Bij opstarten een blauw scherm dat zegt
The boot configuration data for your PC is missing or contains errors

Herstarten via de recovery USB stick dus
Alvast al eens Opstartherstel geprobeerd, en deze zegt ' De PC kan niet worden hersteld met Opstartherstel'
Ik zoek het op google en kom al snel tegen dat ik volgende commandos uit DISKPART moet uitvoeren (viq command line op recovery USB stick)
bootrec /Fixmbr geeft terug ' The Operation completed successfully'
bootrec /FixBoot geeft terug ' Toegang geweigerd'
Dan ben ik die 'toegang geweigerd' gaan googlen en vond ik instructies om via diskpart de EFI te ontdekken. Zonder er bij te zeggen hoe je een EFI moet herkennen (ook niet in de in de screenshot van de instructie-blog)
Bij mij ziet het er dan zo uit.

Dus, wil dat dan zeggen dat de EFI partitie ontbreekt?
Voor zover ik begrijp is een EFI partitie simpelweg partitie van waaruit wordt opgestart (bootpartition). Wil dat zeggen dat bcd een reeks bestanden zijn die daar op horen te staan en daarom logischerwijs niet gevonden kunnen worden?
...
Relevante software en hardware die ik gebruik
Thinkpad t540p
Windows 10 Oktober update
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Zit (hopelijk voldoende) verwerkt in de vraag
...
The boot configuration data for your PC is missing or contains errors

Herstarten via de recovery USB stick dus
Alvast al eens Opstartherstel geprobeerd, en deze zegt ' De PC kan niet worden hersteld met Opstartherstel'
Ik zoek het op google en kom al snel tegen dat ik volgende commandos uit DISKPART moet uitvoeren (viq command line op recovery USB stick)
- Bootrec /rebuildbcd
- Bootrec /fixmbr
- Bootrec /fixboot
bootrec /Fixmbr geeft terug ' The Operation completed successfully'
bootrec /FixBoot geeft terug ' Toegang geweigerd'
Dan ben ik die 'toegang geweigerd' gaan googlen en vond ik instructies om via diskpart de EFI te ontdekken. Zonder er bij te zeggen hoe je een EFI moet herkennen (ook niet in de in de screenshot van de instructie-blog)
Bij mij ziet het er dan zo uit.

Dus, wil dat dan zeggen dat de EFI partitie ontbreekt?
Voor zover ik begrijp is een EFI partitie simpelweg partitie van waaruit wordt opgestart (bootpartition). Wil dat zeggen dat bcd een reeks bestanden zijn die daar op horen te staan en daarom logischerwijs niet gevonden kunnen worden?
...
Relevante software en hardware die ik gebruik
Thinkpad t540p
Windows 10 Oktober update
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Zit (hopelijk voldoende) verwerkt in de vraag
...
[ Voor 8% gewijzigd door five-five-five op 05-06-2019 14:02 ]