Huidige C schijf vervangen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiriusMedia
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-03-2024
Hoi allemaal.

Ik heb een 240 SSD schijf in een montage pc zitten en wil graag naar 480GB of meer.
Maar dan moet ik WIN10 weer opnieuw installeren en alle andere software.
Hoe kan ik een perfecte kopie maken?
Ter verduidelijking, alle software is legaal. Ik heb alleen geen key meer van Windows. Ben van * naar 10 gegaan destijds.

Will

...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrSenne
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-09 14:03
Vaak wordt er met de SSD software meegeleverd om een kopie te maken. Indien dit niet het geval is, is er online vaak ook wel iets te vinden.

Opnieuw installeren is dus niet nodig, maar kan soms wel gemakkelijk zijn om van alle oude rommel af te komen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiriusMedia
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-03-2024
Thxs, maar wat is 'een goed programmatje"? Heb je een idee bij de hand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YentlSchotman
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 20-08-2023
Ik zou het programma "Macrium Software" aanraden, heb het zelf ook gebruikt en het werkt prima. Het programma kost officieel geld maar je kan een 30 dagen trail gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-09 12:23

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Wanneer je een Samsung SSD koopt krijg je er de migration software er gratis bij . Wellicht een idee om naar te kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maussert
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:37
Heb laatst nog met succes deze tool gebruikt: https://nl.easeus.com/backup-software/todo-backup-free.html
Je kunt het ook gebruiken om een clone te maken van je huidige SSD naar een grotere SSD.

Edit: Oja en je key uitlezen kun je doen met een tooltje als ProduKey: https://www.nirsoft.net/utils/product_cd_key_viewer.html

[ Voor 25% gewijzigd door maussert op 05-06-2019 13:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sweatleek
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:08

Sweatleek

404: Member Not Found

Je sleutel is gebonden aan het moederbord.

Ik zou persoonlijk windows compleet opnieuwe installeren en alle belangrijke data zelf over kopieren. Dit is vaak sneller en je ruimt ook nog lekker op ;) niet te vergenten dat je pc soms nog wat sneller word ook.

confused reality

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:21
Sweatleek schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 14:32:
Je sleutel is gebonden aan het moederbord.

Ik zou persoonlijk windows compleet opnieuwe installeren en alle belangrijke data zelf over kopieren. Dit is vaak sneller en je ruimt ook nog lekker op ;) niet te vergenten dat je pc soms nog wat sneller word ook.
-Sneller als in sneller gebruik doordat je een frisse windows hebt? Daar zul je weinig van merken.
-Sneller als in sneller klaar met de omzetting naar de grote ssd? No way. Je kopieert namelijk met zo'n 100-200 mb/'s minimaal van de ene naar de andere ssd, dus 240 GB volledig vol naar de andere schijf in 2.400 seconden, 40 min maximaal dus en waarschijnlijk in 20 min.

In 20 minuten heb ik geen:
Windows
Office
Firefox
Games
Settings

etc...

Geïnstalleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Clonezilla werkt als een tierelier. Bij Samsung kan je software downloaden als je een Samsung SSD hebt. Werkt allemaal perfect. Je kan Acronis proberen dat krijg je bij Samsung maar ook Crucial volgens mij. SSD registreren en dan kan je vaak de software downloaden.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Pagina: 1