Ram Laptop uitbreiden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Niekleair
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-06-2024
Hallo allemaal, ik wil graag het geheugen van de laptop van mijn vrouw (Dell G3 17") uitbreiden van 8GB naar 16GB. De laptop heeft momenteel 1 reepje DDR4-21300 geheugen, met CL19. Door de gehuigenuitbreiding en dual-channel levert de laptop als het goed is net wat meer performance in de games die we spelen (met name Lord of the Rings Online). Ook wil mijn vrouw meer met Photoshop en InDesign gaan werken waarvoor de extra performance ook nuttig is.

Ik zit zelf aan G-Skill Ripjaws te denken, te koop bij NewEgg. Ik ben een naar Canada geëmigreerde Nederlander, vandaar geen linkje naar de Pricewatch ;) Dit is simpelweg de goedkoopste reep geheugen met de specificaties die ik zoek.

Is de CL relevant voor dual channel? Of gaat het met name om de geheugengrootte (en type) en snelheid?
Ik lees vaak dat je voor identieke sets moet gaan; maar hoe groot is eigenlijk het risico dat het 'fout' gaat als je een willekeurig reepje van gelijke specificatie bijprikt; en gaat het eerder mis als je een andere CL waarde pakt?

[ Voor 3% gewijzigd door Niekleair op 05-06-2019 08:08 ]

[img]error.jpg[/img]