Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe pc ... juiste werkwijze installatie windows 10 op ssd

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Kuoi
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-05-2022
Mijn vraag
...
Voor een nieuwe pc zou ik 2 ssd's insteken , 1 sata crucial van 250gb en 1 nvme M.2 van 1tb

Deze zou ik dan zo instellen dat Windows boot vanop de sata ssd (dus dit schijfje enkel voor windows boot) en dan de games installeren op de nvme.

Maar nu zie ik wel dat de nvme veel sneller is dan de gewone sata.

Kan ik dan beter een stuk van de nvme als boot nemen voor de windows , of ga ik dit niet merken ,want ik heb toch liever een apart schijfje voor Windows

Alvast bedankt voor het meedenken , Hans

Alle reacties

Verwijderd

Hoewel het op papier een gigantisch verschil in snelheid is, is het dat in de praktijk niet tenzij er heel uitzonderlijke taken op gedaan worden.

Dat verschil ga je in ieder geval met het blote oog niet waarnemen - voor games geldt dat overigens ook. Je mag van groot geluk spreken als het laden van een game een seconde sneller is.

Maar wie weet veranderd dat in de toekomst en dan is het wel de moeite waard

• maubaan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 21-11 15:42
je kan bij het installeren van windows je NVME drive splitsen in apparte partities. geef je windows bijv een 256 GB ruimte, en gebruik de het andere deel van de 1 TB voor je games. dan kan je altijd nog de 256 Gb ssd gebruiken mocht je NVME vol raken. en anders kan je dat ook weer indelen voor bijv. documenten opslag, programma installaties of backup.

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

• Kuoi
Alvast bedankt voor de reacties, ik ga dus de sata ssd gebruiken voor windows boot ...

Nog een vraagje :
Ik heb dit reeds gedaan op mijn zoon zijn pc ,maar nu blijkt windows toch de "gebruikers"-mappen opnieuw naar de c-schijf te hebben gebracht.

Ik had deze dus ingesteld dat ze op zijn aparte schijf kwamen en in het begin was dat ook zo, , maar nu blijken die opnieuw te downloaden enzo naar de c-schijf.

Een update mss ,of heb ik iets te weinig gedaan zoals register sleutel aanpassen ofzo ?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@Kuoi Google eens op "user folder redirection" ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Kuoi schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 13:39:
Alvast bedankt voor de reacties, ik ga dus de sata ssd gebruiken voor windows boot ...

Nog een vraagje :
Ik heb dit reeds gedaan op mijn zoon zijn pc ,maar nu blijkt windows toch de "gebruikers"-mappen opnieuw naar de c-schijf te hebben gebracht.

Ik had deze dus ingesteld dat ze op zijn aparte schijf kwamen en in het begin was dat ook zo, , maar nu blijken die opnieuw te downloaden enzo naar de c-schijf.

Een update mss ,of heb ik iets te weinig gedaan zoals register sleutel aanpassen ofzo ?
Heb je deze stappen doorlopen?

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Kuoi schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 13:39:
Nog een vraagje :

Als je windows op de juiste schijf/partitie hebt gezet is de C-schijf toch je windows systeemschijf?
Als de gebruikersmappen op "C" staan, dan staat windows daar ook.

🖥️ | 🚗

• Kuoi
MadMarky schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 13:44:
[...]

Als je windows op de juiste schijf/partitie hebt gezet is de C-schijf toch je windows systeemschijf?
Als de gebruikersmappen op "C" staan, dan staat windows daar ook.
Ja ,maar ik zet de gebruikers mappen dan naar een andere schijf om ruimte te besparen enzo.

Maar allicht heb ik voor zover ik het zie de partitie geselecteerd ipv eerst zelf een map aan te maken.
Bij herinstallatie van de pc ga ik dit dan eerst zo wijzigen en dan zie ik wel of ze op de andere schijf blijven.

Alvast bedankt voor het meedenken , Hans

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Dat deed ik ook toen ik mijn eerste 60GB SSD had. Waarom zou je dat nog doen bij modellen met 250+GB ruimte? Het verplaatsen van gebruikersmappen en dergelijke biedt alleen maar meer potentie voor latere problemen.

🖥️ | 🚗

Pagina: 1