Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirkbd94
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22-05 13:45
Beste mede-tweakers,

Op dit moment ben ik bezig met het afronden van mijn HBO-opleiding Business IT & Management (voltijd). Hiervoor had ik MBO-4 ICT- en netwerkbeheerder gestudeerd en ook succesvol afgerond.

Nu ben ik gaan oriënteren welke richting ik na mijn studie op wil gaan. Het lijkt me leuk om iets te gaan doen met cybersecurity, alleen heb ik daar niet zoveel ervaring mee.

Daarom ben ik van plan om een traineeship te volgen om zo de nodige kennis en ervaring bij te spijkeren.
Nu zijn er verschillende bedrijven die zo'n traineeship aanbieden zoals Axians en PWC.

Zijn er hier mensen die zo'n traineeship hebben gevolgd en afgerond? Dan kom ik met die personen graag in contact.

Ik woon zelf namelijk in het Zuid-Westen van Nederland, dus traineeship ver in het Noorden zijn uitgesloten,

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirkbd94
Niemand die mij kan helpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:10

Zenix

BOE!

Ik verwacht niet dat mensen daar veel ervaring mee hebben, maar wat wil je gaan doen in cyber security? Je moet niet verwachten dat je met een traineeship voldoende gaat leren over cyber security, dat zal voornamelijk uit jezelf moeten komen. Begin maar met een paar cursussen (gratis) op Cybrary. Dan krijg je ook een betere indruk van cyber security.

[ Voor 49% gewijzigd door Zenix op 07-06-2019 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batavia
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-05 22:13
Een (betaalde) traineeship is een goed begin om ervaringbop te doen aan het begin van je carrière. Dat ga je niet krijgen met een cursus.

Zorg wel dat je er ook snel weer uit komt anders word het gebruikt om je salaris laag te houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:10

Zenix

BOE!

peltco schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 20:33:
Een (betaalde) traineeship is een goed begin om ervaringbop te doen aan het begin van je carrière. Dat ga je niet krijgen met een cursus.

Zorg wel dat je er ook snel weer uit komt anders word het gebruikt om je salaris laag te houden
Ik heb ook niet aangegeven dat je met een cursus ervaring op kan doen, maar wel de kennis die je nodig hebt om een keuze te maken voor een traineeship. Daarnaast is een traineeship maar een begin, in de security moet je continu blijven leren en certificeren.

TS geeft aan dat hij weinig ervaring heeft met cyber security, terwijl die daar wel heen wilt. Voordat je voor een bepaalde richting gaat kiezen lijkt het mij altijd verstandig om je te verdiepen in die richting. Dan zijn de korte intro cursussen wel een goed middel om toch een beeld te krijgen. Maar dat is afhankelijk van welke kant TS op wilt gaan. Want cyber security is zeer breed.

[ Voor 10% gewijzigd door Zenix op 07-06-2019 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Moet je nog afstuderen of ben je daar al mee bezig?

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batavia
  • Laatst online: 27-05 22:13
@Zenix Ik denk juist dat van een traineeship je veel leert en ook leert of je het leuk vind. Als je het niks vind kan je nog steeds de overstap maken naar een ander IT stuk. Terwijl bij een traineeship je juist ziet hoe het echt is.

Een cursus is (soms) meer op het punt van theoretisch interessant maar hoeft dan weer niks met je echte werkzaamheden te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjosz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-05 09:01
Ik heb op de afdeling gewerkt die nu de traineeship bij PwC heeft opgezet, inmiddels is er van alles veranderd maar wellicht kan ik wat van je vragen
(via PM) beantwoorden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krulliebol
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08-01 18:52
Denk dat ervaring sowieso heel wat waard is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-07-2024
Cybersecurity heb ik mij laten vertellen is een lastigere markt voor een dergelijke traineeship. Er zijn volgens mijn bronnen nog weinig senior professionals die de tijd hebben of de ruimte om een trainee op te leiden. Er zijn daarom niet veel bedrijven die een volledige/goede opleiding nu aanbieden.

Verder denk ik wel dat je aan de slag kan, al zal dat niet een officiele traineeship wellicht zijn. Kijk eens op de site van The Hague Security Delta en Fox IT.

Software engineer is denk ik ook een goede basis om verder te gaan in Cybersecurity lijkt me.

