Film op computer naar Soundbar en TV zenden

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redle
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 12-10 00:05
Hallo,

Tijdje geleden heb ik de SK9Y soundbar aangeschaft die dolby atmos support. De enige manier om dit geluid te krijgen van een film van mijn computer (hp-15-bs591nd), is door de SK9Y te verbinden met mijn Laptop. Dit werkt goed.

Nu is het alleen wel zo dat ik ook mijn beeld naar de TV (Samsung UE43NU7020WXXN) wil zenden vanaf de computer. Dit kan ook prima met een HDMI kabel.

Helaas heeft mijn computer maar 1 hdmi uitgang. Dit terwijl ik er wel 2 nodig heb, ééntje voor de soundbar voor geluid, en ééntje voor de tv. De soundbar met de tv verbinden ipv met de computer werkt niet goed, en zorgt voor vertraging en niet het échte dolby atmos geluid.

Ik vraag mij af wat ik nu kan doen. ik zat te denken aan het aanschaffen van een HDMI splitter maar weet niet zeker of dit gaat werken.

Verder heb ik ook een usb ss uitgang. Is er misschien hiermee iets te doen zodat ik twee HDMI kabels kan hebben naar de soundbar en tv?

Streamen van beeld van computer naar tv is helaas erg moeilijk, aangezien de tv op een dood punt staat qua wifi.

Wat is verstandig om te doen?

Beste antwoord (via Redle op 05-06-2019 15:43)

• buzzbuzz68
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Even gekeken in de handleiding en je moet de laptop inderdaad aansluiten op de HDMI IN. De TV sluit je aan op de HDMI UIT. Gebruik hiervoor een HDMI ARC aansluiting, dan kun je het geluid van de TV zelf ook via de soundbar afspelen (mogelijk moet je voor dat laatste ARC in de instellingen van de TV activeren).

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

De TV heeft toch ARC?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad. De laptop sluit je aan op de TV, en de TV sluit je aan op de soundbar.

Wel even nakijken welke van je TV poorten ARC ondersteunt en die poort voor de soundbar gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redle
Dat klopt, de tv heeft ARC.

Helaas lukt het dan niet om echt dolby atmos te krijgen. Ik heb het volgende geprobeerd:

1:
- Soundbar met arc naar hdmi arc van de tv
- Laptop met hdmi naar hdmi van de tv

resultaat:
ik krijg wel geluid op de tv, maar ik krijg de melding van dolby en van de computer dat het niet goed is geconfigureerd voor atmos.

2:
- Soundbar met optical naar tv
- Laptop met hdmi naar ARC van tv

resultaat:
Beeld is te zien, maar ik kan bij de geluidsinstellingen niet selecteren dat het geluid op de tv moet. Ik krijg nu dus alleen maar het geluid op de laptopspeakers zelf te horen.

Wat doe ik fout hier?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-10 09:49
1. Je doet niets fout via ARC, want je Samsung TV stuurt hooguit DD+ signaal uit, kan helemaal geen Atmos aan.

2. Die opstelling snap ik niet, maar je krijgt sowieso nooit Atmos signaal van je tv naar je Soundbar.

Dus je moet signaal vanuit de laptop apart naar Soundbar en TV sturen.
HDMI splitten is daar denk ik een optie voor, veel andere uitgangen zal je op je laptop waarschijnlijk niet hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Moofnor
  • Registratie: April 2010
  • Nu online

Moofnor

King of my castle

De SK9Y heef toch hdmi in én hdmi out? Dan zou de kortste klap gewoon computer - soundbar - tv zijn.

- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-10 09:49
Moofnor schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 14:56:
De SK9Y heef toch hdmi in én hdmi out? Dan zou de kortste klap gewoon computer - soundbar - tv zijn.
Als dat zo is snap ik niet zo goed wat het probleem is van de TS ;)
Ik was er even vanuit gegaan dat de soundbar geen HDMI out/ video passthrough had! 8)7

Edit: dat ding heeft dus zelfs 4K passthrough dus wat hier boven staat. Gewoon HDMI van laptop naar Soundbar en dan HDMI van Soundbar naar TV.

[ Voor 16% gewijzigd door Arjant2 op 05-06-2019 15:03 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Even gekeken in de handleiding en je moet de laptop inderdaad aansluiten op de HDMI IN. De TV sluit je aan op de HDMI UIT. Gebruik hiervoor een HDMI ARC aansluiting, dan kun je het geluid van de TV zelf ook via de soundbar afspelen (mogelijk moet je voor dat laatste ARC in de instellingen van de TV activeren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redle
Yes, het werkt zo! Ik had geen idee dat beeld van de laptop via de soundbar naar de tv gestuurd kon worden. Dit werkt super zo, heel erg bedankt iedereen voor de snelle antwoorden :)

Edit:
Qua aansluiting werkt het allemaal wel, maar volgens de soundbar is het nog geen Dolby Atmos, wel Dolby Audio.

Ik heb een .mkv bestand (meerdere geprobeerd), selecteer de audio op Dolby Atmos 7.1 (binnen vlc), en heb ook bij geluidsinstellingen zelf Dolby atmos geselecteerd. Hoe komt het nou dat het tóch niet helemaal werkt?

Als ik een voorbeeldvideo van atmos (uit het programma Dolby Access) selecteer, geeft de Soundbar wel aan dat het atmos is.

Zijn er misschien ergens anders instellingen die ik vergeet om te zetten?

[ Voor 60% gewijzigd door Redle op 05-06-2019 17:52 ]

Pagina: 1