Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axety
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-05 13:40
Hallo allemaal,

Ik heb een Macbook Pro Retina 15" uit mid 2012 die niet meer wil opstarten.

Op mijn 256GB SSD heb ik een partitie van 80 GB voor Windows en de rest voor macOS. Nu gaf hij de laatste tijd al problemen met zo maar uitvallen en moeite met opstarten. Maar nu is het echt gedaan en loopt die vast bij alles wat ik probeer. Soms geeft hij een scherm met "Your computer restarted because of a problem. Press a key or wait a few seconds to continue starting up."

Ik kan alleen internet recovery mode ingaan met de toetsen combi option + cmd + R + power, hier kan ik het netwerk selecteren maar daarna loopt hij ook weer vast. Andere combinaties voor recovery werkt überhaupt niet. De Apple hardware test wil die wel draaien en geeft hierbij aan dat er geen problemen zijn.

Ik heb nog wel een externe harde schijf met een recente back-up, die kan ik ook terug zien in als ik de computer opstart met de option knop ingedrukt. Daarnaast zie ik de MacosOX en Herstel- 10.8.5 schijven, mijn Windows partitie staat er niet tussen.

Heeft iemand nog een idee hoe ik mijn Macbook kan herstellen?

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-04 11:51
Als dit nog het model is waar je zelf het geheugen kan vervangen is dat de moeite waard om te proberen. De kernel panics waar je het over hebt duiden vaak op een geheugen probleem. Mocht dat het niet zijn, dan zijn is je andere optie om een andere harddisk te proberen (als dit ook nog het model is waar je dit zelf kan doen).

Als dit beide geen soelaas biedt, dan is het waarschijnlijk een mainboard probleem en kan je er weinig meer mee ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 16:44
is waarschijnlijk kabelbreuk in de flatcable van je HDD
https://www.bol.com/nl/p/...id-2012/9200000075597767/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axety
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-05 13:40
Dat geheugen probleem vind hij dan niet terug in de Apple Hardware test?

Ik ga hem morgen eens openschroeven, maar heb niet zomaar een andere SSD bij de hand om te kijken of dit het probleem is. Is er nog een andere manier om te checken of je SSD gaar is?

Bedankt voor de snelle reacties trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvanpruissen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-12-2024

rvanpruissen

rePear.it

Flatcable is het niet >> SSD.
Geheugen zou kunnen >> maar niet te vervangen bij dit model helaas.

Als het een 15" model is, dan kan het goed de grafische mux zijn die dit probleem oplevert. Bekend probleem bij dat model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-05 05:28
Als Internet Recovery vastloopt is het niet de SSD. Wat rvanpruissen zegt: geheugen of gpu...

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvanpruissen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-12-2024

rvanpruissen

rePear.it

Geronimous schreef op maandag 10 juni 2019 @ 14:13:
Als Internet Recovery vastloopt is het niet de SSD. Wat rvanpruissen zegt: geheugen of gpu...
Ik zei alleen niet GPU ;) De mux is goed te fixen, de GPU begin ik niet aan.
Pagina: 1