PWC en dergelijke advieskantoren zou ik vermijden (zeker de advocatenkantoren). Dat is een persoonlijke mening, je wilt lijkt me bij bedrijven werken die cybersecurity en IT als core business hebben. Althans dat is mijn advies.

Een uitzondering is wellicht de politie/recherche/OM (TNO?). Deze partijen hebben grote behoefte aan ITérs. Althans als jurist kan ik zeggen dat ze die hard nodig hebben. Verder de dataverwerkers (bedrijfsinformatie) kunnen nu wellicht snel uitkomst bieden.

Conclusie: zeer waardevolle richting, maar kijk ook eens naar het buitenland voor opties. De grote clubs zitten niet altijd met hun mensen in Nederland. Ik lees nu dat je Noord Holland te ver vindt, tsja dan wordt het lastiger. Wat is het probleem?

[ Voor 23% gewijzigd door LucyLG op 08-06-2019 22:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Een kennis is bij Capgemeni als cybersecurity expert aan de slag gegaan. Zij is met een universitaire rechtenstudie daar toch aangenomen. Ik weet alleen niet of het een traineeship was of gewoon een juniorfunctie, maar schijnbaar neemt Capgemeni dus wel mensen zonder al te veel voorkennis van cybersecurity aan. Je hoeft ze alleen maar te overtuigen om je aan te nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 09:44
Ik werk zelf in de cybersecurity, achtergrond ligt in bedrijfskunde maar door een kans bij een werkgever de overstap gemaakt.

Wat ik merk en zie, is dat er twee dingen spelen in deze markt. Er is een enorm tekort aan personeel, waardoor wij met z’n allen te veel opdrachten hebben en weinig tijd kunnen investeren in het opleiden van juniors. Daarnaast zijn het veelal consultancyklussen en dat werkt nooit goed in combinatie met een junior het vak leren. Je kunt met een blended rate gaan werken, maar in de praktijk moet je gewoon al goed meekunnen en zelfstandig aan de slag gaan.

Als ik een tip mag geven, zou ik gewoon wat bedrijven aanschrijven met jouw vraag en kijken of je kennis kunt maken. En ook bedenken wat je precies wil: de harde kant van cybersecurity (pentester bijvoorbeeld), of de zachte kant (ISO-normeringen en security officer/CISO). Je kunt ook CSX foundations doen, soort basiscertificaat binnen dit vakgebied. Certificaat en examen kosten iets van $150,-, maar met jouw achtergrond moet dat geen probleem zijn. Mooier is natuurlijk kunnen starten bij een werkgever en dat diegene je een aantal cursussen laat doen.

Wat is overigens de reden dat je een traineeship wilt volgen? Naast het feit dat je wat standaard cursussen zult volgen, zoals Prince2 en ITIL, wordt een traineeship steeds vaker ingezet om breed opgeleid te worden, dan echt kennis te gaan maken met een vakgebied. Je zult dan ook al een zekere basiskennis moeten hebben voordat je aangenomen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik denk dat de Motiv Academy iets is wat jij zoekt!

https://motiv-academy.nl

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirkbd94
Zenix schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 21:02:
[...]

Ik heb ook niet aangegeven dat je met een cursus ervaring op kan doen, maar wel de kennis die je nodig hebt om een keuze te maken voor een traineeship. Daarnaast is een traineeship maar een begin, in de security moet je continu blijven leren en certificeren.

TS geeft aan dat hij weinig ervaring heeft met cyber security, terwijl die daar wel heen wilt. Voordat je voor een bepaalde richting gaat kiezen lijkt het mij altijd verstandig om je te verdiepen in die richting. Dan zijn de korte intro cursussen wel een goed middel om toch een beeld te krijgen. Maar dat is afhankelijk van welke kant TS op wilt gaan. Want cyber security is zeer breed.
Cursussen volgen is inderdaad handig om snel te weten te komen over de ins en outs van cybersecurity en geeft de werkgever ook snel de impressie dat ik leergierig ben.
Ik ben zelf van plan om cursussen te gaan volgen bijv. bij Edumy.

Cybersecurity is zeer breed, vandaar dat ik met een traineeship wil achterhalen welke kant ik op wil gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirkbd94
WhatsappHack schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 22:01:
Moet je nog afstuderen of ben je daar al mee bezig?
hopelijk ben ik vrijdag afgestudeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirkbd94
LucyLG schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 22:02:
Cybersecurity heb ik mij laten vertellen is een lastigere markt voor een dergelijke traineeship. Er zijn volgens mijn bronnen nog weinig senior professionals die de tijd hebben of de ruimte om een trainee op te leiden. Er zijn daarom niet veel bedrijven die een volledige/goede opleiding nu aanbieden.

Verder denk ik wel dat je aan de slag kan, al zal dat niet een officiele traineeship wellicht zijn. Kijk eens op de site van The Hague Security Delta en Fox IT.

Software engineer is denk ik ook een goede basis om verder te gaan in Cybersecurity lijkt me.

PWC en dergelijke advieskantoren zou ik vermijden (zeker de advocatenkantoren). Dat is een persoonlijke mening, je wilt lijkt me bij bedrijven werken die cybersecurity en IT als core business hebben. Althans dat is mijn advies.

Een uitzondering is wellicht de politie/recherche/OM (TNO?). Deze partijen hebben grote behoefte aan ITérs. Althans als jurist kan ik zeggen dat ze die hard nodig hebben. Verder de dataverwerkers (bedrijfsinformatie) kunnen nu wellicht snel uitkomst bieden.

Conclusie: zeer waardevolle richting, maar kijk ook eens naar het buitenland voor opties. De grote clubs zitten niet altijd met hun mensen in Nederland. Ik lees nu dat je Noord Holland te ver vindt, tsja dan wordt het lastiger. Wat is het probleem?
toon volledige bericht
Ik had altijd begrepen dat een van de Big 4 goed op je CV staat, maar ik snap je redenering.

Zelf heb ik nog niet over nagedacht om naar het buitenland te gaan kijken. Ik zal me daarin gaan oriënteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirkbd94
Tehh schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 22:12:
Een kennis is bij Capgemeni als cybersecurity expert aan de slag gegaan. Zij is met een universitaire rechtenstudie daar toch aangenomen. Ik weet alleen niet of het een traineeship was of gewoon een juniorfunctie, maar schijnbaar neemt Capgemeni dus wel mensen zonder al te veel voorkennis van cybersecurity aan. Je hoeft ze alleen maar te overtuigen om je aan te nemen :)
Ik heb zelf 2/3 jaar geleden een inhouse dag bijgewoond bij Capgemeni. Alleen het bedrijf sprak mij niet echt aan. Wellicht dat het nu anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirkbd94
Orangelights23 schreef op zondag 9 juni 2019 @ 08:53:
Ik werk zelf in de cybersecurity, achtergrond ligt in bedrijfskunde maar door een kans bij een werkgever de overstap gemaakt.

Wat ik merk en zie, is dat er twee dingen spelen in deze markt. Er is een enorm tekort aan personeel, waardoor wij met z’n allen te veel opdrachten hebben en weinig tijd kunnen investeren in het opleiden van juniors. Daarnaast zijn het veelal consultancyklussen en dat werkt nooit goed in combinatie met een junior het vak leren. Je kunt met een blended rate gaan werken, maar in de praktijk moet je gewoon al goed meekunnen en zelfstandig aan de slag gaan.

Als ik een tip mag geven, zou ik gewoon wat bedrijven aanschrijven met jouw vraag en kijken of je kennis kunt maken. En ook bedenken wat je precies wil: de harde kant van cybersecurity (pentester bijvoorbeeld), of de zachte kant (ISO-normeringen en security officer/CISO). Je kunt ook CSX foundations doen, soort basiscertificaat binnen dit vakgebied. Certificaat en examen kosten iets van $150,-, maar met jouw achtergrond moet dat geen probleem zijn. Mooier is natuurlijk kunnen starten bij een werkgever en dat diegene je een aantal cursussen laat doen.

Wat is overigens de reden dat je een traineeship wilt volgen? Naast het feit dat je wat standaard cursussen zult volgen, zoals Prince2 en ITIL, wordt een traineeship steeds vaker ingezet om breed opgeleid te worden, dan echt kennis te gaan maken met een vakgebied. Je zult dan ook al een zekere basiskennis moeten hebben voordat je aangenomen wordt.
toon volledige bericht
De reden dat ik een traineeship wil volgen is dat ik nog geen idee heb of ik richting de harde of zachte kant wil gaan binnen de cybersecurity. Daarnaast heb ik nog niet zoveel kennis en ervaring, en bedrijven zullen mij daarom ook nooit aannemen. Vandaar dat ik mijn kennis en ervaring door middel van een traineeship wil gaan opbouwen. Ik zal zelf eerst een aantal hacking/cybersecurity cursussen gaan volgen bijv. bij Edumy om zo de nodige kennis op te bouwen en aan de werkgevers te laten zien dat ik leergierig ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316512

LucyLG schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 22:02:
De grotere sec bedrijven / die sec serieus nemen hebben vaak wel een mogelijkheid hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerCy
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-02 21:27
Wat @degroot hier inderdaad al aangeeft https://motiv-academy.nl is een mooie opstap.

Hierbij een quote van de site:

"Je start met een arbeidscontract voor bepaalde tijd. Naast ons cyber security elite programma krijg je een marktconform salaris van € 2.600 als je een hbo-diploma hebt en € 2.800 als je een wo-diploma hebt. Dit salaris is op basis van een fulltime werkweek (40 uur). Verder krijg je bij Motiv Academy 22,5 vakantiedagen per jaar op basis van een fulltime werkweek. Wij vergoeden je reiskosten of je krijgt een Motiv Academy leaseauto.

Naast deze arbeidsvoorwaarden zorgen wij voor een hypermoderne werkomgeving met goede koffie en thee, een gezonde uitgebreide lunch en elke 13e van de maand een gezellige borrel in ons eigen Motiv Grand Café."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
Dirkbd94 schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 12:53:
[...]

Ik had altijd begrepen dat een van de Big 4 goed op je CV staat, maar ik snap je redenering.

Zelf heb ik nog niet over nagedacht om naar het buitenland te gaan kijken. Ik zal me daarin gaan oriënteren.
De big four staat zeker ook niet slecht op je CV, maar de IT afdeling wordt daar, door hen, enigszins als een ondersteunende dienst gezien. Ik heb er ervaring mee en zou zelf niet als "ondersteuner" louter willen werken. Het is enorm waardevol werk uiteraard bij de big 4, niets ten nadele van het werk als IT'er daar, maar je bent niet zozeer bezig met research en development van de IT op zichzelf.

Je tijd wordt vaak opgeslokt door crisismanagement en roodgloeiende telefoontjes van mensen die niets van IT snappen. In ieder geval als junior ben je veel bezig met enigszins stomme vragen en werkzaamheden uit te voeren die niet erg high end zijn (en laptop die niet werkt omdat iemand iets heeft gedownload illegaal etc).

Ik heb meer voorbeelden, maar het is Tweaker onwaardig om die hier te vermelden. Verder werken veel dienstverleners snachts en internationale kantoren hebben IT'ers die hun bed uit moeten komen indien de email snachts niet werkt (of zelfs nachtdiensten hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirkbd94
MerCy schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 14:42:
Wat @degroot hier inderdaad al aangeeft https://motiv-academy.nl is een mooie opstap.

Hierbij een quote van de site:

"Je start met een arbeidscontract voor bepaalde tijd. Naast ons cyber security elite programma krijg je een marktconform salaris van € 2.600 als je een hbo-diploma hebt en € 2.800 als je een wo-diploma hebt. Dit salaris is op basis van een fulltime werkweek (40 uur). Verder krijg je bij Motiv Academy 22,5 vakantiedagen per jaar op basis van een fulltime werkweek. Wij vergoeden je reiskosten of je krijgt een Motiv Academy leaseauto.

Naast deze arbeidsvoorwaarden zorgen wij voor een hypermoderne werkomgeving met goede koffie en thee, een gezonde uitgebreide lunch en elke 13e van de maand een gezellige borrel in ons eigen Motiv Grand Café."
Lijkt mij zeker een goede keuze, alleen wel een eindje vandaan. Maar zal eens contact opnemen.
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirkbd94
LucyLG schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 20:59:
[...]

De big four staat zeker ook niet slecht op je CV, maar de IT afdeling wordt daar, door hen, enigszins als een ondersteunende dienst gezien. Ik heb er ervaring mee en zou zelf niet als "ondersteuner" louter willen werken. Het is enorm waardevol werk uiteraard bij de big 4, niets ten nadele van het werk als IT'er daar, maar je bent niet zozeer bezig met research en development van de IT op zichzelf.

