Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• libien
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 21-03-2020
Mijn vraag

Is het normaal dat s10e warm wordt? Ik heb net een nieuwe en heb er enkel nog maar de backup van mijn andere telefoon op gezet. Maar hij voelt erg warm aan. Een app zei 45 graden Celsius. Ook was batterij bijna leeg bij het opstarten. Is dit normaal, of stuur ik hem terug?

Relevante software en hardware die ik gebruik
niets speciaals.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Algemene info over warme smartphones maar niets over warmte bij instellen zelf.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Is het niet een beetje te vroeg om daar na een uurtje conclusies over te trekken?

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Niks aan de hand, elke telefoon wordt warm als je hem aan het werk zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• libien
Wintervacht schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 20:35:
Is het niet een beetje te vroeg om daar na een uurtje conclusies over te trekken?
Weet ik niet, die vraag stel ik net :-)
Vorige smartphones werden nooit zo warm. En nu kan ik hem nog terugsturen.

[ Voor 13% gewijzigd door libien op 04-06-2019 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:33

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

libien schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 20:38:
[...]

Weet ik niet, die vraag stel ik net :-)
Vorige smartphones werden nooit zo warm. En nu kan ik hem nog terugsturen.
Dat kan toch 14 dagen??

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• libien
MAX3400 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 20:41:
[...]

Dat kan toch 14 dagen??
Als ik het goed begrijp moet ie dan ongebruikt zijn. Dus kan ik hem toch niet echt goed testen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
Ja is normaal, de telefoon was druk bezig om al je data netjes terug te zetten. Bij normaal gebruik wordt hij niet zo warm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
libien schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 20:44:
[...]

Als ik het goed begrijp moet ie dan ongebruikt zijn. Dus kan ik hem toch niet echt goed testen?
Goed testen kan wel, als je maar geen gebruiksporen achterlaat. Dus gewoon even goed voorzichtig mee omgaan.

Overigens is 45 graden niet zo warm en als de CPU/GPU een tijdje goed druk is, zal je dat inderdaad kunnen voelen aan de buitenkant (scherm of achterkant).

[ Voor 19% gewijzigd door Room42 op 04-06-2019 20:47 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• libien
Room42 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 20:46:
[...]

Goed testen kan wel, als je maar geen gebruiksporen achterlaat. Dus gewoon even goed voorzichtig mee omgaan.

Overigens is 45 graden niet zo warm en als de CPU/GPU een tijdje goed druk is, zal je dat inderdaad kunnen voelen aan de buitenkant (scherm of achterkant).
Ik ken mezelf, ook al ben ik voorzichtig,ik slaag er toch in kleine kras te zetten :-(. Maar als die temperatuur normaal is, ga ik het toestel eens opladen, opnieuw instellen en hier thuis eerst wat uitproberen en dan beslissen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• red1
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08:20
Heel toevallig vandaag ook een nieuwe s10e ontvangen en het viel mij ook op dat hij snel best warm werd. Vooral aan de linkerkant, maar was ook van alles aan het instellen. Nu, een aantal uur later, is het al een stuk minder. Niets om je zorgen over te maken lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:17
Ja dat is normaal. Vooral als je nog bezig bent met het instellen dan wordt er in de achtergrond ook veel werk verzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• libien
red1 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 22:17:
Heel toevallig vandaag ook een nieuwe s10e ontvangen en het viel mij ook op dat hij snel best warm werd. Vooral aan de linkerkant, maar was ook van alles aan het instellen. Nu, een aantal uur later, is het al een stuk minder. Niets om je zorgen over te maken lijkt me.
Inderdaad, ook vooral aan de linkerkant. Het zal dan wel normaal zijn. Ben je tevreden van het toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulklooster
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-09 14:36
Ik heb hem nu twee dagen en vindt hem toch wel erg snel warm worden. Als hij aan de snellader ligt wordt hij behoorlijk warm, in ieder geval een stuk warmen dan mijn LG g6 die ook nog eens sneller laadt. Vindt de warmte naast het duidelijk meetrillen bij het afspelen van muziek wel een beetje afdoen aan mijn 'gevoel' over bouwkwaliteit, maar het lijkt er gewoon bij te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De mijne heb ik nu een week en wordt inderdaad veel te warm batterij is ook sneller leeg dan goedkopere versies. Toen ik hem aan de oplader aansloot stopte hij met laden omdat hij te warm was.
Ook sommige apps kun je niet gebruiken omdat hij dan te warm word. Mijn galaxy j 7 had nooit deze problemen.
Apps waarbij hij warm loopt zijn bv. pacer (stappenteller) en Line.
Als dit zo blijft zal ik niemand aanraden de 10 serie te kopen

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2019 18:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• libien
Hey allemaal, sorry voor de late reactie. Ik heb hem gehouden en ben erg tevreden. Toestel is niet meer zo warm geworden.

Bedankt voor alle reacties!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 18:18:
De mijne heb ik nu een week en wordt inderdaad veel te warm batterij is ook sneller leeg dan goedkopere versies. Toen ik hem aan de oplader aansloot stopte hij met laden omdat hij te warm was.
Ook sommige apps kun je niet gebruiken omdat hij dan te warm word. Mijn galaxy j 7 had nooit deze problemen.
Apps waarbij hij warm loopt zijn bv. pacer (stappenteller) en Line.
Als dit zo blijft zal ik niemand aanraden de 10 serie te kopen
Zo te lezen is die gewoon kapot en zou je beter garantie kunnen gaan claimen i.p.v. hier klagen.
Pagina: 1