Quake4 door Raven, niet Id!!!

Pagina: 1
Acties:

• RedTop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-01-2024
Dit komt van de site van CVG:
www.computerandvideogames.com

Raven takes Quake 4 from Carmack

CVG has the ball. Raven Software is currently working on the latest version of the shooter to end them all

CVG has learnt that Raven Software, the developer of the ultra-violent first-person shooter Soldier of Fortune and Star Trek Voyager blaster Elite Force, has been working on Quake 4 for some time. As we reported on July 10, the development of the game was out-sourced by id Software for as yet unspecified reasons, but insiders are now pointing to the fact that the legendary developer simply wanted to focus attention on the astonishingly good-looking DOOM 3.
Activision is refusing to discuss the subject on or off the record, but several independent insiders, under conditions of strict anonymity, have now confirmed that the project is well down the line at Raven and will almost certainly be shown at QuakeCon. id Software has already confirmed it is to announce several new projects at the event, to be held in Mesquite, Texas on August 10. Power-coder John Carmack is to address the convention and be involved in a question and answer session.

Raven has long sat alongside id as one of Activisions premier developers, and has taken charge of many of the publishers in-house Star Trek titles. Currently working on a sequel to Soldier of Fortune, the game that heaped notoriety on the outfit, Raven is currently staying absolutely quiet on the subject of Quake 4. Not, if those close to the game are to be believed, for much longer.

In addition, talk of an Xbox lead for the game is refusing to die. CVG has been unable to substantiate this with solid sources, but in the last 24 hours speculation has become heightened. Well know soon enough.

id Software, Raven Software and Activision were unavailable for comment at the time of going to press.
Zeg het maar, goed of slecht? :?

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Raven.. tja.. ze hebben wel een award voor beste nieuwe technologie gewonnen op de E3 beurs.

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-02 17:02

Copyman

Dode muis

Hmm, laat maar uitkomen :)

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

Verwijderd

als ze het net zo goed maken als SoF1/2. dan kan het wel wat worden ja, als het niet weer zoiets als q3a wordt het moet gewoon goeie single player hebben like q2 en een goeie multiplayer :)

Verwijderd

goed want quake kan wel een nieuwe impluse gebruiken. rocketlauncher plasma gun bfg kennen we nu onderhand wel.

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Op vrijdag 27 juli 2001 12:14 schreef Webby het volgende:
als ze het net zo goed maken als SoF1/2. dan kan het wel wat worden ja, als het niet weer zoiets als q3a wordt het moet gewoon goeie single player hebben like q2 en een goeie multiplayer :)
SOF2 technology in combinatie met Q3 gameplay... lekker :9

Verwijderd

Ik vindt de graphics in quake 3 sowieso niet echt super.

Eerlijk gezegt ik vindt ze bagger. De kleuren zijn veelst te vrolijk. De sfeer die je had in QuakeII was veel toffer. Echt zo'n donker sfeer.

Dat mis ik gewoon in QuakeIII, daarentegen vindt ik Urban Terror wel weer tof.

Maar ik wil die donker sfeer en dungon achtige weer terug net als ik quake1

• RedTop
Ik heb ook een tijdje eens ergens (jep, geen link helaas) gelezen dat Quake4 idd weer single-player wordt. :)
Maar wat denken jullie van het feit dat straks Quake4 en Doom3 vrijwel tegelijkertijd uit gaan komen? :( Tenminste, de kans daarop is natuurlijk vrij groot nu ze beiden tegelijk worden gemaakt... Pijn in de geldbuidel of toch maar kiezen? :?

Verwijderd

"Pijn in de geldbuidel" dus..
B-)

Verwijderd

Ik zet zwaar mijn vraagtekens bij dit artikel. Ik wacht wel tot 10 augustus, op QuakeCon. Dán maakt ID pas bekend wat er komen gaat.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Op vrijdag 27 juli 2001 12:24 schreef RedTop het volgende:
Ik heb ook een tijdje eens ergens (jep, geen link helaas) gelezen dat Quake4 idd weer single-player wordt. :)
Maar wat denken jullie van het feit dat straks Quake4 en Doom3 vrijwel tegelijkertijd uit gaan komen? :( Tenminste, de kans daarop is natuurlijk vrij groot nu ze beiden tegelijk worden gemaakt... Pijn in de geldbuidel of toch maar kiezen? :?
pijn in de geldbuidel.. :)

ik moet ook Civ 3 en Warcraft 3 kopen.. en Doom3 vast ook wel

hmmm... allemaal drietjes... :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• RedTop
Op vrijdag 27 juli 2001 12:29 schreef ManiaXe het volgende:
Ik zet zwaar mijn vraagtekens bij dit artikel. Ik wacht wel tot 10 augustus, op QuakeCon. Dán maakt ID pas bekend wat er komen gaat.
CVG lees ik al 10 jaar en ik kan je vertellen dat ze het heel vaak aan het rechte eind hebben... :) Ik geloof dit wel, omdat het in lijn ligt met andere berichten die ik hierover heb gelezen.

Verwijderd

Daar gaat m'n geheim... ;( .. :9

Verwijderd

Op vrijdag 27 juli 2001 12:31 schreef Raven_ het volgende:
Daar gaat m'n geheim... ;( .. :9
;)

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:28

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Op vrijdag 27 juli 2001 12:24 schreef RedTop het volgende:
Mwa, als het nog niet eens bekent is WIE het gaat ontwikkelen denk ik dat er nog geen concrete plannen zijn ;)

• RedTop
Op vrijdag 27 juli 2001 12:34 schreef IceStorm het volgende:
Mwa, als het nog niet eens bekent is WIE het gaat ontwikkelen denk ik dat er nog geen concrete plannen zijn ;)
Door dit artikel moet het WIE gedeelte, al niet 100% zeker, toch weer wat duidelijker zijn geworden ;)
Wat de player-mode betrefd heb je gelijk... Dat waren geruchten die ik had gelezen. Zou het zelf ook veel logischer vinden als Q4 multi-player is en Doom3 single-player. Dat zou namelijk enigszins een verklaring zijn voor het naast elkaar ontwikkelen van beide games...

Maar goed, ik gaf alleen aan wat ik gelezen had :)
Pagina: 1