Vraag

• jipstar
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-12-2024
Ik ben op zoek naar een midrange telefoon max 400,- met als belangrijkste eisen:
- uitstekende camera
- lange accu duur
- broekzak formaat
- headphone aansluiting

Zelf kom ik nu steeds uit op de Galaxy A50, maar kom er niet uit hoe goed deze camera is. Kijk zelf graag bij DxoMark, maar hier staat hij niet bij.
De Google Pixel 3a is ook een interessante optie.
Galaxy S8 kom ik ook vaak tegen...

Xiaomi valt af, heb zelf de Mi Note 3 en heb laatste maanden veel klachten over echo op de lijn.
Huawei valt af, zeker sinds dat gedoe met spyware.

- Kan iemand duiden wat de kwaliteit is van de Galaxy A50?
- Heeft iemand een andere goede suggestie?

Alvast dank

Alle reacties

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Echo op de lijn? Dat komt gewoon door je hoesje die voor echo zorgt.

• RetroHead
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:57
Ik heb zelf de A50 nu een maand in bezit. Ik vind de foto kwaliteit goed genoeg te noemen.

De wilde angle Lens valt me tegen, deze toont meer ruis en wazige frames door trage schutter.

De normale camera doet het wel echt prima. Ik maak veel foto's van de kids, vooral binnen. Nog niet echt getest met donkere setting moet ik wel zeggen.

Grootste stoorfactor is de in screen fingerprint sensor. Deze is echt traag waardoor ik hem eigenlijk altijd omzijl met face unlock en pincode. Verder wel tevreden over het scherm, het os en de accuduur.

Do more

• jipstar
ChinaGeek schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 10:22:
Echo op de lijn? Dat komt gewoon door je hoesje die voor echo zorgt.
Ik heb het hoesje al een jaar denk ik, maar de echo pas sinds januari. Kwam ongeveer tegelijk met de update van hun MIUI. Daarom denk ik niet dat dit de oorzaak kan zijn.

Voor alle zekerheid ga ik het wel proberen zonder, je weet maar nooit. Dank voor je reactie

• jipstar
Dank voor je reactie.
Camera is wel echt belangrijk dus ik vraag mij af; kun je het vergelijken met één van de meer high-end modellen? Of is het toch aanzienlijk minder?

• jipstar
RetroHead schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 10:32:
Ik heb zelf de A50 nu een maand in bezit. Ik vind de foto kwaliteit goed genoeg te noemen.

De wilde angle Lens valt me tegen, deze toont meer ruis en wazige frames door trage schutter.

De normale camera doet het wel echt prima. Ik maak veel foto's van de kids, vooral binnen. Nog niet echt getest met donkere setting moet ik wel zeggen.

Grootste stoorfactor is de in screen fingerprint sensor. Deze is echt traag waardoor ik hem eigenlijk altijd omzijl met face unlock en pincode. Verder wel tevreden over het scherm, het os en de accuduur.
Dank voor je reactie.
Camera is wel echt belangrijk dus ik vraag mij af; kun je het vergelijken met één van de meer high-end modellen? Of is het toch aanzienlijk minder?

• RetroHead
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:57
Ik zou zeggen dat het niet mee kan met de high end modellen, het is echt een stap terug. Als je gewend bent aan een google pixel of iphone dan zou ik deze niet nemen.

Echter had ik hiervoor een iphone 6 en ben ik wel tevreden met de kwaliteit, deze is vergelijkbaar met de normale lens echter de groothoeklens is beduidend minder scherp.

Do more

• StanNL
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 05-06 00:47
Als je zoekt naar een goede camera in een smartphone tegen een degelijke prijs, dan moet je echt eens kijken naar de Pixel 3a inderdaad. Die heeft één van de beste smartphonecamera's, net zoals de duurdere Pixel 3 en 3 XL

• jipstar
StanNL schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 19:15:
Als je zoekt naar een goede camera in een smartphone tegen een degelijke prijs, dan moet je echt eens kijken naar de Pixel 3a inderdaad. Die heeft één van de beste smartphonecamera's, net zoals de duurdere Pixel 3 en 3 XL
Dank je wel. Ik neig daar ook naar, al lijkt de accuduur wel stukken minder van kwaliteit. En die kost alweer 480..

• StanNL
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 05-06 00:47
@jipstar Hier in de pricewatch is hij gewoon €366, dat lijkt mij best prima. Als ik recensies lees, lees ik over het algemeen dat de accuduur hartstikke prima is. Het is niet het hoofd-verkooppunt van het toestel, maar de accu is groter dan die van de Pixel 3, en de 3a heeft een zuinigere processor en Google telefoons zijn over het algemeen natuurlijk goed geoptimaliseerd qua software. Ik zou het wel weten! Helemaal als je voor camerakwaliteit gaat

Bewerking (6 juni 2019)
@jipstar In de onlangs gepubliceerde videorecensie van MKBHD wordt nog wat dieper ingegaan op verschillende onderdelen van de telefoon, waaronder accuduur. Hij is juist érg te spreken op accuduur, en ik ga er vanuit dat het wel snor zit.

[ Voor 31% gewijzigd door StanNL op 09-06-2019 11:22 ]

• jipstar
StanNL schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 21:03:
@jipstar Hier in de pricewatch is hij gewoon €366, dat lijkt mij best prima. Als ik recensies lees, lees ik over het algemeen dat de accuduur hartstikke prima is. Het is niet het hoofd-verkooppunt van het toestel, maar de accu is groter dan die van de Pixel 3, en de 3a heeft een zuinigere processor en Google telefoons zijn over het algemeen natuurlijk goed geoptimaliseerd qua software. Ik zou het wel weten! Helemaal als je voor camerakwaliteit gaat

Bewerking (6 juni 2019)
@jipstar In de onlangs gepubliceerde videorecensie van MKBH wordt nog wat dieper ingegaan op verschillende onderdelen van de telefoon, waaronder accuduur. Hij is juist érg te spreken op accuduur, en ik ga er vanuit dat het wel snor zit.
Dank je wel voor je antwoord en fijne link die video. thx.
Gekke via pricewatch is dat ik bij Amazon.de voor 366,- uitkom voor de zwarte, de witte is 499! Maar goed, dat is mijn probleem :) Ik ben eruit. thx

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik heb deze telefoon vorige week gekocht en de camera is echt super.
25 MP, f/1.7, 26mm (wide), PDAF
8 MP, f/2.2, 13mm (ultrawide)
5 MP, f/2.2, depth sensor

Als je de camera vergelijkt in ie beter dan de S10.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
jipstar schreef op zondag 9 juni 2019 @ 10:51:
[...]

Dank je wel voor je antwoord en fijne link die video. thx.
Gekke via pricewatch is dat ik bij Amazon.de voor 366,- uitkom voor de zwarte, de witte is 499! Maar goed, dat is mijn probleem :) Ik ben eruit. thx
Prijs bij Amazon kan een aanbieding zijn, een andere aanbieder, een buitenlands model, maar ook een terug gestuurd model (tweede kans) of zelfs tweedehands. Altijd goed lezen daar.
Pagina: 1