Waarde van nieuwsartikelen laten bepalen door userbase?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scorpio616
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-09 11:12

Scorpio616

BOOM headshot!

Topicstarter
Na een korte zoektocht ben ik geen duidelijk antwoord op mijn vraag tegengekomen, dus dan maar middels de GR.

Is er door de redactie ook al nagedacht over een 'like', 'waardeer' of 'vind ik interessant' knop bij (nieuws)artikelen? Volgens mij zou dit voor de redactie een vrij goed beeld kunnen schetsen over de geplaatste artikelen en of deze interessant zijn voor de users. Misschien is het hierdoor zelfs mogelijk om voor mensen met een account een shortlist met interessante artikelen op de frontpage weer te geven, of wat door de redactie als mogelijk interesant wordt gezien door de in het verleden als 'interessant' gemarkeerde artikelen.

Het hoeft niet (zoals op bijv. facebook) een in het oog springende 'like' knop te zijn, je zou er zelfs voor kunnen kiezen om de resultaten van de hoeveelheid keren dat iemand een artikel als 'interessant' heeft aangemerkt niet weer te geven. Ik heb het idee dat dit waardevolle informatie voor de redactie op kan leveren. Hoe dit geïmplementeerd wordt is uiteraard volledig aan jullie. Het schoot me zo tebinnen en na een korte zoektocht ben ik deze vraag nog niet eerder tegengekomen.

Beste antwoord (via Scorpio616 op 05-06-2019 09:58)

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-10 14:25

WoutF

Hoofdredacteur
crisp schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 09:24:
[...]

In feite doen we dat al op de frontpage, onder het kopje 'veel bekeken'. Die lijst wordt samengesteld op basis van views en aantal reacties wat ook al een graadmeter is of een artikel interessant is of niet. Ik vraag me dus af of een 'like'-mogelijkheid nog wel wat zou toevoegen...
Dit :) we hebben op dit moment al veel data over gebruikersgedrag waar we dit soort inzichten uit kunnen halen. Daar sturen we als redactie ook op; als we zien dat bijvoorbeeld nieuws over onderwerp A beter gelezen wordt dan onderwerp B en we moeten keuzes maken, dan krijgt A prioriteit.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:47

crisp

Devver

Pixelated

Misschien is het hierdoor zelfs mogelijk om voor mensen met een account een shortlist met interessante artikelen op de frontpage weer te geven, of wat door de redactie als mogelijk interesant wordt gezien door de in het verleden als 'interessant' gemarkeerde artikelen.
In feite doen we dat al op de frontpage, onder het kopje 'veel bekeken'. Die lijst wordt samengesteld op basis van views en aantal reacties wat ook al een graadmeter is of een artikel interessant is of niet. Ik vraag me dus af of een 'like'-mogelijkheid nog wel wat zou toevoegen...

Intentionally left blank

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-10 14:25

WoutF

Hoofdredacteur
crisp schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 09:24:
[...]

Dit :) we hebben op dit moment al veel data over gebruikersgedrag waar we dit soort inzichten uit kunnen halen. Daar sturen we als redactie ook op; als we zien dat bijvoorbeeld nieuws over onderwerp A beter gelezen wordt dan onderwerp B en we moeten keuzes maken, dan krijgt A prioriteit.