Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r1ch_ard
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 29-04-2021
Ik ben er aan toe om mijn Windows 7 te herinstalleren en dat was altijd een Ultimate maar ik heb helemaal geen Ultimate licentie. Ik wil daarom graag Windows 7 Home SP1 Nederlands downloaden.

Ik heb Heidoc Microsoft Windows and Office ISO Download Tool 8.15 met .Net framework 4.x geprobeerd.

Ik kan wel de Windows versie kiezen maar bij de talen gaat het mis, ik kan alleen Engelstalig downloaden. Ik heb een oude versie (8.01) geprobeerd maar deze vind helemaal geen iso's.

Hebben jullie ervaring met deze download tool en is dit normaal of zou ik toch uit meerdere talen moeten kunnen kiezen?

If my message seems ambiguous, I'm with General Stupidity with Murphy's law. Trial and error.

Beste antwoord (via r1ch_ard op 05-06-2019 10:35)

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:25

FlipFluitketel

Frontpage Admin
@richardwbb Zojuist even geprobeerd maar aan de rechterkant zie je "Windows 7" en "Windows 7 (August 2018)" staan, bij de "August 2018"-versie staat krijg je alleen de mogelijkheid voor een Engelse versie, pak je de normale versie dan kun je wel Nederlands kiezen.

Op downloads: Microsoft Windows and Office ISO Download Tool 8.14 staan wat reacties dat er wat adware in het tooltje van Heidoc zit en een linkje naar https://tb.rg-adguard.net/public.php?lang=en waar de iso's ook te vinden zijn.

Enorme nadeel van Windows 7 is dat je een flinke tijd bezig zult zijn om alle updates te installeren, tenzij je gebruik gaat maken van een of ander minder officiële versie waar ze al in verwerkt zijn maar dan weet je weer niet of er niet wat andere rommel toegevoegd is. Dus zoals Wylana zegt, waarom nog Windows 7 en niet gelijk Windows 10 installeren. De ondersteuning voor Windows 7 stopt ook in januari 2020.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-07 10:13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-07 16:38
Waarom wil nog Windows 7 gebruiken?
Is daar een specifieke reden voor?

Want je kan je bestaande W7 licentie nog steeds gebruiken om Windows 10 te activeren op je systeem

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
@richardwbb Zojuist even geprobeerd maar aan de rechterkant zie je "Windows 7" en "Windows 7 (August 2018)" staan, bij de "August 2018"-versie staat krijg je alleen de mogelijkheid voor een Engelse versie, pak je de normale versie dan kun je wel Nederlands kiezen.

Op downloads: Microsoft Windows and Office ISO Download Tool 8.14 staan wat reacties dat er wat adware in het tooltje van Heidoc zit en een linkje naar https://tb.rg-adguard.net/public.php?lang=en waar de iso's ook te vinden zijn.

Enorme nadeel van Windows 7 is dat je een flinke tijd bezig zult zijn om alle updates te installeren, tenzij je gebruik gaat maken van een of ander minder officiële versie waar ze al in verwerkt zijn maar dan weet je weer niet of er niet wat andere rommel toegevoegd is. Dus zoals Wylana zegt, waarom nog Windows 7 en niet gelijk Windows 10 installeren. De ondersteuning voor Windows 7 stopt ook in januari 2020.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r1ch_ard
Nou ik heb Qemu geinstalleerd terwijl ik voorheen VirtualBox gebruikte en Qemu is wel een stukje sneller maar Windows 7 wil niet meer starten op de Qemu virtuele hardware dus herinstallatie is toch nodig. En hoewel mijn oude Dual Core Windows 10 wel redelijk wil draaien, werkt dat met emulatie zo traag dat tien minuten opstarten nog niet eens voldoende is.

Wat betreft het draaien van Windows 7 of Windows 10 op een pc, ik heb er liever linux op staan dat ook benaderbaar is wanneer Windows virtueel draait en wat ik met Windows doe is vrij minimaal.

Voor de updates, die kan ik volgens mij ook laten downloaden en integreren? Het is een pc die ik aan de gang zet en als die morgen klaar is vind ik dat prima.

Vergeet ik bijna mijn eigen vraag te beantwoorden, ik heb die andere Windows 7 link ook geprobeerd in deze Heidoc tool maar die zegt Product ID 2 is currently unsupported en laat helemaal geen talen zien dus kan daar helemaal niet mee downloaden.

Oh en nog een vraag, mocht iemand met deze tool een http link krijgen voor een Windows 7 Home Basic SP1 Nederlands dan kan je mij daar ook blij mee maken want met wget ophalen werkt dan ook.

[ Voor 23% gewijzigd door r1ch_ard op 05-06-2019 10:44 ]

If my message seems ambiguous, I'm with General Stupidity with Murphy's law. Trial and error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
@richardwbb Weet je zeker dat het Windows 7 Home Basic is? Die is voor zover ik weet zo goed als nergens te koop geweest in NL, er waren eigenlijk maar 2 versies te koop namelijk Home Premium en Professional (en Enterprise voor bedrijven ja maar die reken ik even niet mee). Op die andere link zie ik ook niet eens een optie staan om Home Basic te kiezen. Windows Vista was inderdaad wel in een Home Basic en Premium te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r1ch_ard
Nou je hebt wel gelijk denk ik, het kon wel eens een Home Premium zijn, maar dingen als internet connection sharing services (wat dus een Premium) optie is, ach daar is linux nu juist goed in. Mijn plan is om een machine dag en nacht te laten draaien met Qemu en daar een domein te hosten en die machine is wel krachtig genoeg voor bovenstaande taken maar heeft maar een 100Gb harde schijf en geen lekkere uitbreidingsmogelijkheid (laptop, usb2 1TB schijf is niet te doen), de andere machine maakt te veel geluid om aan te laten staan en heeft drie harde schijven en is krachtig genoeg om drie machines op te draaien.

Hoewel ik een beetje van mijn topic afwijk, de bedoeling is dat ik die dikkere machine gebruik om dingen werkend te krijgen en dat over te hevelen naar de kleinere machine en die ene keer dat ik Windows wil gebruiken dan doe ik dat ook op die dikkere machine, maar het punt is dat ik het onzin vind om Windows Ultimate te installeren als ik dat toch evengoed niet nodig heb, RDP kun je gewoon aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r1ch_ard
Ik denk dat ik er al uit ben, na wat zoekwerk naar het waarom deze tool niet helemaal wil werken kwam ik deze tegen, https://tb.rg-adguard.net/public.php en daar zijn language packs te verkrijgen. Zo heb ik gezien dat x86_Client_nl-nl_lp.exe en amd64_Client_nl-nl_lp.exe (lp is language pack) vrij te downloaden zijn, dus dan zet ik de Engelstalige versie om naar Nederlands, dat heb ik al eens gedaan en dat werkte goed.

Pagina: 1