeger' gebruikt voor RTL4, RTL5, Veronica...) ;)

...With a touch of magic¿

• Da_Jackal
Ik heb eens gekeken op m'n kaartje, maar ik kan die Bt8x8 chipset niet vinden. Weet je naar welk chipje ik moet kijken???

[update]Ik zie al welk chipje bedoeld wordt, 't is de Chrontel chipset. Nu alleen nog een progje vinden dat 't doet met deze chip. Als iemand wat linkjes wilt moet ie me maar ff een mailtje sturen naar Gubbelsjordy@Hotmail.com[/update]