Acties:
  • 0Henk 'm!

• matje90
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 29-11 14:53
Hallo,

Zo'n 1 of 2 jaar geleden heb ik een Samsung UE55KS7000 TV gekocht en ben er hartstikke blij mee, nu ga ik over een paar maanden emigreren naar Sint-Maarten en kan mijn inboedel meenemen die kant op. Nu zag ik dat de TV niet geschikt is voor 110v wat ze in Sint-Maarten hebben.

Mijn vraag is, zouden jullie het aan- dan wel afraden om met een omvormer te werken, naast het verschil in voltage is er geloof ik ook een verschil in hertz. De TV is zo goed als nieuw en het liefst neem ik hem mee natuurlijk.

Bedankt alvast!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@matje90 Klopt, op Sint-Maarten draaien ze op 110V/60Hz. Je TV ondersteunt 220-240V 50/60Hz. In principe heb je dus een omvormer naar 110V maar het hoeft niet omgezet te worden naar 50Hz. Geen idee hoe rendabel dat soort step down converters zijn (en of ze stabiel genoeg zijn op 180 Watt!).

Welke omvormer had je op het oog? *hint*, trouwens ;)

@sypie Oeps! Point taken! :D d:)b

[Voor 8% gewijzigd door Room42 op 04-06-2019 21:12]

Blokkeert alle ads en trackers met:
- uBlock Origin
- uMatrix
- en Pi-Hole voor de rest van het netwerk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Room42 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 21:02:
@matje90 Klopt, op Sint-Maarten draaien ze op 110V/60Hz. Je TV ondersteunt 220-240V 50/60Hz. In principe heb je dus een omvormer naar 110V maar het hoeft niet omgezet te worden naar 50Hz. Geen idee hoe rendabel dat soort step down converters zijn (en of ze stabiel genoeg zijn op 180 Watt!).

Welke omvormer had je op het oog? *hint*, trouwens ;)
Net de andere kant op. Je hebt een voeding die 110V om moet zetten naar 230-240V zodat de TV dan netjes z'n werk kan doen. Het wordt dus een step up converter.

https://www.omvormer-omvo...110_VOLT_STEPUP_DOWN.html

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik ben er vrij zeker van dat de tv gewoon werkt op 110V. Vrijwel elke moderne apparatuur met een switching power supply kan werken op een breed spectrum aan spanningen. Met wat Google werk lees ik wat ervaringen over mensen die hun tv hebben opgengeschroefd en waar op de printplaat dan wel stond dat de tv 110V accepteert.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• matje90
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 29-11 14:53
Bedankt voor jullie antwoorden! Een step-up omvormer dus die 110v naar 230v omzet, duidelijk. Mijn volgende vraag is, kan ik de omvormer aansluiten op een stekkerdoos en dan meerdere apparaten op deze stekkerdoos aansluiten die een omvormer eventueel nodig hebben?

@Admiral Freebee, jij bedoelt dus dat hij ook moet werken zonder omvormer?

[Voor 13% gewijzigd door matje90 op 04-06-2019 21:29]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
in weze kan je hem je omvormer op een stekkerblok aansluiten.. echter houd wel rekening met de maximale belasting van je omvormer, en groep..

16A bij 110V is immers slechts 1760 watt (ipv 3680 van de 16A bij 230V )

Dell XPS 15-9570, Dell E6440, HP EliteDesk G4 705, Ryzen 9 5900x custom server

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
matje90 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 21:28:
kan ik de omvormer aansluiten op een stekkerdoos en dan meerdere apparaten op deze stekkerdoos aansluiten die een omvormer eventueel nodig hebben?
Dat kan, alleen moet je er voor zorgen dat je niet meer vraagt dan dat de omvormer voor je kan leveren. Dus een omvormer voor 300W moet je niet gaan belasten met 500W aan apparaten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
matje90 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 21:28:
@Admiral Freebee, jij bedoelt dus dat hij ook moet werken zonder omvormer?
Ja, zeer grote kans van wel. Geen idee wat er zou gebeuren mocht het niet kunnen aangezien de spanning lager is en dat gewoonlijk niet zo'n schadelijke gevolgen heeft dan te hoog.
Pagina: 1

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers is samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer onderdeel van DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee