Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• PeeVv
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11:37
Beste Tweakers,

Binnenkort ga ik zonnepanelen aanschaffen, echter zit ik nog met een vraag over de teruggave van de BTW. Ikzelf ben ZZP'er en zit over de grens van de kleineondernemersregeling heen. Voor zover ik kan lezen op internet is het dan amper de moeite waard om BTW terug te vragen. Ik woon op mezelf, dus kan het niet via een huisgenoot/vriendin doen.

Echter huur ik het huis van mijn ouders. Is het mogelijk dat zij de panelen betalen en de BTW terugvragen? Moet de energierekening dan op hun naam staan? Ik kan op internet helaas weinig vinden van deze specifieke situatie. Totale BTW gaat richting de €1000, dus altijd mooi meegenomen natuurlijk.

• Remco45
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19-11 09:45
Volgens mij kan dat.
Energierekening op hun naam. Zij kopen de PV installatie (datum factuur op of na 1e dag dat energierekening op hun naam staat) en dan kunnen zij de BTW aftrekken. Zoekfunctie zou voldoende info moeten geven.

Mitsubishi Zubadan 11,2 kW; 14500 Wp (6100 Oost en 8400 West)

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:16
Hou je er ook rekening mee dat ze hogere servicekosten in rekening brengen en die aan je schenken? ;)

Verwijderd

moet je wel snel zijn want de regeling wordt volgend jaar aangepast!

• zonnignederland
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 10-08-2023
Spam

[ Voor 96% gewijzigd door Microkid op 23-08-2019 15:27 ]

https://zonnepaneelkopen.org/