Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Xenosync
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 24-11 18:49
Beste tweakeraars,

Sinds een lange periode heb ik het gevoel dat mijn pc een aardige hoge RAM gebruiker is.. Hij vebruikt in windows alleen al 3.5 tot 4GB aan ram terwijl ik Haast geen achtergrond processen aan heb staan. Dit zakt af naar 3 als ik echt alles uit zet.. In games word het nog iets erger.

Battlefield 5 - 13.5 tot 14GB aan ram gebruik dit is wel met 1 tablad chrome en spotify aan, dit zakt af naar 13,2 zonder chrome en spotify.
Call of duty 4 - 9.2 GB dit zakt niet af..

Mijn setup is

i7 8700k
16GB 3000mhz XMP DDR4
2080 Duke
Z370P D3
500GB SSD
Windows 10 Pro
600 Watt PSU

Programma's waarmee ik gekeken heb maar niet wijzer van geworden ben is RAMMap en ProcessExplorer, hierbij post ik nog wat screenshots misschien dat dit wat helpt.

https://imgur.com/a/1Ui0GjD

[ Voor 21% gewijzigd door Xenosync op 05-06-2019 15:13 ]

Verwijderd

Bij mij gebruikt windows idle ook ca 3,5GB heb je alle drivers al eens een update gegeven?
Heb je gezocht op die games en geheugengebruik?
Merk je dat het systeem trager wordt, verlies je frames?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2019 15:39 ]

• Felix!
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 29-11 00:31
So what? Niks ergs aan, lijkt mij normaal :)

No one is listening until you fart

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:40
Zie zo snel niet echt iets raars. Geheugengebruik is juist goed. Geheugen is namelijk veel sneller dan het ophalen vanaf disk. Zolang Windows het geheugen dat voor cache maar weer vrij geeft als het nodig is. Volgens die screenshot is nog geen 60% echt gebruikt.

Heb je problemen met de snelheid dan?

• Xenosync
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 24-11 18:49
.Maarten schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 15:39:
Zie zo snel niet echt iets raars. Geheugengebruik is juist goed. Geheugen is namelijk veel sneller dan het ophalen vanaf disk. Zolang Windows het geheugen dat voor cache maar weer vrij geeft als het nodig is. Volgens die screenshot is nog geen 60% echt gebruikt.

Heb je problemen met de snelheid dan?
Nee niet echt, het is meer dat hij bij vooral battlefield 5 al 13 tot 14 GB gebruikt en dit nog niet eens gebeurt op 2k gaming.. en ik speel op dit moment op 1080p..

[ Voor 55% gewijzigd door Xenosync op 05-06-2019 15:49 ]

• MrSenne
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 28-11 15:06
RAM dient er net voor om gebruikt te worden. Wat in RAM zit hoeft niet van disk opgehaald te worden en kan dus veel sneller geladen worden.

Zolang je geen bottleneck hebt qua RAM en constinu aan 100% usage zit, zou ik me nergens zorgen over maken.

https://www.howtogeek.com...ur-computers-ram-is-full/

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10:47
Xenosync schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 15:48:
[...]

Nee niet echt, het is meer dat hij bij vooral battlefield 5 al 13 tot 14 GB gebruikt en dit nog niet eens gebeurt op 2k gaming.. en ik speel op dit moment op 1080p..
Als je hoger in resolutie gaat met gamen zal het RAM verbruik niet zo snel stijgen. Dan heb je vooral meer Vram en GPU power nodig. Met deze waardes hoef je je nergens zorgen om te maken. Bij mijn eigen pc trekt de pc met black ops 3 ook het volledige geheugen (8Gb) vol ongeacht de resolutie. En dat is 1440p of 7680x1440p :)

Gamertag: timmie271

Verwijderd

Zet de Superfetch service anders eens uit.

Deze service analyseert jouw computergebruik en de door jou veel gebruikte programma's en cached deze automatisch in het geheugen om snel om te starten. Mocht je een ssd hebben, en wie heeft dat nu tegenwoordig nu niet, dan is Superfetch totaal niet nodig, aangezien een ssd snel genoeg is om een programma van te starten.

Uitzetten is eenvoudig, ga naar het startmenu en type in search: services.msc ,zoek op "Superfetch" en zet em op "uitgeschakeld".
Pagina: 1