3x piepen uit.....

Pagina: 1
Acties:
  • 185 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• lexkam
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-01-2013
Omdat win Me opeens m'n CDrom en Brander niet meer wil zien/gebruiken en nieuwe drivers installeren etc niet werkt, dacht ik winMe opnieuw te installeren (in de bios ziet ie ze wel).
Dus opstarten van de WinMe CD en installeren (over oude heen). Fdisk gaat checken en blijft dan hangen, 3x piepen, zwart met knipperend rood power ledje.
(d8 geheugen prob, dus geheugen infineon 256Mb pc133, zo laag mogelijk gezet(pc100 cas3), en weer proberen..
Kwam nu verder, Me ging installeren maar de boel sloeg weer vast na een paar minuten (3x piepen uit..)

Is het geheugen rot?, m'n schijven?, de CD?
ik weet het niet meer, onder winMe werkt alles(internet, geluid etc,) behalve de CD en brander

btw ik heb een a7v133, TB1000, 256Mb, 3x HD, Zip, floppydrive, CDrom, CDbrander

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-08 12:16

Whuzz

Dodgeball!

Hmm, klinkt als een instabiele memory reep. Heb je geen andere reep liggen om mee te proberen? Als je meer dan 1 reepje heb kun je er ook 1 uithalen, dan proberen. Als het niet lukt nog even met de andere proberen.

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• lexkam
Ok maar dan zou ik er onder windows ook last van moeten hebben, en dan lijkt alles goed te lopen. Een progje als fdisk gebruikt nou niet echt zwaar je geheugen lijkt me?

Verwijderd

moet je ff in je bios kijke
kheb dat ook een xtje gehad en dan moet je kijke waar normaal de cdrom en fikker staan
op enter drukke en ''auto'' van automatisch kiezen
dan moet ie het doen

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Als alleen je cd & brander het niet doen, ligt het misschien aan ide kabel. Zoiezo nooit allebei aan 1 kabel.

Zoek nieuwe drivers voor cd speler en de brander. Van aopen weet ik dat ze bestaan.

Edit: Via 4 in 1 drivers zijn geinstalleerd neem ik aan...

• lexkam
Op vrijdag 27 juli 2001 12:23 schreef wwillem het volgende:
Als alleen je cd & brander het niet doen, ligt het misschien aan ide kabel. Zoiezo nooit allebei aan 1 kabel.

Zoek nieuwe drivers voor cd speler en de brander. Van aopen weet ik dat ze bestaan.

Ik ga idd ander IDE kabel proberen, en de 4in1 driver zijn uiteraard geinstalleerd.
Windows meld van m'n CDrom wel dat er een probleem (device is not working propperly) is maar de driver zijn geinstalleerd. CDbrander geeft geen problemen maar doet ook nix (zitten wel aan zelfde kabel)

Verwijderd

sorry ik keek alleen naar de 1e 2 regels dat je cdrom en fikker het nie doen

• Dr.Snuggles
  • Laatst online: 27-08 15:52
Op vrijdag 27 juli 2001 12:23 schreef wwillem het volgende:

waarom nooit aan 1 kabel :?

• Steam
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

Steam

just getting there

Dan zitten ze op één aansluiting op je plank, en kunnen ze niet tegeljkertijd aan het woord zijn, dus zijn ze trager.

Nobody knows nothing... some of us just know very little

Verwijderd

Op vrijdag 27 juli 2001 13:20 schreef Steam het volgende:
Dan zitten ze op één aansluiting op je plank, en kunnen ze niet tegeljkertijd aan het woord zijn, dus zijn ze trager.
Alsof je dat merkt bij cd's. Je kunt er beter op letten dat je geen harde schijf en cd op één kabel hebt, omdat dan je hard schijf merkbaar trager kan worden.

• Dr.Snuggles
  • Laatst online: 27-08 15:52
ah, is dat alles dus niks om me druk over te maken dat ik een nieuw mobo nodig heb
thx :)

• Steam

Steam

just getting there

Wel eens van buffer Underrun gehoord?

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Cd & hd op 1 kabel maakt geen ene reet uit hoor. 1 van de 2 kan worden aangesproken. Dus bij cd kopieren naar hd zou je het misschien merken.

• Steam

Steam

just getting there

Het ging toch om CD en CD-brander op één kabel, of vergis ik me nou?

citaat Rick17:
------------------------------------

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verplaatst van [forum=6] naar [forum=7] :).
Pagina: 1