Je tijd wordt vaak opgeslokt door crisismanagement en roodgloeiende telefoontjes van mensen die niets van IT snappen. In ieder geval als junior ben je veel bezig met enigszins stomme vragen en werkzaamheden uit te voeren die niet erg high end zijn (en laptop die niet werkt omdat iemand iets heeft gedownload illegaal etc).

Ik heb meer voorbeelden, maar het is Tweaker onwaardig om die hier te vermelden. Verder werken veel dienstverleners snachts en internationale kantoren hebben IT'ers die hun bed uit moeten komen indien de email snachts niet werkt (of zelfs nachtdiensten hebben).
Uit jouw tekst begrijp ik dat het geen goede plek is om in het begin meer te leren over cybersecurity. Het is denk ook niet de bedoeling om alleen IT-gerelateerde support te geven. Ik zal me dus meer omringen met bedrijven waar security in hun core business zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
Dirkbd94 schreef op zondag 23 juni 2019 @ 20:18:
[...]

Uit jouw tekst begrijp ik dat het geen goede plek is om in het begin meer te leren over cybersecurity. Het is denk ook niet de bedoeling om alleen IT-gerelateerde support te geven. Ik zal me dus meer omringen met bedrijven waar security in hun core business zit.
Wat ik exact bedoel is dat de grote dienstverlenende kantoren zelf naar mijn inzicht geen specifieke software zullen ontwikkelen tegen bijvoorbeeld cybercrime. Je bent met een zeer breed scala van IT bezig van belangrijk naar zeer onbenullig.

De meeste bedrijven hebben om de laatste reden vaak een systeem waarin je een "ticket" aanmaakt bij de IT afdeling en dat er dan contact opgenomen wordt of je krijgt een bericht terug. Anders staat de telefoon wellicht roodgloeiend hele dag. Ik ken mensen die IT inschakelde omdat de pc monitor het niet deed en later blijkt dat de stekker niet in contact zit. Indien het wachtwoord het niet doet omdat capslock aanstaat, of dat je geen wachtwoord hebt en gewoon op enter kan drukken en de persoon "enter" intypt. Lijkt mij geen leuk IT werk..

Ik heb zelf als jurist/advocaat gewerkt op dergelijke kantoren, en hoe waardevol IT ers daar uiteraard zijn, is het mijns inziens geen goede startpositie. Deze kantoren zijn uiteraard vaak wel op zoek en ze zullen wellicht meer betalen (ik heb vernomen dat een startpositie voor een afgestudeerde HBO'er EUR 2300 bruto niet ongebruikelijk is en kan zelf meer zijn gezien de markt, EUR 2500- EUR 3000 is niet raar daar). De doorgroei in je positie is beperkter dan bij bedrijven die in IT werken uiteraard, meer dan hoofd van de IT afdeling is in beginsel niet mogelijk (tenzij je meer algemene bestuurstaken gaat uitvoeren o.i.d.).

Ik zeg dus ga voor de mooie innovatieve techbedrijven en niet voor het geld. Cybersecurity is op dit moment lastiger om een traineeship in te vinden is mij verteld door de scholen omdat er te weinig capaciteit is bij ervaren professionals.

@MerCy ik zie inderdaad wat Motiv Academy aanbiedt (die koffie en thee slaat wel echt nergens op). Ze betalen wel goed vind ik, maar gedurende 6 maanden doe je 2 dagen per week zelfstudie klassikaal of thuis o.i.d.. Dat is geen volledige werkweek lijkt me. Er kan een addertje zijn dat je eigenlijk 60% werkt gezien die twee dagen en dan is je salaris dus EUR 1560 bruto ipv EUR 2600. Je werkt 60% en die vakantiedagen ben ik niet zo van onder de indruk 22,5. Werken en leren is geen 40 uur werken lijkt me.

Verder krijg je een bepaalde tijd contract, indien dat afloopt sta je weer buiten. Het kan zo zijn dat ze niet verder willen met je of dat je nergens wordt geplaatst.

Indien je contract niet wordt verlengd is het wel enigszins ongebruikelijk dat je moet terugbetalen lijkt me maar het kan wel juridisch.

Indien je wordt je geplaatst bij een klant of intern zal je een nieuw contract krijgen. Dat maakt het lastiger om zelf een bedrijf uit te gaan zoeken (weet je wie hun klanten zijn en heb je volledige eigen keuze?). Kan het zijn dat ze je detacheren bij die klant? Kan je een plek weigeren indien je het niet leuk vindt?

