Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

4 k video hapert bij afspelen op laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
wie weet raad, recent galaxy s10 plus gekocht die filmt in 4 K 60 fps, video's kan ik niet vloeiend afspelen op mijn laptop, haperen of blijven gewoon stilstaan.
...
Mijn laptop is wel 6 jaar maar gamingcomputer Rog Asus.
Videokaart Nvidia Geforce gtx 670 mx
Ram 32 gb
Intelcore i7-3630 QM cpu @ 2.40 Ghz
64 bits X-64 processor
mediaplayer vlc en windows mediaplayer

Op youtube gekeken en voorkeurinstellingen in vlc al aangepast, helpt voor even maar na afspelen 2de of 3de video opnieuw zelfde probleem, boel blijft hangen of speelt vertraagd af.
...

Beste antwoord (via Verwijderd op 05-06-2019 01:56)

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Bonthouse
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Even voor de zekerheid. Je speelt die video's van een lokaal opslagmedium af? Die video's worden toch niet automatisch 'in de cloud' geplaatst waarna je ze afspeelt door ze vanaf het internet te streamen?

Want dan zou dus de downloadsnelheid eventueel een bottleneck kunnen zijn. Geen idee waar je woont en hoe snel je internetverbinding is.

Gezien de forse verschuiving naar dit soort technologieën zou dit zomaar kunnen tegenwoordig. Vandaar dat ik het maar even check.

Verwijderd

Topicstarter
Beste Bonthouse,

Begonnen met lav filters megamix te downloaden en dan potplayer en madvr aangevinkt, naar stap 2 gegaan maar dat ging wat boven mijn petje en kwam niet terecht in het rode scherm, decoding methode, toch maar eens geprobeerd om een video te openen en speelt probleemloos af met de potplayer 64-bit dus lijkt niet meer nodig te zijn om bijkomend nog iets te installeren, heel erg bedankt !!!!

Verwijderd

Topicstarter
Antwoord voor capt Jack sparrow: heb video's op laptop binnengehaald via usb kabel in verbinding met smartphone en start ze dan vandaar op, mijn internetverbinding geeft normaal geen problemen, heb dus uitgevoerd wat Bonthouse adviseerde en heeft gewerkt, alles speelt probleemloos af, bedankt voor je reactie.

• Bonthouse
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Top! Goed om te horen dat het werkt :)

Verwijderd

Topicstarter
Bonthouse, vandaag terug zelfde probleem helaas, weeral schokkende beelden, gisteren alles perfect, net getest, was ook zo nadat ik bij vlc voorkeuren had aangepast en het even werkte en nadien ook weer niet meer. Kan je me uitleggen aub hoe ik in dat rode scherm kom bij stap 2, decoding methode, als ik op de snelkoppeling klik van lav filters lukt dat niet, dan krijg ik een lijst te zien, programma lijkt zich niet echt te openen, krijg gewoon bestandsmappen te zien die ik kan blijven open klikken maar geen venster zoals in stap 2.
update: net nog eens opnieuw geprobeerd en had blijkbaar paar vinken vergeten te zetten waardoor ik dat venster met rode rand waarin je eigenschappen kon aanpassen, niet te zien kreeg.
Venster verschilt wel enigszins van het jouwe zie ook dat het bij jou een andere versie is nl 0.67.087-git.
Ik kan daar ook geen vinken aan of uitzetten, bij mij staat ook bijkomend h264 erbij.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2019 23:02 ]

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:21
Wat voor Codec is er voor die video's benodigd?

Hier heb ik ook een i7-4610M met 16GB ram, maar 4K H265 vindt hij niet grappig.

Hier staat een mooie tabel met processor generatie, wat de processor kan decoderen: Wikipedia: Intel Quick Sync Video.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor uw reply, ik zou het niet weten wat voor codec deze video's nodig hebben, kan ik dat ergens terug vinden ? Het speelde zo perfect gisteren maar helaas na afsluiten laptop en terug opstarten is de miserie weer begonnen. Ligt dit dan werkelijk aan de processor die dit niet aankan ?

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23-11 11:12
Je proccessor gaat het iig niet trekken. Ik heb een i7-7820HQ en die vind 4k h265 (24fps) ook niet leuk. deze processoren missen gewoon hw decoding voor h265.

[ Voor 23% gewijzigd door sweebee op 10-06-2019 10:00 ]

• Dxue
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-11 14:26

Dxue

PSN:EvilDrunk

ik was net aan het zoeken of iemand weet waarom 1 programma wat ik heb gevonden perfect werkt, ten opzichte van de rest wat het internet aanbeveelt (is dat met een t of d?).

Gebruik mpc-hc x64. speelt 4k h265 af als een zonnetje, zelfs op mijn intel i5 2500 serie. enige wat ik zie is dat de videokaart meer ram gebruikt en een paar procent actief gebruik op 3d venster in taakvenster en cpu gebruikt iets van 80%. op een i5 4th gen speelt vlc het net af met af en toe een stutter, maar nu met mpc-hc is het tussen de 30 en 50% cpu gebruik.

probeer het uit en als iemand weet waarom een programma dat niet meer is geupdate sinds ik weet niet wanneer het wel kan en de rest niet... Please tell me

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-10 22:13
Mpc-hc x64 doet geen hdr,dus gebruik zelf video lan wat hdr omzet naar sdr.
Pagina: 1