Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Windows opvolger voor MacBook Air

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Brick Top
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08-11 12:52
Hallo iedereen,

Vijf jaar geleden kochten wij een MacBook Air en ondanks dat ik haast uitsluitend positief ben over dit toestel, kunnen mijn vriendin en ik na 20 jaar Windows te gebruiken nog steeds niet volledig wennen aan macOS. Daarom ook dat we hebben besloten nu opnieuw voor een Windows toestel te gaan.
  • Budget: Om en bij de 1000eur
  • Schermgrootte: Lang getwijfeld tussen 15inch en 13inch maar aangezien we onze Air nooit als te klein hebben ervaren, gaan we het wellicht houden op 13inch.
  • Waarvoor gebruiken: Office pakket (véél Word) en browsen zullen de hoofdmoot uitmaken. Gamen nauwelijks of niet. Misschien wel af en toe een sporadisch filmpje of simpel Photoshopje.
  • Waar gebruiken: Op bureau, op de keukentafel, maar ook op schoot vanuit de zetel. Toestel zal ook af en toe worden meegenomen on the road.
  • Form Factor: Wat dat betreft zijn we wel enorme fan geworden van de MacBook Air. Clean, strak, volledig stil,...
Gisteren heb ik zelf even de tijd genomen om wat research te doen en tot dusver ben ik vooral gecharmeerd door de Huawei MateBook 13. Qua form factor is er duidelijk naar de Macbook Air gekeken en daarnaast beschikt ie ook over een 3:2 scherm, wat blijkbaar aangenaam moet werken in Word, tijdens browsen etc. (zelf geen ervaring met 3:2 dus ben benieuwd naar jullie ervaringen). Een iets mindere batterij wordt hier en daar als minpunt genoemd maar een dealbreaker is het blijkbaar nergens.

Voorlopig staat de Huawei dan ook bovenaan het lijstje. De Dell XPS 13 zou ook zeker en vast een kanshebber zijn maar als je daar een i5 versie van wilt, ben je toch al minstens 1400eur kwijt - wat toch meteen een stukje duurder is dan de Huawei. Andere merken konden mij tot dusver nog niet echt charmeren maar mogelijks heb ik er hier en daar wel een paar gemist.

Dus mijn vraag aan jullie: wat zouden jullie doen in mijn plaats? Voor de Huawei gaan? Toch doorsparen voor de Dell? Andere opties bekijken?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Groeten,
V.

Alle reacties

• YDeciever
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 30-12-2022
Volgens mij een best goede bang voor de bucket.
Ik weet alleen even hoe het zit met Huawei, Windows en het handels debacle. Misschien heeft dat even niks met elkaar te maken.

Dell XPS zou ook gewoon een goede aankoop zijn.
Misschien kan je ook kijken naar de Asus Zenbook?

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-09 20:25

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 𝗁𝗈𝖾𝖿𝗍 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Voor 999,- heb je ook de MateBook 13 met i5
Die i5 presteert nagenoeg hetzelfde als de i7 variant. https://cpu.userbenchmark...i5-8265U/m591977vsm566107

pricewatch: Huawei MateBook 13 WRT-W29I (53010GBF, Qwerty toetsenbord)

Natuurlijk heb je dan wel 256GB ipv 512GB opslag in die i5 versie.

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