Champions league cyber security zeggen ze. Ik ben benieuwd hoe ze dat gaan aanbieden, je hebt al een HBO. Heb je nog meer cursussen nodig? Kan je die zelf niet ook doen?

Ik denk dat je in de praktijk ook het vak kan leren. Fox IT zit in Delft, die zijn zeker champions league lijkt me...learning by doing en alle vrijheid om te vertrekken. Een lease auto zou ik me niet door laten verleiden en het salaris ook niet. Lease autos zijn niet volledig gratis namelijk. Het is een vergoeding in natura waar je belasting over betaalt. Laat ze je maar een bedrijfsauto ter beschikking stellen voor tripjes tijdens werktijd. Eens?

[ Voor 43% gewijzigd door LucyLG op 24-06-2019 18:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:38

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

degroot schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 14:50:
Ik denk dat de Motiv Academy iets is wat jij zoekt!

https://motiv-academy.nl
Als ik naar die site kijk krijg ik een beetje de kriebels. Het ziet er erg commercieel uit en het lijkt door de letters heen of het gaat om een SOC analyst baan aangevuld met cursussen. Of dat nu is wat een goede traineeship maakt betwijfel ik.

"In 8 maanden opgeleid worden tot een cyber security specialist op Champions League niveau"? De echt goede specialisten doen jaren om goede kennis op te bouwen en houden dit altijd bij! Juist in dit vakgebied verouderd het eea zeer snel.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
Bor schreef op maandag 24 juni 2019 @ 20:40:
[...]

Als ik naar die site kijk krijg ik een beetje de kriebels. Het ziet er erg commercieel uit en het lijkt door de letters heen of het gaat om een SOC analyst baan aangevuld met cursussen. Of dat nu is wat een goede traineeship maakt betwijfel ik.

"In 8 maanden opgeleid worden tot een cyber security specialist op Champions League niveau"? De echt goede specialisten doen jaren om goede kennis op te bouwen en houden dit altijd bij! Juist in dit vakgebied verouderd het eea zeer snel.
Ik vind de bewoordingen van deze club vreemd. Champions league? OV chipkaart hacken en hoe dan moet? Ze leiden je op als specialist maar zeggen dat je een alleskunner wordt. Dit ook:

Een hypermoderne werkplek in ons Security Operations Center met goede koffie en thee;

Het lijkt erop dat ze snel mensen opleiden in dit vak en die dan verkopen aan bedrijven. Het is na 8 maanden ook finito en dan ga je ergens anders heen c.q. wordt geplaatst. Soort uitzendbureau.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:06

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Pure Marketing, en slechte ook :X

Als ik @Dirkbd94 was zou ik eens via Linkedin proberen contacten te leggen met security officers bij banken en multinationals. Denk aan de ING's, Philipsen, ASML's en anderen van deze wereld. Gewoon daar voorleggen ie je bent en wat je zoekt en of ze tips hebben. Je hoeft er maar eentje te hebben die zegt "loop maar mee, leuk" en je zit gebakken. Kan wel zijn tegen een laag (of geen) salaris, maar die kennis op je cv spreekt wel boekdelen. En eenmaal binnen is het ook een stuk makkelijker om naar een vast dienstverband te kunnen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 09:44
Motiv is wel goed hoor, hun traineeship kan ik niet beoordelen, maar qua bedrijf hebben wij meerdere keren zaken met ze gedaan. De tekst is natuurlijk afgestemd op studenten en net afgestudeerden, dan krijg je dat :P

@Dirkbd94 Ik ben zelf consultant in de cyber security en heb een aantal vaste rollen die ik vervul. Nu ben ik voor minimaal de rest van dit jaar security officer bij twee organisaties. Mijn achtergrond ligt in de bedrijfskunde en ik heb bewust de overstap gemaakt. Gezien jij al een achtergrond in IT hebt, denk ik dat het voor jou eenvoudiger moet zijn om ergens te beginnen. Helaas nemen wij geen juniors aan, het is lastig opleiden als je allemaal consultants bent. Wel kan ik eens vragen of je mee kunt lopen met mij of een aantal collega's. Stuur maar een PM als je interesse hebt!
Pagina: 1