iPhone 8 Simcard in Thailand, gevolgen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -TNT-
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-09 15:50
Voor mijn reis in Thailand ben ik van plan om in Bangkok een simcard voor data van een lokale provider te kopen. Zodat ik gemakkelijk van internet, Googlemaps, Whatsapp en internetbankieren gebruik kan maken.

Mijn vragen zijn: kan ik zonder problemen de oude simcard eruit halen en een nieuwe simcard in de iphone stoppen? Werken al mijn apps (Whatsapp?) dan nog? En zou ik vanuit Thailand met een andere simcard kunnen internetbankieren?

--

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of je kan internetbankieren vanaf een buitenlands Thai IP, dat moet je aan je bank vragen.

Ik heb er iig in nog geen enkel land problemen mee gehad.

Whatsapp blijft gewoon werken. Als ie eenmaal is aangemeld op je telefoon kan je sim wisselen zoveel je wilt. Je kan je huidige sim er ook uithalen en op WIFI werken, doet je whatsapp het ook nog prima. Daar dus in ieder geval geen zorgen over!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:34
Ja, dat kan. Op de luchthaven in Bangkok zitten meerdere stands van verschillende lokale providers. Zij helpen gelijk met het plaatsen van de nieuwe simkaart in je telefoon en het instellen ervan.

Wat nog makkelijker is: neem een oude mobiel mee en stop daar de Thaise simkaart in. Zet vervolgens hierop de mobiele hotspot aan en verbind met je eigen telefoon via WIFI. Dan weet je in ieder geval zeker dat al je gegevens en apps gewoon werken.

Ik heb zo 3 weken door Thailand gereisd met eigenlijk overal prima internet verbinding (verwacht geen 4G snelheden) voor mij en mn vriendin. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevintjuh93
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17-04 06:03
Toen ik voor vier weken naar Thailand ging, heb ik ook een sim kaart gekocht. Zoals Grimmie al aangeeft kan dit direct op de luchthaven. Zij doen (en willen ook persé) dit voor je doen.

Alles heeft bij mij gewoon gewerkt, als je Whatsapp opent krijg je de vraag of je je nieuwe nummer wilt overnemen of je oude wilt blijven gebruiken. Als je gewoon je oude blijft gebruiken, dan verandert er helemaal niets. Als je dat niet doet, krijgt iedereen waarmee je appt een vaag nummer te zien (ook in huidige groepapps).

Eventueel als je bang bent voor IP restricties kan je een VPN gebruiken.

tl;dr Alles werkt nog gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seadogg
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-06 20:16
als je naar Suvarnabhumi gaat (internationale luchthaven). Dan geef ik je als tip mee: Loop naar beneden (richting het ingang van het station)

Hier is het stukken goedkoper dan boven. Ook kun je daar goed(koop) geld wisselen bij bijvoorbeeld Airport rail link of super rich 1965 (oranje - groen)

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TNT-
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-09 15:50
Dank voor jullie reacties. Alles was zoals jullie beschreven. Bij aankomst op Suvarnabhumi heb ik gelijk een 30 dagen - 15GB simcard van TrueMove-H gekocht voor ongeveer €15,-. Met deze provider hadden we zelfs diep in de National Parcs goede ontvangst, meestal 3G. In Bangkok eigenlijk continue 4G.
En de Iphone gaat hier prima mee om, Whatsapp vraagt of je het oude nummer wil gebruiken en als je daarmee instemt blijft alles werken.

Heb ik hier ook weer ervaring mee. Dank voor jullie hulp :)

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:00
Ik kom regelmatig voor het werk in Bangkok, ik ga altijd naar hetzelfde DTAC winkeltje in Terminal21 :)
Krijg er nu zelfs beetje korting :P

Maar wat absoluut perfect werkt is een oud telefoontje met hotspot functionaliteit zodat je op je prive nr altijd bereikbaar bent. Je moet dan wel 2 telefoons meenemen, maar dat is uiteraard een keuze die je maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 18:37
Wellicht een tip:

Ik zelf gebruik altijd een VPN in het buitenland naar mijn huis. Zo weet ik dat alles wat ik in het buitenland doe, via mijn huis getunneld wordt, en ik dus geen gedoe krijg met bankzaken. Ander voordeel, mocht je dan in het buitenland gaan Netflixen, dan heb je gewoon de NL Netflix met NL ondertitels en aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:30
Enige wat wel vaak stuk gaat is iMessage. Snap dat het in NL niet super veel gebruikt word maar ik gebruikt het met een (hoop) Amerikaanse vrienden wel en Apple gooide altijd mijn NL nummer eruit en, voegde mijn (tijdelijke) US nummer toe als hoofd nummer voor iMessage.

(mochten mensen ooit dit topic vinden en zich afvragen wat wel 'stuk' kan gaan)
Pagina: 1